theme wordpress
کسب و کار

نرم افزار سایت ساز چیست و استفاده از سایت سازها چه مزیتی دارد؟

نرم افزار سایت ساز چیست و استفاده از سایت سازها چه مزیتی دارد؟Reviewed by آزادوار on Feb 28Rating: ۴.۰

نرم افزار سایت ساز چیست؟

زمانی که شما راجب راه اندازی سایت  برای کسب و کار خود یا موارد دیگر، تحقیق می کنید با اصلاحات زیادی آشنا می شوید. حتی در صورتی که بدانید هاست، سیستم مدیریت محتوی و سئو چیست؛ هنوز هم معنی «نرم افزار سایت ساز» می تواند کمی گیج کننده باشد.

آیا منظور استخدام یک طراح سایت برای ساخت سایت شماست یا اینکه از طریق یک فرم اطلاعات سایتی که نیاز دارید را بفرستید و سایت ساخته شود و برای شما ارسال شود؟

جواب خیر است اما سایت ساز ها بسیار کاربردی هستند به خصوص اگر شما برای اولین بار هست که قصد راه اندازی سایت برای خود را دارید یا اینکه میخواهید در سریعترین زمان ممکن سایت خودتان را آماده کنید.

 

پس منظور از نرم افزار سایت ساز چیست؟

نرم افزار سایت ساز ابزاری است که به شما کمک می کند بدون اینکه نیاز باشه هیچ دانشی داشته درباره برنامه نویسی، طراحی و دیگر موارد داشته باشید بتوانید به سرعت یک سایت طراحی کنید به بیان دیگر با استفاده از سایت سازها، شما از برنامه نویس، طراح و … بی نیاز خواهید بود و می توانید خودتان با کمترین هزینه و بدون نیاز به هیچ دانشی سایت طراحی کنید.

خبر خوب این هست که سایت ساز ها هر چیزی که برای یک سایت حرفه ای نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهند. بهینه بودن برای موبایل، بهینه سازی برای گوگل، هماهنگی با شبکه های اجتماعی، ابزارهای افزایش فروش و مارکتینگ و …

برای اکثر افراد سایت سازها یک گزینه عالی هست چون صرفه جویی زیادی در هزینه ی و زمان طراحی سایت می شود و از طرفی می توان بدون وابستگی به طراح سایت هر تغییری را در سایت ایجاد کرد و قسمت های جدید به سایت اضافه کرد.

 

نرم افزار سایت ساز های برای چه کسانی مناسب هستند؟سایت ساز

هر کسی می تواند از سایت ساز ها استفاده کند اما برای افراد زیر توصیه می شود حتما از سایت ساز ها استفاده نمایند:

  • افرادی که نیاز دارند به سرعت یک سایت راه‌اندازی کنند.
  • افرادی که هیچ مهارت فنی ای ندارند و زمان و علاقه ای جهت یادگیری ندارند.
  • افرادی که بودجه کمی برای طراحی سایت دارند.
  • افرادی که تمایل دارند خودشان بتوانند هر قسمتی از سایتشان را تغییر دهند.

یک نرم افزار سایت ساز خوب شامل تعدادی زیادی قالب مثلا برای وبلاگ، کسب و کار و … است. سایت ساز وبزی علاوه بر این که برای هر کسب و کاری یک قالب دارد شما را محدود به چند قالب نکرده است و این امکان را فراهم کرده است تا به راحتی خودتان بتوانید بدون دانش فنی قالب دلخواه خودتان را طراحی نمایید.

 

تفاوت سایت سازها و سیستم های مدیرت محتوی چیست؟

اکثریت به اشتباه سیستم های مدیریت محتوی را سایت ساز میدانند ولی بین این دو تفاوت هایی وجود دارد. سیستم های مدیریت محتوی تنها به شما امکان تغییر و قرار دادن محتوی را می دهند و شما امکان تغییر در ظاهر سایت خود یا ایجاد ظاهر جدید را ندارید ولی سایت سازها به شما امکان هر تغییری را می دهند و شما را از طراح سایت بی نیاز میکنند. یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوی، وردپرس است.

 

مزایا و معایب استفاده از نرم افزار سایت ساز چیست؟

سایت ساز ها سریع، ساده و ارزان هستند. اگر چه این مزایا بسیار مفید هستند اما برای حالت های زیر سایت ساز ها گزینه مناسبی نیستند.

  • اگر در سازمانی هستید که مجبور هستید سایت را در سرور های درون سازمانی نگه داری کنید.
  • اگر یک گروه برنامه نویسی هستید و نیاز دارید که بتوانید امکانات مورد نیاز را به مرور توسعه دهید.

 

نرم افزار سایت ساز ها چگونه کار می کنند؟

اولین چیزی که شما نیاز دارید، پیدا کردن یک دامین (آدرسی اینترنتی) هست. اگر شما از قبل یک دامین دارید می توانید دامین خودتان را به سایت ساز ها اعلام نمایید: در غیر این صورت سایت ساز ها دامین مناسب را برای شما ثبت می کنند.

دومین چیزی که برای ایجاد یک سایت  نیاز هست، تهیه هاست است. اکثر سایت ساز ها به رایگان به شما هاست هم می دهند و شما نیاز به خرید هاست مجزا ندارید.

اکنون به قسمت جالب کار می رسیم. شما با استفاده از سایت ساز ها می توانید سایت خودتان را با توجه به نیازهای خودتان طراحی و اماده کنید. سایت ساز ها شامل امکانات متعددی از جمله موارد زیر هستند:

قالبهای متنوع: سایت ساز ها شامل قالب های متفاوتی هستند تا شما با توجه به کسب و کار خودتان بتوانید یک قالب مناسب را انتخاب نمایید. اگر شما یک شرکت دارید می توانید یک قالب مناسب سایت شرکتی و اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید می توانید یک قالب مناسب فروشگاه را انتخاب نمایید.

صفحات و بخشها: شما در داخل سایت ساز ها می توانید با توجه به نیازتان صفحات و بخش های مختلفی را به سایت خودتان اضافه نمایید. به عنوان مثال برای یک سایت شرکتی می توانید صفحاتی مثل درباره ما، نمونه کارها، سوالات متداول و هر آنچه که نیاز دارید را اضافه نمایید.

بهینه سازی خودکار برای گوگل: سایت ساز ها به صورت خودکار سایت شما را برای گوگل بهینه می کنند و شما با استفاده از سایت ساز ها می توانید بدون هیچ هزینه ای تعداد قابل توجهی مشتری از طریق گوگل بدست آورید.

ابزارهای فروش و مارکتینگ: سایت ساز ها شامل ابزارهای متنوعی جهت افزایش فروش شما ارائه می کنند. شما با استفاده از سایت ساز ها می توانید با کمترین هزینه فروش خود را به حد قابل توجهی افزایش دهید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.