theme wordpress
کسب و کار

رابطه جنسی ؛ چگونه بر ترس از رابطه جنسی غلبه کنیم؟

رابطه جنسی ؛ یک برخورد جنسی مملو از نتایج مثبت و منفی است. بی تجربگی، عدم آگاهی یا سابقه مشکلات جنسی ممکن است ترس شما را از درگیر شدن در فعالیت جنسی تشدید کند. دانش، راهبردهای خودیاری و کمک حرفه ای به شما کمک می کند ترس خود را رها کنید.

رهایی از ترس در مورد رابطه جنسی

۱. با ترس خود روبرو شوید

وقتی صحبت از ترس از رابطه جنسی می شود، باید بدانید که چه چیزی باعث ترس شما شده است. شناسایی ترس های خاص می تواند به شما کمک کند تا روی یافتن راه حل تمرکز کنید. بنشینید و فهرستی از چیزهایی که در مورد رابطه جنسی می ترسید تهیه کنید. به عنوان مثال، ممکن است ندانید که چگونه رابطه جنسی را آغاز کنید، ممکن است از انجام کاری اشتباه بترسید یا از اینکه چگونه برهنه به نظر می رسید خجالت بکشید.

ترس های خود را با فهرست کردن راه حل های ممکن برای حل ترس خود به چالش بکشید. به عنوان مثال، اگر مطمئن نیستید که چگونه رابطه جنسی را با شریک زندگی خود آغاز کنید، از یک دوست مورد اعتماد بخواهید که بینش خود را ارائه دهد. حتی تماشای یک فیلم عاشقانه ممکن است کمک کند. اگر از انجام کار اشتباهی می ترسید، باید موضوع را مطالعه کنید و بفهمید که چه تکنیک هایی برای شما بهتر عمل می کنند. آمادگی و آگاهی از هر ترسی می کاهد.

آناتومی و فیزیولوژی انسان

۲.خود را در مورد آناتومی و فیزیولوژی انسان آموزش دهید.

ساختار و عملکرد بدن انسان قرن هاست که مورد مطالعه قرار گرفته است. اگر ترس شما به عدم شناخت کافی از اندام تناسلی خارجی زن و مرد مربوط می شود، آموزش خود می تواند این ترس را کاهش دهد.

اندام تناسلی زنان شامل موارد زیر است: واژن، یک اندام لوله‌ای شکل که دستگاه تناسلی را به رحم متصل می‌کند. رحم، اندام عضلانی توخالی که در آن جنین در دوران بارداری رشد می کند. فرج شامل تمام جنبه های خارجی قابل مشاهده است (مونس پوبیس، لب های بزرگ، لب های کوچک، کلیتوریس، مجرای ادرار، دهلیز واژن، بدن پرینه). گلانس، نوک کلیتوریس که عضوی بسیار حساس است.

اندام تناسلی مرد شامل: آلت تناسلی، توده استوانه ای بافت آلت تناسلی. بیضه ها، اندام های بیضی شکل و غده ای موجود در کیسه پوستی به نام کیسه بیضه. سر، ساختار نوک آلت تناسلی.

چهار مرحله پاسخ جنسی عبارتند از: میل، برانگیختگی، ارگاسم و تفاهم.

ارگاسم یک رفلکس تناسلی است که توسط اعصاب نخاع کنترل می شود و زنان و مردان آن را متفاوت تجربه می کنند. هنگامی که ساختار اساسی و عملکرد اعضای مربوطه بدن را درک کردید، بیشتر بر خود و ترس خود در مورد فعالیت جنسی تسلط خواهید داشت.

۳. در مورد احساسات خود در رابطه جنسی صادق باشید

هنگام برقراری ارتباط با کسی که به او اهمیت می دهید، مهربان و دلسوز باشید و به او نشان دهید که از نظر احساسی صادق هستید. رابطه جنسی یک تجربه احساسی است، بنابراین هنگام صحبت کردن به این موضوع توجه داشته باشید.

اگر از لحاظ جسمی یا احساسی به هر نحوی ناراحت هستید، به فردی که با او هستید بگویید و زمان لازم را برای رسیدن به یک مکان راحت اختصاص دهید. برای مثال، اگر احساس می‌کنید عجله دارید یا از نظر جسمی بیمار هستید، بگویید.

۴. برای بهبود عملکرد، انتظارات خود را آرام کنید.

اعمال فشار بی مورد بر خودتان به نفع شما نیست. اگر ترس از این دارید که نتوانید اجرا کنید و نیازهای همسرتان را برآورده کنید، پس باید طرز فکر خود را تنظیم کنید. همیشه مطمئن شوید که احساس راحتی می کنید و برای انجام فعالیت های جنسی آماده هستید.

