theme wordpress
کسب و کار

پارک‌ها و فضاهای سبز شهر دبی

نهر دبی

نهر دبی مکانی زیباست که آرامش حکمفرما در آن برای چند ساعت هم که شده شما را از هیاهوی شهری دور می کند . قایق‌ سواری در «نهر دبی» یکی از تفریحاتی است که اغلب گردشگران شانس تجربه آن را از دست نمی دهند . گردشگران از ایستگاه Bur Dubai Abra که در در شرق نهر واقع شده، یک قایق کوچک کرایه کرده و از مناظری بسیار زیبا و دل انگیز همچون غروب آفتاب لذت می برند.

در اینجا گویی تاریخ به جلو نرفته و تصاویر پیش روی شما به تصور شهر در سالهای ۱۹۶۰، بسیار نزدیک است . در آن زمان رونق اقتصادی در دبی تازه پاگرفته بود . در این منطقه از شهری بازار های محلی مختلفی به چشم می خورد و با اینکه مانند بسیاری از مراکز خرید شهر مدرن و لوکس نیستند اما گشت و گذار در آن بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود. در میان این بازار ها کالاهای رنگارنگی به چشم می خورد که اتفاقا برای تهیه سوغاتی بد نیست همچنین بوی خوراک ها و شیرینیجات محلی دبی نیز از گوشه و کنار ب مشام میرسد . منطقه‌ «دیره» مح مناسبی برای گشت ‌و گذار است و قدم زدن در کوچه ‌های باریک و قدیمی آن شما را به دل تاریخ می برد .

مرکز شیخ محمد ، مکانی برای آشنایی با فرهنگ اسلامی

مرکز «شیخ محمد»  در تور دبی مکانی فرهنگی و بسیار دیدنی است که با قدم گذاردن در آن با تمدن و فرهنگ این سرزمین بیشتر اشنا خواهید شد که بازدید از آن برای اروپائیان و سایر گردشگران دنیا بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود . این مکان توسط مردی اماراتی که با زنی اروپایی ازدواج کرده، تأسیس شد و مدیر فعلی آن شخصی به نام آقای «نظیف» است. همچنین در این مکان رستورانی سنتی و بسیار زیبا وجود دارد که محلی ایده ال برای صرف صبحانه و یا ناهار است .

پارک‌ها و فضاهای سبز شهر دبی

به گزارش سفر باتو ، شهر دبی دارای پارک‌ ها و فضاهای سبز زیادی است که اغلب به هنگام غروب آفتاب مملو از گردشگر خواهد بود .  یکی از ویژگی های بارز پارکهای این شهر وجود آرامش و نظافت و تمیزی بسیار آنها است. گردشگران با پرداخت پنج درهم وارد این پارک‌ ها می شوند و از امکانات رفاهی و تفریحی موجود در آن لذت می برند. در ای میان پارک صفا که در جاده‌ی «شیخ زاید» قرار دارد دارای شهرت بسیاری است . این پارک دارای یکصد و پنجاه هکتار وسعت است و وجود آبشار و تپه‌های مخصوص پیاده‌روی و همچنین طراحی های زیبای آن گردشگران را به وجد خواهد آورد.

برج العرب

برج العرب یکی از دیدنی ترین سازه های این شهر است که تا قبل از ساخته شده برج خلیفه نماد دبی مدرن بود. برج‌ العرب که  تنها هتل هفت ستاره‌ جهان را در خود جای داده در میان آبها قرار گرفته و دارای ظاهری بسیار زیباست .

این برج به شکل یک قایق با بادبانی برافراشته طراحی شده ، و ارتفاعی در حدود سیصد و بیست و یک متر دارد . برج العرب در ساحل «ام ثقیم» قرار دارد  .

دبی مال، تجربه بی نظیر خرید و تفریح در یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا

دبی مال بزرگترین و لوکس ترین مرکز خرید دنیاست که دارای امکانات رفاهی و تفریحی بی نظیری است .  دبی مال بیش از هزار و دویست فروشگاه لوکس را در خود جای داده و برندهای بزرگ دنیا همگی در این مرکز خرید شعبه دارند.  در دبی مال همه چیز به خرید ختم نمی ‌شود و به هرطرف را که نگاه کنید غافلگیر خواهید شد . پیست اسکی ، سینمای بزرگ ریل، رستوراهای بین المللی ، اجراهای زنده‌ موسیقی و نمایش‌های مختلف مُد تنها بخشی از امکانات موجود در این مجموعه است . همچنین تماشای اسکلت یک دایناسور عظیم الجثه با قدمتی در حدود صد و پنجاه میلیون سال شما را برای ساعتها سرگرم می کند .

گفتنی است در طبقه‌ همکف این مرکز خرید بزرگترین آکواریوم‌ دنیا قرار دارد که با ورود به آن شاهدتماشای دنیای زیر اب و هزاران موجود آبزی خواهید بود. در طبقه‌ دوم این مجموعه نیز باغ ‌وحش زیرآبی قرار دارد.

همچنین بزرگترین فواره‌ی موزیکال دنیا در مجاورت این مرکز خرید واقع شده که تماشای رقص آب همراه با موسیقی  تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.

موزه دبی، بازدید از قدیمی‌ترین بنای شهر

موزه دبی که در قلعه‌ قدیمی شهر به نام قلعه «آل فهیدی» قرار دارد به یکی از مکانهای دیدنی و پر طرفدار تبدیل شده است . این قلعه ، قدیمی ‌ترین بنای شهر است و ساخت آن به سال ۱۷۸۷ باز  می ‌گردد . این بنا در دوران گذشته کاربردهای مختلفی داشته و در ایتدا بعنوان کاخ سلطنتی و پس از آن از این مکان بعنوان مرکز نظامی، انبار مهمات و زندان استفاده می شد. این مکان در سال ۱۹۷۱ میلادی، با هدف به اشتراک گذاردن تمدن و تاریخ این سرزمین و همین طور شیوه زندگی سنتی دبی به موزه تبدیل گردید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.