theme wordpress
تشریفات جشن هاجشن تولد

جشن تولد ۱۸ سالگی

جشن تولد ۱۸ سالگیReviewed by آزادوار on Feb 17Rating: ۴.۰جوان در این سن احساس می‌کند شخصیت تازه‌ای یافته و می‌تواند منشا اثرگذاری باشد. چالش‌های جدیدی را روبروی خود می‌بیند و آماده‌ی پذیرش مسئولیت‌های گوناگون می‌شود.

۱۸ سالگی سن بسیار مهمی است. در این سن دختران و پسران پا به دوران جوانی خود می‌گذارند. عده‌ای به دانشگاه می‌روند، عده‌ای هم مشغول به کار می‌شوند. از این سن به بعد امکان دریافت گواهینامه رانندگی و حق شرکت در انتخابات وجود دارد. به طور کلی جوان در این سن احساس می‌کند شخصیت تازه‌ای یافته و می‌تواند منشا اثرگذاری باشد. چالش‌های جدیدی را روبروی خود می‌بیند و آماده‌ی پذیرش مسئولیت‌های گوناگون می‌شود. بنابراین تولد ۱۸ سالگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید یک جشن با ایده‌های نو و جدید برگزار کرد.

در ادامه شما را با تم تولد و هر آنچه برای برگزاری یک جشن تولد ویژه نیاز دارید، آشنا سازیم.

ایده‌های خلاقانه برای تم تولد ۱۸ سالگی

این مرحله، جشن تولد را به یک مهمانی فراموش نشدنی تبدیل خواهد کرد. شما با برخی از ایده‌هایی که به هر چه بهتر برگزار کردن جشن تولد ۱۸ سالگی کمک می‌کند، آشنا خواهید شد. ما در ادامه دو لیست جداگانه برای تم تولد ۱۸ سالگی دختران و پسران ارائه می‌کنیم.

برنامه ریزی کنید

برای برگزاری یک جشن تولد به یاد ماندنی، برنامه ریزی اولین و مهمترین فاکتور است. جشن باید به گونه‌ای برگزار شود که همه‌ی مهمانان در هر سنی که هستند، سرگرم شده و کسی احساس خستگی نکند. بهتر است اول برنامه‌ ریزی کرده و سپس عمل کنید. با این کار همه چیز آسان می‌شود و به تک تک اهدافتان خواهید رسید. همانطور که می‌دانید، برنامه ریزی به خودی خود کار ساده‌ای نیست. اما نگران نباشید ما به شما کمک خواهیم کرد.

برنامه ریز جشن تولد

اگر تا به حال تجربه‌ی برگزاری یک جشن تولد بزرگ را نداشته‌اید، از کسانی که در این کار تجربه دارند کمک بگیرید. ممکن است در بین دوستان و یا اقوام خود کسی را سراغ داشته باشید که در یک سال اخیر یک جشن تولد برگزار کرده است. از تجربه‌ی آن‌ها برای یک برنامه ریزی موفق کمک بگیرید.

تصمیم گیری در مورد بودجه جشن تولد

مهم ترین گام در برنامه ریزی، تصمیم گیری در مورد بودجه است. شما باید مشخص کنید که چقدر می‌خواهید خرج کنید. سپس بر اساس بودجه خود درباره‌ی سایر موارد تصمیم گیری نمایید.

لیست مهمانان را تهیه کنید

از مهمانانی که قرار است دعوت کنید، یک لیست تهیه نمایید. این کار به شما کمک می‌کند تا برنامه ریزی بهتر و دقیق تری داشته باشید.

مکانی برای میزبانی پیدا کنید

پس از برنامه‌ ریزی و تعیین بودجه اکنون نوبت پیدا کردن مکانی برای پذیرایی از مهمانان و برگزاری جشن تولد است.

  • برای برگزار کننده جشن چه مکانی از نظر اقتصادی مناسب‌تر است؟
  • آیا این مکان برای اجرای سرگرمی‌های مورد نظر ما مناسب است؟
  • آیا مهمانان به راحتی می‌توانند خود را به محل برگزاری جشن برسانند؟

این‌ها سوالات ساده‌ای هستند که باید قبل از انتخاب محل برگزاری جشن تولد ۱۸ سالگی، پاسخ داده شوند.

