theme wordpress
تشریفات جشن هاجشن تولد

۱۶ نکته برگزاری جشن تولد شیک و ارزان+آموزش دسر خوشمزه تولد

جشن تولد یکی از آن مهمانی‌هایی است که معمولا استرس هزینه و خرج و مخارج در بسیاری موارد مانع برگزاری آن می‌شود. بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند سر و ته قضیه را با یک کیک تولد و یک جشن سه چهار نفره خانوادگی هم بیاورند. اما راهکارهایی هم برای برگزاری یک جشن تولد شیک و کم‌خرج وجود دارد. در این نوشتار ترجمه‌ای از سایت The Spruce است با ما باشید تا هم مختصری در مورد تاریخچه جشن تولد صحبت کنیم و هم ۱۶ نکته کاربردی برای برگزاری یک جشن تولد شیک و کم‌ هزینه را به شما بگوییم.

۱۶ نکته کاربردی برای برگزاری یک جشن تولد شیک و کم‌ هزینه

۱- لیست مهمان‌ها را تا آن‌جایی که می‌شود کم و کوچک کنید. در حقیقت سریع‌ترین و بهترین راه برای کمتر کردن هزینه و خرج برگزاری جشن تولد کم کردن تعداد مهمانان است. برای مثال اگر تولد یک کودک پنج ساله است به او بگویید می‌تواند ۵ دوست صمیمی‌اش را دعوت کند.

۲- شاید برایتان جالب باشد که بدانید پخت کیک قدمتی به اندازه پخت نان دارد؟ در دوران رم باستان و نیز در یونان قدیم کیک به عنوان یک خوراکی شیرین مورد استفاده طبقه اشراف بود و بعد از کشف قاره آمریکا توسط کریستف کلمب و کشف کاکائو و شکلات کیک شکل پیشرفته‌تری به خودش گرفت.جشن تولد

اگر می‌خواهید درهزینه‌های جشن تولد صرفه‌جویی کنید و یک جشن تولد شیک و کم هزینه برگزار کنید، خودتان یک کیک شکلاتی بپزید. لازم نیست یک کیک پر رنگ و فنگ و پیچیده به قنادی سفارش بدهید. کیک شکلاتی به آسانی و در زمانی کم پخته می‌شود و  می‌توان د با کمی خامه رنگی و یا با شمع‌های رنگی و هماهنگ با تم تولد آن را تزیین کنید. این ترفند به خصوص زمانی که تولد یک بچه کوچک یا خردسال یکی از بهترین راهکارها برای کاهش هزینه‌هاست. مطمئن باشید تمام هیجان بچه‌ها به خاطر خوردن کیک است و زیاد اهمیت نمی‌دهند که کیک را خودتان پخته‌اید یا به قنادی سفارش داده‌اید.

۳- یکی از هیجان‌انگیزترین ترفندها این است که کیک را درست کنید و به کودکی که جشن تولدش است بگویید به تنهایی یا اگر خواهر و برادر دارد همراه با آن‌ها کیک را تزیین کند.

۴- تعداد زیادی بادکنک بخرید. بادکنک‌ها قیمت زیادی ندارند اما نقش زیادی در برگزاری یک جشن تولد شیک و و کم هزینه و شاد و رنگی دارند.

۵- می‌توانید از بازی‌های سنتی برای گرم کردن حال و هوای تولد استفاده کنید. مثلا به جای این‌که گروه ارکستر دعوت کنید، با بچه‌ها پانتومیم بازی کنید، چیستان طرح کنید یا اسم فامیل بازی کنید.

۶- از بچه‌ها بخواهید خودشان تزیینات و دکور جشن تولد را درست کنند به جای این‌که تزیینات گران‌قیمت از فروشگاه‌های مخصوص تم تولد بخرید.

۷- یکی از بهترین گزینه‌ها برای برگزاری جشن تولد شیک و کم هزینه ، انتخاب یک فضای باز مثل پارک به عنوان مکان برگزاری جشن است. به این ترتیب هم منزل‌تان به هم نمی‌ریزد و هم بچه‌ها با وسایل موجود در پارک و بازی‌های دسته‌جمعی مثل والیبال و بسکتبال شان سرگرم می‌شود.جشن تولد

۸- از تزیینات تولد قدیمی که قبلا برای جشن تولدهای دیگر سفارش داده بودید، استفاده کنید. بسیاری از تزیینات تولد دوام زیادی دارند و تا سال‌ها به شرط مراقبت می‌توانید از آن‌ها در جشن تولدهای مختلف استفاده کنید.

