theme wordpress
تشریفات زندگی

قرص زردچوبه برای لاغری؛ زردچوبه برای کاهش وزن تاثیر دارد؟

قرص زردچوبه برای لاغری؛ زردچوبه برای کاهش وزن تاثیر دارد؟

مسیر رژیم غذایی و لاغری مسیر دشواری است، اما تصور کنید قرصی وجود دارد که با خوردنش می‌توانید بدون هیج تلاشی لاغر شوید. چه خبر خوبی! نه؟ قرص زردچوبه برای لاغری یکی از قرص‌هایی است که ادعا می‌کند شما را در مدت زمان کوتاهی به وزن ایده‌آل می‌رساند.

ما قرار است بیشتر این ادعا را بررسی کنیم. همچنین به طور کامل راجع به خواص و مضرات زردچوبه و مکمل آن هم توضیح می‌دهیم.

زردچوبه، این ادویه جذاب چیست؟

زردچوبه ادویه‌ای است که از ریشه گیاهی به همین نام به دست می‌آید. در واقع زردچوبه از خویشاوندان گیاه زنجبیل است و به شکل بومی در شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی رشد می‌کند. به زردچوبه زعفران هندی هم گفته می‌شود.

در طب سنتی هندی و چینی از زردچوبه برای درمان مشکلات پوستی، تنفسی، مفصلی و گوارشی کمک می‌گیرند. دلیل عمده‌ای که زردچوبه را به ادویه‌ای پرخاصیت و درمانی تبدیل می‌کند، وجود ماده‌ای به اسم «کورکومین» در آن است.

برای دریافت برنامه رژیم غذایی لیمومی کلیک کنید

خواص زردچوبه چیست؟

از خواص مهم زردچوبه می‌توان به ضدباکتری، ضد میکروب و ضد التهاب بودن آن اشاره کرد. همچنین زردچوبه آنتی‌اکسیدان زیادی دارد و برای بیماری‌هایی مثل آرتریت، سرطان، آلزایمر، بیماری‌های قلبی و بیماری چشم نیز مفید است.

در ادامه انواع خواص زردچوبه قرص زردچوبه برای لاغری را بیشتر برای شما توضیح می‌دهیم.

۱. ضد التهاب

به طور کلی ایجاد التهاب به اندازه متعادل به بدن برای مقابله با بیماری‌ها کمک می‌کند. در بیماری‌هایی مثل سرطان و آرتریت این التهاب بیش از حد شده و به بدن شما آسیب می‌رساند. زردچوبه از این التهاب بیش از حد جلوگیری می‌کند.

۲. کمک به لاغری

کورکومین موجود در زردچوبه همان چیزی است که این ادویه را به یک ماده غذایی مهم در برنامه رژیم غذایی شما تبدیل می‌کند. کورکومین هم به به دلیل خاصیت ضدالتهابی مانع از افزایش وزن می‌شود و هم با تاثیر بر مقاومت به انسولین پس از رژیم غذایی، نمی‌گذارد وزن از دست رفته شما به راحتی بازگردد.

۳. آنتی‌اکسیدان بالا

رادیکال‌های آزاد و بالای اکسیژن، یکی از عوامل اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی هستند که به سلول‌های بدن آسیب می‌رسانند. زردچوبه با خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد، مانع انتشار بیش از حد رادیکال‌‍‌های آزاد می‌شود.

۴. ضد سرطان

مطالعات انسانی و حیوانی متعددی تأثیر زردچوبه بر سرطان را مورد بررسی قرار داده‌اند. در این مطالعان نشان داده شده است زردچوبه می‌تواند بر شکل‌گیری، رشد و توسعه سرطان در سطح مولکولی تأثیر بگذارد.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهند که این ادویه می‌تواند گسترش سرطان را کمتر کند، به مرگ سلول‌های سرطانی در انواع سرطان ها کمک کند و عوارض جانبی منفی شیمی درمانی را کاهش دهد. البته زردچوبه به هیچ عنوان جای دارویی که پزشک برای بیماری شما تجویز کرده است را نمی‌گیرد.

۵. کمک به پوست

یکی از مهم‌ترین خواص زردچوبه خاصیت، ضدباکتری بودن آن است. به همین دلیل است که زردچوبه در بسیاری از ماسک‌های خانگی پای ثابت مواد تشکیل دهنده است. علاوه بر این زردچوبه به کاهش آکنه، کاهش تیرگی‌های دور چشم و آبرسانی پوست شما هم کمک می‌کند.

۶. کمک به روده

آنتی‌اکسیدان و خاصیت ضد التهابی زردچوبه باز هم اینجا به کمک بدن می‌آید و باعث می‌شود افرادی که با مشکلات گوارشی به خصوص سندروم روده تحریک پذیر دست‌وپنجه نرم می‌کنند، از آن با خیالی راحت استفاده کنند.

۷. کمک به مغز

تحقیقاتی وجود دارد که می‌گوید کورکومین موجود در زردچوبه می‌تواند از سدهای خونی مغز عبور مرده و باعث جلوگیری از پیشرفت آلزایمر شود. همچنین به دلیل خاصیت ضدالتهابی زردچوبه، این ادویه پرخاصیت به کاهش اختلالاتی مثل افسردگی هم کمک می‌کند.

