theme wordpress
تشریفات مراسم ها

پیشنهاد هدیه عیادت از بیمار

عيادت از بيماران از گذشته تا به امروز در بسياري از فرهنگ‌ها و جوامع وجود داشته است و احتمالا شما نیز تجربه بستری شدن یکی از دوست یا نزدیکانتان در بیمارستان را داشته اید. به همین جهت حتما به عیادت آن بیمار رفته اید.در روایت هست که کسی که بر سر بیمار می‌رود، مثل کسی است که در رحمت الهی غوطه‌ور می‌شود. ممکن است بعضی تعجب کنند که مگر بر سر بیمار رفتن چه خصوصیتی دارد…. چون تأثیر آن تأثیر غیرقابل محاسبه و برتر از محاسبات معمولی است. روحیه دادن به مریض گاهی از دادن داروی او بسیار حیات‌بخش‌تر و مؤثرتر است.
در دعاها می خوانیم: «اللّهم انّی اسألک موجبات رحمتک»؛ رحمت الهی را که بی محاسبه و بی جهت به کسی نمی دهند؛ باید التماس کرد پیش خدا تا موجبات رحمت را به ما بدهد؛ یعنی آن کاری را انجام بدهیم که موجب رحمت می شود، تا بعد خدا رحمت خودش را بفرستد. این کار، برترین موجبات رحمت است، که خیلی مغتنم و خیلی باارزش است. (پايگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبری)

اما یكی از مسائلی كه بیماران را بسیار می‌آزارد و سبب رنجش آنان می‌شود، ملاقات مكرر عیادت‌كنندگان است. آری، اسلام بر عیادت بیمار تأکید فراوان می‌کند و آن را جزیی از حقوق واجب مسلمانان می‌داند؛ اما بر این مهم نیز سفارش می‌کند كه لازم نیست هر روز از آنها عیادت کنید؛ بلكه بین ایام عیادت، فاصله بیاندازید و برای مثال، هر چهار روز یك بار به ملاقات بیمار بروید.

یكی از رسوم بسیار شایسته، میان بسیاری از مردم، همراه داشتن هدیه برای عیادت مریض است. این تحفه برای كودكان بیمار، معمولا اسباب‌بازی و برای بزرگ‌ترها شیرینی و یا چیزهایی است كه باعث تقویت نیروی جسمی و یا روحی بیمار می‌شود. این عمل، همان دستور دین مبین اسلام است كه بر بردن تحفه برای بیمار، تأکید می‌کند و آن را باعث آرامش خاطر بیمار می‌داند.
در روایت است كه چند نفر از شیعیان به عیادت مریضى می‌رفتند. آنان این‌گونه نقل می‌كنند كه بین راه به امام باقر(علیه السلام)برخوردیم. امام(علیه السلام) فرمود: «كجا می‌روید؟» گفتیم: «به عیادت فلان …» فرمود: «بایستید.» ایستادیم، فرمود: «آیا سیب یا گلابى یا كمى عطر یا یك قطعه عود و … براى هدیه برداشته‏اید؟» گفتیم: «نه چیزى از اینها همراه‏ ما نیست.» فرمود: «مگر متوجه نیستید كه تحفه، باعث آرامش خاطر و راحت روان مریض است.»

در ادامه به برخی از بهترین ایده های هدیه برای بیماران اشاره می کنیم.

گل ها عیادت

گل ها یک هدیه مرسوم برای مراسم ها و جاهای مختلف هستند. بنابراین توصیه می کنیم بدون گل به عیادت بیماران نروید. گل ها را با رنگ های روشن و بوی حداقل انتخاب کنید. رنگ های روشن برای انتقال انرژی به بیمار و حتی اطرافیان کمک می کند. هنگامی که آن ها به گل ها نگاه می کنند، به شما فکر می کنند و لبخند روی لبانشان سبز می شود.

 کتاب ها و بازی ها 

چیزی که باعث می شود بیمار شما را مشغول کند، یک ایده خوب است.

کتاب چیزی است که می‎تواند از نظر روانی به روند بهبودی بیمار کمک کند. همچنین اگر بیمار عاشق پازل است شما می‎توانید پازلی خریداری نمایید و با دوستتان شروع به چیدن کنید. شما با دانستن علایق دوستان می توانید سرگرمی مورد علاقه او را تهیه کنید تا در روند بهبودی او بتوانید قدمی بردارید.

 

 بادکنک

برای خرید بادکنک ها احتیاط کنید زیرا ممکن است حمل آن ها یک وضعیت نا پسند را ایجاد کنند!
با این حال، اگر بیمار را به خوبی بشناسید و می دانید بادکنک های خنده دار احساس طنز و شادی را برایش ارمغان می آورد، می توانید برای او بادکنک بخرید. بادکنک ها را با دید پیام مثبت انتخاب کنید تا بتواند بر روی وضعیت روحی بیمار تاثیر بگذارد. شیرینی و خوراکیبسته به وضعیت بیمار، شیرینی ها می توانند یک میان وعده خوب بعد از غذای بیمارستان باشند. اما قبل از اینکار حتما باید با پزشک مطرح کنید تا مطمئن شوید مصرف شیرینی ضرری برای بیمارتان ندارد. شکلات های نرم می توانند گزینه خوبی باشند. علاوه بر آن نوشیدنی هایی نظیر کمپوت یا میوه های متناسب با فصل نیز انتخاب های خوبی می توانند باشند.

 خرید بسته مراقبتی   

هدیه بیمار

یک بسته مراقبت، هدیه ای نهایی برای مراقبت از دوست شما در طول اقامت خود در بیمارستان است. چیزهایی که باعث می شود اقامت آن ها لذت بخش تر و راحت تر باشد را در نظر بگیرید. یک کرم دست خوب، برخی از مجلات و شکلات (در صورت عدم منع مصرف برای بیمار) می تواند بسته خوبی باشد. شما می توانید برخی از لباس خواب های راحت را به عنوان یک هدیه ویژه خریداری کنید. اسباب بازی ها و کتاب های رنگی برای بیماران کودک و نوجوان که در طول اقامتشان نیاز به سرگرمی دارند نیز گزینه مناسبی است.

شیرینی و خوراکی

بسته به وضعیت بیمار، شیرینی ها می توانند یک میان وعده خوب بعد از غذای بیمارستان باشند. اما قبل از اینکار حتما باید با پزشک مطرح کنید تا مطمئن شوید مصرف شیرینی ضرری برای بیمارتان ندارد. شکلات های نرم می توانند گزینه خوبی باشند. علاوه بر آن نوشیدنی هایی نظیر کمپوت یا میوه های متناسب با فصل نیز انتخاب های خوبی می توانند باشند.

 

نکته پایانی

سلامتی گوهری است گرانبها که باید قدر آن را بدانیم. اگر از دوستان یا نزدیکانمان کسی بیمار شد حتما با روی گشاده و دست پر به عیادت آن ها برویم. سعی کنیم با لبخند و شادی به آن ها روحیه ببخشیم تا هرچه سریع تر بهبود یابند. حتی لبخند و شادی را در رابطه با بیمارانی که امید زیادی به علاج آن ها نیست فراموش نکنید. معجزه لبخند را فراموش نکنید!

رسول خدا(صلی الله علیه و آله) می‌فرماید: سه بیمار عیادت نمی‌شوند؛ بیماری كه چشم درد دارد، و كسی كه دندان درد دارد و كسی كه دمل دارد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.