۹- هیچ اشکالی ندارد که مهمان‌ها هم زیاد توی خرج نیفتند. هدایایی مثل کتاب یا اسباب‌بازی‌های دست دوم اما سالم و تمیز می‌توانند بار اقتصادی زیادی را از روی دوش مهمانان بردارند. از مهمان‌ها بخواهید به جای خریدن وسایل تکراری و شبیه به هم برای شما یا فرزندتان بلیت سینما، تئاتر یا استخر بخرند. به این ترتیب هم یک تولد شیک و کم هزینه برگزار کرده‌اید و هم مهمانان را به زحمت ننداخته‌اید.

۱۰- برای یک تولد شیک و کم هزینه غذاهای ساده درست کنید. سعی کنید خودتان آشپزی کنید. مثلا به جای این‌که پیتزا سفارش بدهید خودتان در منزل پیتزا و غذاهای ساده فینگر‌فودی درست کنید. مقداری ژامبون سینه بوقلمون بخرید و با کمی پنیر فتا یا گودا ساندویچ‌های سرد و کوچک درست کنید. چند شیشه آبمیوه با طعم‌های مختلف بخرید و چند نوع شربت خوشمزه و رنگی برای مهمان‌ها سرو کنید.

۱۱- یک شام فامیلی جمع و جور ترتیب بدهید و با درست کردن غذاهایی که در مهمانی‌های معمولی دیگر سرو می‌کنید برای مهمان‌های‌تان آشپزی کنید. در این مهمانی‌ها افراد نزدیک مثل پدر و مادر خود و همسرتان و خواهر برادرهای هر دو طرف به همراه بچه‌هایشان را دعوت کنید. بعد از شام هم کیک تولد ساده‌ای را که خودتان پخته‌اید با چای یا آبمیوه سرو کنید.

۱۲- اگر تولد فرزندتان است، دوستانش را دعوت کنید و یک مهمانی کودکانه ترتیب بدهید. در این مهمانی جشن تولد با کارهایی که بچه‌ها دوست دارند سرشان را گرم کنید. برای مثال «پیتزا» یکی از غذاهای مورد علاقه اغلب بچه‌هاست. به جای این‌که از بیرون پیتزا سفارش بدهید یک حرکت سرگرم‌کننده انجام دهید. مواد مورد نیاز برای تهیه پیتزا را از بیرون تهیه کنید و به همراه فرزندتان و دوستانش پیتزاهای کوچک با چند طعم مختلف درست کنید.جشن تولد در منزل

۱۳-  اگر تاریخ تولد فرزندتان با یکی از دوستانش یا حتی فرزندان دیگر خودتان به هم نزدیک است، یک مهمانی دو منظوره ترتیب دهید. مخارج و همچنین مسئولیت‌ها بین دو خانواده تقسیم می‌شود. یادتان باشد که حتما برای هر کودک یک کیک مخصوص به خودش تهیه کنید.

۱۴- به جای سفارش کارت دعوت تولد برای بچه‌ها یا خودتان با کمک او چند کارت تولد طراحی و درست کنید و یا از طریق پیامک در شبکه‌های اجتماعی و یا ایمیل مهمانان را دعوت کنید. به این ترتیب در کاهش هزینه‌های تولد قدم بزرگی را برداشته‌اید و در برگزاری یک جشن تولد شیک و کم هزینه هم موفق بوده‌اید.

۱۵- گول ترفندهای فروشگاه‌های پر زرق و برق را نخورید. برای مثال اگر قصد دارید برای تولد یک ظرف شکلات یا بیسکوییت روی میز تولد داشته باشید لازم نیست از فروشگاه‌های لوکس این کالا را بخرید. طعم بسیاری از شکلات‌ها به هم شبیه است و برخی از این خوراکی‌های فقط بسته‌بندی لوکس و پر زرق و برقی دارند. در واقع شما بیشترین هزینه را برای بسته‌بندی پرداخت می‌کنید تا خود شکلات. همان شکلات با همان طعم را می‌توانید از فروشگاه‌های معمولی‌تر و یا در تخفیف فروشگاه‌های بزرگ تهیه کنید و در یک ظرف زیبا روی میز قرار دهید. این‌ها ترفندهای هوشمندانه برگزاری یک جشن تولد شیک و کم هزینه هستند.

۱۶- خودتان هم می‌توانید دسرهای خوشمزه با طعم‌های مختلف درست کنید. برای مثال مقداری شکلات را آب کنید. کمی مغز پسته یا گردو خرد شده روی آن بپاشید. حالا چند عدد موز را از عرض به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. چند عدد چوب بستنی هم لازم دارید. هر نصف موز را روی یک چوب بستنی سوار کنید و داخل شکلات آب شده بزنید. به این ترتیب یک دسر موزی شکلاتی آسان و خوشمزه دارید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین مطالعه کنید

بستن
stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.