theme wordpress
کسب و کار

شستشو فرش ابریشمی

فرش ابریشمی ظریف‌ترین فرش ایران بلکه جهان است. ابریشم تافته‌ای ظریف از پیلهء کرم ابریشم است که به عنوان گره‌های تارهای پنبه‌ای دار قالی بکار می‌رود.با آن که ظرافت ابریشم شهره آفاق است اما الیاف آن انعطاف‌پذیری زیادی دارد.این فرش‌ها علاوه بر ظرافت و زیبایی فراوان سبک وزن نیز هستند به همین دلیل مشتریان فروان دارند. این فرش‌های گرانبها اغلب روی دیوارهای منازل یا فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند و از آن‌ها به عنوان تابلوهای تزئینی استفاده می‌کنند که نشانهء ارزش و زیبایی این فرش‌هاست.

اگر از این فرش‌ها درخانه دارید باید ان را درمحل مستقیم نور خورشید یا مسیر رفت و آمد فراوان پهن نکنید و از آن مراقبت نمایید. اصول نگهداری فرش ابریشمی مانند همهء فرش‌های دست‌باف است و گاهی هم مواظبت بیشتری می‌خواهد. اتفاق می‌افتد که این فرش‌ها نیاز به شستشو پیدا می‌کنند.اگر لکهء کوچکی روی فرش بود نیاز به جابجایی فرش نیست . مقدار آب و سرکه سفید را به مقدار مساوی مخلوط کنید . لکه را با آب و سرکه شستشو بدهید . اگر هنوز لکه‌ای باقی مانده،کمی نوشابه را روی پارچه‌ای ریخته وآن را روی لکه قرار دهید تا اثر لکه ازبین برود.بعد از لکه گیری زیر ان را کمی بالاتر بیاورید تا با جریان هوا زودتر خشک شود.از پنکه می‌توانید برای سرعت بخشیدن به خشک شدن استفاده کنید. اما اگر همهء فرش کثیف شد باید ابتدا سطح فرش را با جارو دستی یا جارو برقی تمیز کنید. هنگام جدا کردن موادی که به الیاف چسبیده‌اند مراقبت زیادی به خرج بدهید تا الیاف از فرش جدا نشود.گاهی اوقات بی‌مبالاتی افراد باعث کنده شدن الیاف فرش و بدنمایی فرش می‌شود. با تکاندن قالی گرد و خاک آن را بگیرید. شستشو فرش ابریشمی
فرش را در جایی که کمی شیب دار است پهن کنید و سعی کنید از هیچ مادهء شیمایی در شستشو استفاده نکنید مگر ان که از مواد سازندهء ان اطمینان خاطر داشته باشید که به الیاف ابریشمی آسیب نرساند.اگر چه الیاف ابریشمی بیسار مقاوم است اما به سبب ازرش مادی که این فرش‌ها دارند باید مراقبت فراوانی از آن‌ها به عمل آورد. مهم‌ترین مادهء شویندهء فرش ابریشمی آب ولرم و سرکه سفید است.محلول مقدار مساوی آب و سرکه سفید را روی فرش به طور یکسان اسپری کنید و بعد با دستکش و اسفنج به آرامی روی سطح فرش بمالید. بعد از شستشوی فرش آن را به سرعت خشک کنید.آفتاب زیاد و شدید برای رنگ قالی مناسب نیست.ابریشم هم مانند پشم اگر خیس بماند بوی بدی خواهد گرفت اگر این اتفاق بعد از شستشو برای فرشتان افتاد مقداری جوش شیرین روی فرش بپاشید و بعد از مدتی-حدود یک ساعت- آن را با جارو برقی جمع‌آوری نمایید. برای سریعتر خشک شدن فرش می‌توانید از پنکه استفاده کنید.حتی برخی افراد پارچه خشکی را روی فرش می‌کشند تا آب اضافه را به خود جذب کند و سریعتر خشک شود.از وسایل گرما زا از جمله سشوار برای خشک کردن فرش ابریشمی استفاده نکنید تا الیاف آسیب نبینند.

قالیشویی اقدسیه در این کار مهارت فراوانی دارد،این قالیشویی توانسته است خدمات نوینی را ارائه دهد

 

https://carpetaghdasieh.com

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.