theme wordpress
تشریفات زندگیدسته‌بندی نشدهزیبایی

دسته بندی گل های آپارتمانی از نظر کاربرد

به طور کلی گل آپارتمانی از نظر سایر ویژگی ها همچون اندازه، شکل، رنگ و حتی کاربرد به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. از این رو افرادی که قصد خرید گل آپارتمانی را دارند، با انواع و اقسامی از این گل ها مواجه می شوند. هر کدام از این گل ها برای رشد و نمو شرایط خاصی را می طلبند. برخی از آن ها از مقاومت قابل توجهی برخوردار هستند و بعضی دیگر بیش از اندازه حساس می باشند.

گل های آپارتمانی می‌توانند در فضاهای مختلف اداری، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار بگیرند.اغلب این گونه گل ها از ساختاری برخوردار هستند که نیاز به مراقبت و نگهداری چندانی ندارند. با این حال هر فردی برای بهره مندی از گل های آپارتمانی نیاز به افزایش اطلاعات خود در این زمینه دارد. چون تنها در این صورت می تواند شرایط مطلوب و مناسب برای پرورش گیاهان آپارتمانی را فراهم آورد.

انواع گل آپارتمانی بر مبنای کاربرد

گل های آپارتمانی می توانند برای تزیین، زیباسازی، تولید اکسیژن و ایجاد دکور در فضاهای مختلف به کار گرفته شوند.

گیاهان خانگی

برخی از گل های آپارتمانی بیشتر برای فضاسازی و زیبایی دکوراسیون محیط منزل یا فضاهای شغلی مورد استفاده قرار می گیرند.این نوع گل آپارتمانی از نظر نیاز آبی در حد متوسطی قرار دارد و  مراقبت و نگهداری از آن به راحتی امکان پذیر است. در واقع بیشتر گیاهان گوشتی جزء گیاهان خانگی به حساب می آیند.  گیاهان خانگی به دلیل ویژگی ها و خصوصیاتی که دارند می توانند تا مدت ها بدون آب و تحت شرایط معمولی به زندگی ادامه دهند. حسن یوسف،  لیندا، کالادیوم، ساکسیفراژ، برگ قاشقی،  پنجه کلاغی، برگ بیدی، آرالیا، سیسوس،کروتون،پوتوس، گندمی، مشعلی و… از جمله گیاهان خانگی هستند.

گیاهان گوشتی

گیاهان گوشتی یکی از گل های آپارتمانی بسیار خاص هستند که تقریباً در هر خانه ای یکی از آن ها یافت می شود. بافت گوشتی این گیاهان باعث شده که امکان ذخیره سازی آب برای آن ها فراهم گردد. از این رو این گیاهان به آبیاری چندانی نیاز ندارند. اگر در آبیاری این گیاهان زیاده‌روی کنید، به احتمال زیاد از بین خواهند رفت. گاستریا، اشوریا، کاکتوس ها، کراسولا، آپتنیا و…  از جمله گل های آپارتمانی در نوع گوشتی هستند.

گل آپارتمانی گوشتی

گیاهان گلدار

گیاهان گلدار نمونه ‌ای دیگر از گیاهانی هستند که برای خرید گل آپارتمانی مورد توجه قرار می ‌گیرند. چنین گل هایی اگر از شرایط ایده آل رشد و نمو بهره مند شوند، به مرحله گلدهی نیز می رسند. در چنین حالتی زیبایی گل آپارتمانی دو چندان می گردد و شبیه دسته گل زیبا خواهد شد.

گیاهان گلدار برای ادامه حیات آبیاری متوسطی را می‌ طلبند. نگهداری از این گیاهان برای افرادی حائز اهمیت است که تمایل دارند گل های رنگی را در محیط منزل داشته باشند.  بگونیا،  سینره،  هورتانسیا،  بنفشه آفریقایی، آزالبا،  شمعدانی،  گیلاس مجلسی، کالسئولاریا،  آویز، سیکلامن، فلفل زینتی، پامچال و…  از جمله گیاهان آپارتمانی هستند که به گل می نشینند.