تنظیم ساعت و تاریخ برگزاری جشن تولد

با این کار هم برگزار کننده جشن و هم مهمانان از سردرگمی خارج می‌شوند. همه می‌دانند که خود را برای چه ساعتی آماده کنند. بنابراین حتما یک تاریخ و یک ساعت معینی را برای شروع جشن در نظر بگیرید.

ارسال دعوت‌ نامه‌ها

این مرحله بسیار مهم است. باید مراقب باشید کسی از دوستان و یا اقوام فراموش نشوند. در طراحی دعوت‌ نامه‌ها خلاقیت به خرج دهید و توجه کنید که دعوت نامه برای تولد ۱۸ سالگی دختران باید با دعوت نامه تولد ۱۸ سالگی پسران متفاوت باشد.

آماده سازی منو

برای خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که قصد دارید در جشن تولد، سرو کنید حتما برنامه ریزی کنید. خوراکی‌ها باید متفاوت، مناسب با یک جشن تولد و مورد علاقه‌ی همه‌ مهمانان باشد.

کیک

پس از تصمیم گیری در مورد مسائل اولیه، باید کیک تولد را انتخاب کنید. همانطور که می‌دانید جشن تولد بدون کیک، یک جشن تولد ناقص است. کیکی انتخاب کنید که مورد علاقه‌ی جوان ۱۸ ساله باشد و توجه مهمانان را به خود جلب کند. سعی کنید کیک تولد با تم تولد، کاملا هماهنگ باشد. به یاد داشته باشید، مهم‌ترین بخش یک جشن تولد، کیک آن است. بنابراین با دقت بالا اقدام به انتخاب کیک تولد نمایید.

 

بیایید بحث در مورد تم تولد را شروع کنیم. انتخاب یک تم تولد باعث جذاب شدن تولد و برانگیخته شدن حس ماجراجویی مهمانان می‌شود. تم تولد باید متناسب با سن و جنسیت کسی باشد که می‌خواهیم برای او جشن تولد برگزار کنیم.

ایده‌هایی برای تم تولد ۱۸ سالگی دختران

۱) تم تولد پرنسس

از مهمانان بخواهید در صورت امکان، لباس پرنسس به تن کنند تا با تم تولد مطابقت داشته باشد. تصور بکنید همه‌ی دختران حاضر در جشن، لباس پرنسس به تن داشته باشند. این موضوع قطعا برای دختر ۱۸ ساله شما جذاب خواهد بود.

۲) تم تولد کارناوال

م کارناوال یک تم تولد بسیار شاد است و موجب می‌شود همه‌ی مهمانان احساس شادابی و جوانی کنند. پاپ کورن‌ها، آب‌نبات‌ها و شیرینی‌ها احساس کارناوال و یک عطر جدیدی را برای جشن تولد به ارمغان می‌آورند. این تم یکی از بهترین تم‌ها برای جشن تولد دختر خانم‌ها است.

۳) تم تولد راک

گر دختر شما به نواختن و یا حتی گوش دادن موسیقی راک علاقه‌مند است، پیشنهاد ما به شما، تم راک می‌باشد.

۴) تم تولد آب نبات چوبی شکلاتی

اغلب افراد به خصوص دخترها عاشق شکلات هستند. در این تم شما باید شکلات‌ها را به شکل آبنبات چوبی سرو کنید. همچنین باید در سایر خوراکی‌ها از شکلات استفاده شود. به عنوان مثال حتما باید یک کیک تولد شکلاتی سفارش دهید.

۵) تم تولد جواهرات

نگران نباشید، لازم نیست حتما از طلا و یا جواهرات استفاده کنید. در این تم همه‌ی دختران شرکت کننده در جشن باید مجموعه‌ای از زیورآلات خود را به نمایش بگذارند. این زیورآلات می‌تواند شامل طلا، نقره، بدلیجات و از همه مهمتر دستبند و گردنبند‌های دست ساز باشد. هدف از این تم ابتکار و خلاقیت است نه نمایش دادن دارایی‌ها.