زردچوبه

نقش کورکومین در لاغری چیست؟

مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که کورکومین ممکن است نشانگرهای التهابی خاصی را که در چاقی نقش دارند، سرکوب کند. این نشانگرها معمولاً در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی افزایش می‌یابد. مطالعات انجام شده روی نمونه‌های حیوانی نشان می‌دهد که این ترکیب ممکن است باعث کاهش وزن، کاهش رشد بافت چربی، توقف افزایش مجدد وزن و افزایش حساسیت به هورمون انسولین شود.

علاوه بر این، مروری بر ۲۱ مطالعه روی بیش از ۱۶۰۰ نفر، نشان داد که مصرف کورکومین با کاهش وزن، کاهش  BMI و کاهش دور کمر مرتبط است.

در حالی که تحقیقات کنونی، امیدوارکننده است، قبل از اینکه بتوان زردچوبه را برای کاهش وزن توصیه کرد، مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

 انواع قرص ایرانی و خارجی زردچوبه

  1. قرص ایرانی کورکوما
  2. قرص ایرانی کورکومکس
  3. قرص ایرانی کورکومین
  4. قرص خارجی Nature’s Nutrition Turmeric Curcumin
  5. قرص خارجی A1Vitality Turmeric Curcumin
  6. قرص خارجی Doctor’s Best High Absorption Curcumin
  7. قرص خارجی Terry Naturally CuraMed

یادتان باشد بهتر است برای مصرف هر کدام از این قرص‌ها، از پزشک متخصص مشورت بگیرید تا مطمئن شوید که مصرف قرص زردچوبه برای لاغری به شما آسیبی نمی‌رساند.

قرص زردچوبه کورکوما برای لاغری چیست؟

قرص زردچوبه کورکوما

قرص زردچوبه کورکوما محصول شرکت «دینه» و حاوی پودر ریشه‌ی زردچوبه و عصاره‌ی گیاه زردچوبه است. هر قرص این محصول ۴۵۰ میلی‌گرم پودر ریشه و ۵۰ میلی‌گرم عصاره دارد. با مصرف این قرص نیاز روزانه‌ی بدن به کورکومین تامین می‌شود و می‌توانید تاثیر آن را در لاغری، بهبود درد مفاصل و بهبود گوارش مشاهده کنید.

خواص قرص زردچوبه کورکوما چیست؟

۱. بهبود درد مفاصل به‌خاطر خواص ضدالتهابی کورکومین؛

۲. بهبود کبد چرب؛

۳. بهبود دیابت به دلیل کاهش مقاومت به انسولین و بهبود متابولیسم بدن؛

۴. بهبود مشکلات گوارشی.

قرص زردچوبه کورکوما چه تاثیری برای لاغری دارد؟

ماده‌ی کورکومین تاثیر قابل‌توجهی روی افزایش متابولیسم چربی‌ها دارد. افزایش متابولیسم چربی‌ها یکی از عواملی است که می‌تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند. البته یک نکته را فراموش نکنید. مصرف این قرص به‌تنهایی، باعث لاغری شما نمی‌شود. بلکه فقط یک کمک‌کننده و تسریع‌کننده است.

قرص کورکوما

عوارض قرص کورکوما

قرص کورکوما یک قرص کاملا گیاهی و طبیعی است. اگر به دستورالعمل‌های روی آن توجه کنید و به اندازه‌ای که توصیه شده مصرف کنید، هیچ عوارضی برایتان ندارد. البته باید به حساسیت‌های غذایی خود هم توجه کنید. اگر به زردچوبه حساسیت دارید طبیعتا با مصرف این قرص هم علائم حساسیت گوارشی مثلا تهوع و استفراغ را تجربه می‌کنید.

نحوه مصرف قرص کورکوما

بر اساس دستورالعمل ارائه‌شده روی بسته‌بندی قرص، می‌توانید روزانه یک قرص همراه با غذا بخورید.

چه افرادی نباید قرص زردچوبه کورکوما را مصرف کنند؟

  • افراد زیر ۱۲ سال؛
  • زنان باردار و شیرده؛
  • افرادی که عمل جراحی در پیش دارند (حداقل ۲ هفته قبل از عمل مصرف قرص باید قطع شود)؛
  • افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپـیرین، کلوپیدوگرل، هپارین، انوکساپارین، وارفارین و… استفاده می‌کنند؛
  • افرادی که دیابت دارند؛ افرادی که سنگ صفرا و کلیه دارند؛
  • افرادی که کمبود آهن دارند؛
  • افرادی که اختلالات خونریزی دارند.

عوارض مصرف بیش از اندازه زردچوبه

در حالت کلی زردچوبه و کورکومین بی‌خطر در نظر گرفته می‌شوند. با این وجود، برخی از افرادی که دوزهای زیادی از این ترکیب را مصرف می‌کنند ممکن است عوارض جانبی مانند واکنش‌های آلرژیک، تهوع، استفراغ، درد معده، یبوست، بثورات پوستی یا اسهال را تجربه کنند.

جمع‌بندی

لازم است بدانید که مصرف این قرص به‌تنهایی برای لاغری کافی نیست. این قرص فقط یک مکمل برای رژیم لاغری مناسب و ورزش است؛ در واقع مسیر شما را برای لاغر شدن تسهیل می‌کند. فراموش نکنید که قبل از مصرف هر داروی گیاهی و غیر گیاهی، حتما باید با پزشک مشورت کنید.

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.