theme wordpress
کسب و کار

طبیعت زیبای ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای واقع در ناحیه قفقاز جنوبی است. پایتخت کشور ارمنستان ایروان بوده که یکی از شهرهای تاریخی و مهم در منطقه به شمار می‌رود. مساحت ارمنستان ۲۹ هزار کیلومتر مربع است و ۳ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است. این کشور در دوران شوروی جزئی از این کشور بوده و بعد از از میان رفتن شوروی به استقلال رسیده است. این کشور یکی از اولین کشورهایی بوده که مسیحیت را به دین اصلی خود شناخته است و به همین سبب در آنجا کلیساها و صومعه‌های دیدنی و تاریخی فراوانی یافت می‌شود. در ارمنستان نقاط طبیعی و زیبای متعدد وجود دارد و آنجا به جز داشتن بناهای تاریخی شامل مناطق سرسبز و حفاظت شده می‌شود. در این کشور می‌توانید از غذاهای بسیار خوشمزه بهره ببرید و به روستاها و نقاط دیدنی رفته و از غذاهای محلی خوشمزه آنجا امتحان کنید. در این کشور انواع صنایع دستی و لباسهای زیبا نیز برای خرید یافت می‌شود. در این متن به طبیعت ارمنستان خواهیم پرداخت و بهترن نقاط دیدنی طبیعی این کشور را به شما معرفی می‌کنیم. طبیعت گردان تور ارمنستان را برای دیدن جاذبه‌های متعدد در این کشور انتخاب می‌کنند با معرفی بهترین نقاط طبیعی ارمنستان با ما همراه باشید.

شهر اچمیادزین ارمنستان

یکی از نقاط دیدین و زیبای آفر تور ارمنستان شهر اچمیادزین است که در ۲۰ کیلومتری پایتخت این کشور یعنی ایروان قرار گرفته است. این شهر دارای نقاط دیدین طبیعی و سرسبز بوده و همچنین کلیسایی زیبا را شامل می‌شود. کلیسای این شهر یک بنای بسیار زیبا بوده که می‌توانید در برجک این کلیسا مناطق زیبا ور سرسبز اطراف آنجا را مشاهده کنید و در اطراف این منطقه به پیاده روی و مشاهده مناطق زیبا بپردازید.

دریاچه سوان ارمنستان

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی طبیعی در کشور ارمنستان در مطلب سفر باتو  دریاچه زیبای سوان است که در ۶۶ کیلومتری مرکز شهر ایروان قرار گرفته است. آنجا یک محل گردشگری پر طرفدار و دیدنی بوده که شامل طبیعتی زیبا می‌شود. این دریاچه در منطقه ای خنک و کوهستانی است که ارتفاع آنجا از سطح دریا ۱۹۰۰ متر می‌شود. این دریاچه یکی از مرتفع ترین دریاچه‌های جهان است. به آنجا مروارید طبیعت ارمنستان هم می‌گویند که به دلیل آب زلال و اهمیت این نقطه است. آنجا دارای ماهی بوده که به نام ماهی قزل آلای ارمنستانی مشهور است. در روستا‌ها و شهرهای نزدیک به آنجا می‌توانید به رستوران‌های ارمنستانی رفته و این ماهی خوشمزه امتحان کنید. به جز مناطق طبیعی در اطرفا آنجا چند صومعه و کلیسای تاریخی نیز وجود دارد.

پل شیطان ارمنستان

منطقه پل شیطان یکی از نقاط طبیعی و جالب در ارمنستان است. آنجا شامل پلی از سنگ بوده که در قرن‌ها پیش ساخته شده است. این پل از نظر ارمنی ها منطقه ای خاص به حساب می‌آید. رودخانه آنجا ۱۵۰ متر عمق دارد و دارای آبی سبز رنگ است. آنجا طبیعتی سرسبز و زیبا دارد و شامل غارها و نقاط دیدنی صخره‌ای می‌شود. بعضی از صخره نوردان هم این نقطه را برای ورزش صخره نوردی انتخاب می‌کنند.

غار خرس ارمنستان

یکی دیگر از نقاط دیدنی طبیعی در ارمنستان غار آرجر یا غار خرس است. این غار یک غار بسیار دیدنی و مهم از نظر زمین شناسی بوده و شامل دیدنی‌های بسیاری در درونش می‌شود. آنجا به دلیل سنگ‌های آهک اشکال بسیار جالبی تشکیل شده است. این غار شامل قندیل‌هایی از جنس سنگ‌های مختلف معدنی و نمی می‌شود و سالن‌های مختلفی دارد که با آب پر شده است. این غار دارای آبهای معدنی بوده که برای مصارف درمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دره لوری ارمنستان

یکی از مناطق بسیار زیبا و وسیع در مرکز ارمنستان دره لوری است که در آنجا می‌توانید طبیعتی فوق العاده زیبا را مشاهده فرمایید. این دره سوژه نقاشی بسیار زیبایی برای نقاشان بوده است و محلی است که اسب‌های وحشی در آنجا زندگی می‌کنند. در این منطقی می‌توان به کوهنوردی پرداخت و عکس‌های بسیار زیبایی را ثبت کرد. رودخانه‌ها، آبشارها و همچنین کوه‌های زیبایی در آنجا واقع شده است.

شهر جرموک ارمنستان

یکی دیگر از شهر‌های دیدنی در کشور ارمنستان شهر جرموک است که شامل طبیعتی زیبا بخصوص به دلیل وجود آبهای معدنی و آبشارهای زیبا در آنجا مورد توجه و اهمیت گردشگران است. آنجا در زمان شوروی هم برای تفریح توسط روسها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این منطقه شامل آب گرم بوده که خاصیت درمانی نیز دارد. در فصول گرم سال می‌توان به آنجا سفر کرد و از امکانات گردشگری این منطقه بهره برد.

گذرگاه سلیم ارمنستان

در میان مسیر سوان به ایروان منطقه ای به نام گذرگاه سلیم وجود دارد که در زمان قدیم بخشی از جاده معروف ابریشم محسوب می‌شده است. آنجا محلی است که دارای کاروانسراهای قدیمی و مناطقی زیبا می‌شود. در آنجا می‌توانید به کوهنوردی بپردازید و از دیدنی‌های طبیعی این منطقه بازدید فرمایید. این منطقه شامل یک دره بوده و برای عکاسان آنجا بسیار جالب است و میتوان عکس‌های بسیار زیبایی را از این گذرگاه ثبت نمود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.