۶) تم تولد لوازم آرایشی

موضوع تم دخترانه باید کاملا مطابق با سلیقه دخترها باشد. در این تم باید در تزیینات محل برگزاری جشن تولد از لوازم آرایشی مختلف استفاده شود. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، حتی می‌توان خوراکی‌ها و کیک تولد را هم بر اساس لوازم آرایشی تزیین کرد.

۷) تم تولد لباس خواب

در این تم همه‌ی مهمانان باید لباس خواب به تن داشته باشند. این تم برای دختران ۱۸ ساله بسیار سرگرم کننده خواهد بود. محل برگزاری جشن تولد را هم باید بر اساس پارامتر‌های اتاق خواب تزیین کنید. به عنوان مثال از چراغ خواب، نور کم و یا حتی تخت و متکا استفاده کنید.

۸) تم تولد لباس فانتزی

حتما در دعوت‌ نامه‌های خود، تم تولد را ذکر کنید تا مهمانان متناسب با آن، لباس خود را انتخاب کنند. برای این تم می‌توان از لباس‌های زیر استفاده کرد:

  • لباس مدرسه
  • لباس‌های مربوط به دوران قدیم
  • لباس دزدان دریایی
  • لباس‌هایی رنگارنگ (استفاده از رنگ‌های آبی، سبز، قرمز، زرد و یا سایر رنگ‌ها)
  • لباس‌های ترسناک
  • لباس حیوانات
  • لباس شخصیت‌های کاتونی

۹) تم تولد بادکنکی

باید محل برگزاری جشن تولد را با استفاده از انواع بادکنک‌ها تزیین کنید. سعی کنید از بادکنک‌هایی با اشکال و رنگ‌های متنوع استفاده نمایید. استفاده از بادکنک‌های هلیومی این امکان را به شما می‌دهد که تزیینات زیباتری داشته باشید.

۱۰) شام و فیلم با دوستان

به جای برگزاری جشن تولد ۱۸ سالگی فرزندتان، می‌توانید بودجه‌ی مورد نظر خود را به او بدهید تا هر طور که مایل است این روز مهم را با دوستان خود جشن بگیرد. به عنوان مثال با دوستان خود به تماشای یک فیلم بنشیند و سپس شام را در رستوران مورد علاقه‌ی خود میل کنند. و یا هر ایده‌ی دیگری که در سر دارد را پیاده‌سازی کند. شما هم می‌توانید او را راهنمایی کرده و به او کمک کنید.

 

در مقاله “مجموعه‌ای از ۱۰ تم تولد دخترانه” ایده‌هایی برای تولد دختران به همراه گالری تصاویر هر ایده، مطرح شده است.

ایده‌هایی برای تم تولد ۱۸ سالگی پسران

۱) مهمانی خانگی

پسران جوان علاقه‌ی چندانی به تزیین خانه و لباس‌های فانتزی ندارند. آن‌ها اغلب دوست دارند با دوستان خود در یک مکان جمع شوند و خوش گذرانی کنند. بنابراین اقدامات مورد نیاز مانند آماده کردن خوراکی‌ها را انجام داده و از خانه بیرون بروید. در واقع فضای خانه را در اختیار آن‌ها قرار داده و اجازه دهید لذت ببرند.

۲) مهمانی آبی

این یک ایده خلاقانه برای جشن تولد ۱۸ سالگی پسران است. پسران در این سن بدشان نمی‌آید به همراه دوستان خود تفریحات آبی انجام دهند. این تم را می‌توانید در یک استخر عمومی و یا خصوصی انجام دهید. برای این کار باید ابتدا استخر را رزو کرده و سپس خوراکی‌ها را آماده کنید. بقیه‌ی ماجرا به عهده‌ی خود آقاپسرها  است.