مردها معمولاً در مورد بسیاری از چیزها در زندگی شرطی می‌شوند که درواقع رقابتی باشند، که همیشه سالم نیست. خودت را قضاوت نکن ارزش شخصی شما به عملکرد جنسی شما بستگی ندارد. شما یک فرد کامل با ویژگی ها و توانایی های مثبت بسیاری هستید. اجازه نده یک جنبه از زندگیت تو را تعریف کند.

پرداختن به نگرانی ها در رابطه جنسی

نگرانی ها در رابطه جنسی

۱.مطمئن شوید که در امنیت هستید.

صرف نظر از جنسیت، رابطه جنسی یک فعالیت آسیب پذیر و بالقوه خطرناک است، اما اکثریت قریب به اتفاق قربانیان خشونت جنسی زن هستند. علاوه بر این، افراد ممکن است نگران باردار شدن باشند. مطمئن شوید که احساس راحتی می کنید و برای فعالیت جنسی آماده هستید. با استفاده از انواع روش ها مانند استفاده از کاندوم ها و قرص ها از ضد بارداری از بارداری محافظت کنید.

خوشبختانه در حال حاضر افراد بیش از گذشته به لزوم استفاده از این لوازم پی برده اند.منتهی بسته به روحیات افراد مراجعه حضوری به فروشگاه ها و داروخانه ها برای یک سری آدمها سخت است. از این رو یک سری فروشگاه های اینترنتی در زمینه عرضه محصولات بهداشت جنسی فعالیت میکنن که در این بین فروشگاه اینترنتی کمند بیوتی یکی از معتبرترین آنهاست.سایت کمند بیوتی یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی در اصفهان است که علاوه بر فروش انواع محصولات آرایشی و بهداشتی در زمینه فروش انواع محصولات بهداشت جنسی از قبیل فروش کاندوم در اصفهان و همچنین محصولات زنانه همچون کاپ قاعدگی و ژل لوبریکانت اختصاص پیدا کرده است.

۲. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.

مقایسه خود با دیگران در یک گروه می تواند بر عزت نفس تأثیر منفی بگذارد و شما را تحت تأثیر قرار دهد تا طوری رفتار کنید که معمولاً این کار را نمی کنید. این ممکن است شامل داشتن رابطه جنسی قبل از آمادگی باشد.

رشد جنسی شما بخشی بسیار شخصی و منحصر به فرد از زندگی شما است. این تجربه شماست، بنابراین باید مالکیت آن را در دست بگیرید. اجازه ندهید دیگران بر تصمیمات شما تأثیر منفی بگذارند. شما باید یاد بگیرید که با اعتماد به نفس مرزها را تعیین کنید، که می تواند به مبارزه با هر ترسی که ممکن است داشته باشید کمک کند.

۳. حق خود را برای گفتن «نه» ابراز کنید.

گفتن «نه»

تجاوز جنسی، خشونت خانگی، و تعقیب، مسائل بسیار جدی هستند. به‌عنوان یک زن یا هر فرد دیگری، سعی کنید هنگام مواجهه با یک برخورد جنسی احتمالی، اهداف خود را روشن کنید.

طوری مراقب خودت باش که انگار به دنبال بهترین دوستت هستی. اگر در هر موقعیتی احساس خطر می کنید، همیشه از شهود خود پیروی کنید. با تغییر برنامه های خود، ذهن خود و کسانی که قرار ملاقات دارید راحت باشید. به غرایز خود اعتماد کنید. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که باید به فردی که با او هستید اعتماد کنید تا بتوانید تصمیمات روشن و آگاهانه بگیرید.

۴. یک درمانگر پیدا کنید

اگر از تماس جنسی اجتناب می کنید و فکر داشتن رابطه جنسی باعث ایجاد اضطراب یا وحشت بیش از حد و غیر منطقی در شما می شود، باید از یک درمانگر حرفه ای کمک بگیرید. این ممکن است نشانه‌ای از فوبیا باشد تا پاسخ طبیعی به ترس. علائم فیزیکی فوبیا عبارتند از: تعریق، لرزش، احساس سبکی سر و مشکل در تنفس. یک مشاور می تواند به شما در مدیریت این علائم و وضعیت کمک کند.

اگر سابقه سوء استفاده جنسی دارید که ممکن است مانع لذت بردن شما از فعالیت جنسی شود، به درمانگر مراجعه کنید. صحبت کردن با یک مشاور و رسیدگی به این آسیب ها منجر به ایجاد رابطه مثبت با دیگران می شود.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.