theme wordpress
تشریفات ازدواجتشریفات زندگی

موضوعاتی که لازمه قبل از ازدواج درباره آنها صحبت کنید

موضوعاتی که لازمه قبل از ازدواج درباره آنها صحبت کنیدReviewed by آزادوار on Mar 24Rating: ۴.۵موضوعاتی که لازمه قبل از ازدواج درباره آنها صحبت کنیدوقتی که قصد دارید ازدواج کنید باید قبل از آن درباره همه مسائل با همسر آیندتون صحبت کنید تا در آینده با مشکلی روبرو نشین، خجالت رو کنار بگذارین

وقتی که قصد دارید ازدواج کنید باید قبل از آن درباره همه مسائل با همسر آیندتون صحبت کنید تا در آینده با مشکلی روبرو نشین، خجالت رو کنار بگذارین و در تمام زمینه ها کنکاش کنید تا شبهه ای برای بعد از ازدواج باقی نمونه، چون دیگه جای هیچ برگشتی نیست. در ادامه در مورد مسائلی که باید قبل از ازداج با همسر آینده تون درباره آن صحبت کنید بیان کردیم.

در هنگام مشکلات چیکار میکنیدمشکلات

یکی از سوالاتی که باید از همسر آینده خود بپرسین اینه که وقتی در زندگی مشترک مشکلی براتون پیش بیاد آرام آن را حل میکنه یا خانواده خود رو از اون مساله با خبر میکنه و از آنها هم کمک میگیره؟ و آیا هر چیزی که آنها گفتند انجام میده؟

میزان توجه به فرزند دار شدن

بسیاری از افراد به داشتن فرزند در زندگی اهمیت نمیدن و یا دوست دارند خیلی دیر فرزند دار شوند. برعکس تعدادی از افراد هم هستند که دوست دارن صاحب فرزند های زیادی بشن. حتما قبل از ازدواج در مورد داشتن فرزند صحبت کنید. این که اصلا دوست داره بچه دار بشیه یا نه و اگه به بودن بچه در زندگی علاقمند هست، دوست داره چه تعداد فرزند داشته باشه؟ همچنین در مورد روش های کنترل بارداری قبل از تولد کودک هم صحبت کنید.

مسائل دینی و مذهبی

اگر دو نفر از دین و مذهب مختلف با هم ازدواج کنند هر کدوم دنبال وابستگی های مذهبی خودشون هستند، بنابراین در این جور مواقع باید حواستون رو خوب جمع کنید و بعد ازدواج کنید. مورد دوم اینه که اگر دین و مذهب هر دو یکی بود حتما در مورد کلیه مسائل مذهبی اعم از پوشش، اعتقاد به نماز و روزه و غیره حتما صحبت کنید. این مسائل باید قبل از ازدواج روشن بشه تا مشکلی در آینده پیش نیاید.

قبل از ازدواج مسائل جنسی را بدون خجالت بیان کنید

این مسئله مهمترین بحث قبل از ازدواجه که نباید صحبت درباره ی اون رو فراموش کنین. شاید پیش خودتون بگین که خیلی مناسب نباشه که در این مورد صحبت کنیم یا طرف مقابلمون فکر کنه که این شخص چقدر آدم بی ملاحظه ایه و یا خیلی فکرای دیگه، اما سعی کنید که این افکار رو کنار بگذارین و هر سوالی که فکر میکنید ذهنتون رو در این مورد درگیر کرده با کمال ادب بپرسین.

محل زندگی آیندهمحل زندگی

یکی دیگه از مسائلی که باید در مورد آن صحبت کنید اینه که بعد ازدواج قصد دارید کجا زندگی کنیم؟ اگه موقعیت شغلی بهتر پیدا شد میتونین همراهیم کنید یا نه؟ در یک آپارتمان همراه خانواده ی خود زندگی میکنید؟ دوست دارین نزدیک خوانواده تون خونه بگیرین یا نه؟ و یا اگه مستقل هستین کجا خونه میگیرین؟

حساب های بانکی مخفی یا آشکار

درمورد مسائل مالی و حسابهای بانکی هم بهتره صحبت کنید. این که آیا مقدار در آمد ماهانه رو از هم پنهان میکنید؟ آیا تمایل به داشتن حساب بانکی مشترک دارید؟ یا اینکه دوست دارین حسابتون شخصی باشه و طرف مقابل هم از چیزی خبر نداشته باشه؟ در آخر اینکه آیا حساب و یا صندوق اضطراری دارید؟

تعهدات خانوادگی

چقدر از وقتتون رو صرف خانواده خود میکنید. تعطیلات رو چگونه میگذرونین و برنامه ای برای آنها دارین یا نه؟ آیا شما از افرادی هستین که تعطیلات رو با خانواده میگذرونین؟ برای تهیه پوشاک و مایحتاج زندگی همراه همسرتون به خرید میرید؟ دوست دارین تعطیلات رو به کجا و همراه چه کسانی برید؟

حقایق گذشته

زمانی که میخواهید با همسر آینده خود صحبت کنید درباره گذشته هم صحبت کنید، چون گذشته ممکنه در آینده و زمان حال تاثیر بگذاره. در مورد روابط گذشته، تجربه های قبلی(مثبت و منفی)، دوستی های اشتباه و اینکه در گذشته چه کارهایی رو انجام دادین صحبت کنید و یا اگر در گذشته با فردی برای ازدواج مدت کوتاهی در ارتباط بودین حتما به همسر آینده خود بگید، چون ممکنه بعد از ازدواج از زبان شخص دیگری این موضوع رو بشنود و اتفاقات دیگری بیفتد.

انتظارات طرفین

یکی از مواردی هم که باید قبل از ازدواج روشن شود انتظاراتیه که طرفین از همدیگر دارند. در مورد نقش و هدف از تشکیل خانواده و ازدواج کردن چیست؟ در مورد چگونگی پخت و پز، تمیز کردن و کارهای منزل و یا بالعکس، انتظارات زن از همسر خود، تامین هزینه ها و پیشرفت اقتصادی و یا انتظارات دیگه ای که هر شخصی در ذهن خود داره، حتما در موردشون صحبت کنید.

دونفره

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.