 گل بریدنی

چنین گل هایی از نظر شکل ظاهری و ساختاری به گونه ای هستند که می توان گل های آن ها را به خوبی تفکیک کرد: مارگریت، شیپوری،  پرنده بهشتی، ارکیده، آنتوریوم، استاتیس، گل میخک و… نمونه ای از گل های بریدنی هستند.

گل آپارتمانی پوششی

برخی از گل های آپارتمانی تنها برای پوشش دهی و ترکیب با سایر گل ها مورد استفاده قرار می گیرند. رزماری، فرانکیا، شاه پسند، آجوگا، گیاه یخی و… نمونه ای از گل های پوششی هستند.

گیاهان سوخوار

گیاهان سوخوار می توانند گزینه شما برای خرید گل آپارتمانی باشند. این گل ها از نظر زینتی بسیار قابل توجه بوده و بعد از طی کردن مراحل کامل رشد و نمو به گل می نشینند. به طور کلی گیاهانی که امکان رشد و نمو آن ها با پیاز فراهم می گردد، سوخوار نامیده می شوند. چنین گل هایی همان گل هایی هستند که برای تزیین دسته گل طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید گل آپارتمانی سوخوار

گیاهان سوخاری بعد از اتمام دوران گلدهی می میرند. البته پیازهای آن ها شرایط کاشت مجدد را دارند. این پیازها در زمان استراحت گیاه به خوبی حفظ شده و اواخر فصل زمستان در گلدان کاشته می شوند.

سوسن،  همانتوس، اختر،  کوکب، آلاله، لاله واژگون، گل صد تومانی، گل نرگس، زعفران زینتی، گل مریم، گل حسرت، گل سنبل، گل زنبق، شقایق نعمانی و…. از گل های مناسب برای دسته گل هستند که جزء گیاهان سوخوار زینتی به حساب می آیند.

 گل آپارتمانی باغچه ای

خرید گل آپارتمانی باغچه ای بسیار مورد استقبال قرار می‌ گیرد. این گل ها برای فضاسازی محیط ساختمان و دکوراسیون منزل اهمیت قابل توجهی دارند. ضمن اینکه از تنوع بسیار خوبی نیز برخوردار می باشند. البته برخی از گل های باغچه ای فقط یک ساله هستند اما نمونه دیگر از آن ها از عمر چند ساله بهره مند می باشند.

گل آپارتمانی باغچه ای

گل های باغچه ای حساس به سرما با عمر یکساله شامل لاله عباسی، شاه اشرفی، زلف عروس، گل حنا،  آهار،  یخ در بهشت و …  هستند. این گل ها به دلیل زینتی بودن می توانند گزینه خوبی برای طراحی دسته گل باشند. گل های باغچه ای زیبایی و تنوع رنگی خوبی دارند و به اندازه گل سوخواری می توانند زیبا باشند. چنین گل هایی با قیمت ارزان تری نسبت به گل های سوخواری عرضه می گردند.

برخی از گل های آپارتمانی علیرغم یک ساله بودن، از مقاومت قابل توجهی برخوردار هستند. شقایق،  بنفشه، زبان در قفا،  شب بو، همیشه بهار، آفتابگردان زینتی و… نمونه ای از گل های یک ساله و مقاوم هستند.

بعضی از گیاهان نیز به شکل چند ساله با عمر دائم کاشته می شوند. برگ نقره ای، گل مغربی، کوکب کوهی، تاج الملوک، گازانیا و… از جمله گل های آپارتمانی باغچه ‌ای دائمی هستند.

چرا باید به جای دسته گل، گیاه آپارتمانی بخریم؟ اگر چه گل های شاخه بریده یا دسته گل ها از تنوع بیشتری برخوردار است اما بیشتر افراد ترجیح می دهند از گل های آپارتمانی مقاوم برای فضاهای مسکونی استفاده کنند. در واقع بیشتر افراد مایل هستند همواره از گیاهان مقاوم بدون نیاز به شرایط خاص مراقبتی در محیط منزل بهره ‌مند شوند. چنین گیاهانی دارای ذخیره کافی آب هستند، ضمن اینکه شرایط متعادل همچون آبیاری کم، دمای معمولی، نور غیر مستقیم و… را برای رشد و حیات می پسندند.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.