۳) مهمانی در مجموعه‌های تفریحی – ورزشی

پسران در این سن عاشق تفریح و ورزش هستند. می‌توانید به جای برگزاری یک جشن تولد خانوادگی در داخل خانه، آن را در یک مجموعه‌ی تفریحی – ورزشی برگزار کنید. در این مجموعه‌ها انواع بازی‌های تحرکی مانند تنیس روی میز، بولینگ و دارت و همچنین بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد. بنابراین پسران تا ساعت‌ها سرگرم هستند و خوش میگذرانند.

۴) مهمانی بادکنکی

این تم همانند تمی است که قبلا برای جشن تولد ۱۸ سالگی دختران توضیح داده شد. با این تفاوت که باید از رنگ‌ها و تزیینات پسرانه استفاده کنید. با توجه به این تم می‌توانید مسابقه‌ای برگزار کنید. به این شکل که هر کس باید در زمان مشخصی تعدادی بادکنک را باد کرده تا بادکنک‌ها بترکند. در انتها برنده کسی است که تعداد بادکنک بیشتری را از طریق باد کردن ترکانده باشد.

۵) مهمانی در رستوران

یک مهمانی ویژه در رستوران  به همراه خوراکی‌های خوشمزه، می‌تواند برای جوان ۱۸ ساله شما بسیار خاطره انگیز باشد. برگزاری این مهمانی هنگام پخش یک مسابقه‌ی حساس فوتبال، باعث افزایش هیجان و جذابیت جشن تولد می‌شود.

۶) تم ورزشی

باید تمام تزیینات خود را با استفاده از لوازم ورزشی مانند توپ فوتبال، والیبال، تنیس و سایر ورزش‌های موجود انجام دهید. از مهمانان بخواهید لباس ورزشی به تن کنند. کیکی که سفارش می‌دهید مطابق با تم ورزشی باشد. برای سرگرمی مهمانان می‌توانید از بازی‌هایی مانند شطرنج، مسابقه‌ی طناب کشی، مچ اندازی و یا ورزش‌هایی مانند بدمینتون، فوتبال و والیبال استفاده کنید.

۷) مهمانی ماجراجویانه

یک تم تولد مناسب برای آقا پسرهای جوان که انرژی زیادی دارند. این تم باید در محیطی باز پیاده سازی شود. هوای تمیز، تفریجات سالم و هیجان فراوان از مزایای این تم محسوب می‌شود. در این تم باید مجموعه‌ای از کارهای هیجان انگیز مانند قایقرانی، غواصی، دوچرخه سواری، پینت بال، اسکی و اسب سواری را انجام دهید.

۸) مهمانی سینمایی

برای جشن تولد ۱۸ سالگی خود، اتاقتان را مانند سالن سینما تزیین کنید. یک پروژکتور و صفحه نمایش آماده کنید، از قبل چند فیلم مناسب تهیه نمایید و با دوستان خود به تماشای آن‌ها بنشینید. در طول فیلم با خوراکی‌هایی مانند ساندویچ الویه، پاپ کورن و نوشیدنی‌های گرم و خنک از دوستان خود پذیرایی نمایید. دعوت‌ نامه‌های جشن تولد خود را به صورت بلیط سینما طراحی کرده و اسم فیلم‌هایی که قصد نمایش آن‌ها را دارید، روی دعوت نامه‌ها بنویسید.

۹) مهمانی غافلگیرانه

سعی کنید فرزند خود را در روز تولد ۱۸ سالگیش غافلگیر نمایید. به صورت مخفیانه با دوستانش تماس بگیرید آن‌ها را برای جشن تولد فرزندتان دعوت کنید و از آن‌ها بخواهید در این مورد چیزی به فرزندتان نگویند. قطعا این ایده پسر شما را غافلگیر خواهد کرد.

۱۰) تدارک یک سفر

به جای برگزاری یک جشن تولد مفصل می‌توانید یک سفر تفریحی را برای پسرتان به همراه دوستانش، تدارک ببینید. به عنوان مثال تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل برای یک منطقه‌ی گردشگری برای فرزندتان و صمیمی‌ترین دوستش. اگر فرزندتان اهل سفر باشد، قطعا خوشحال خواهد شد.

کیک ساز

نوشته های مرتبط

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین مطالعه کنید

بستن
stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.