theme wordpress
کسب و کار

برنامه ماثر کاهش وزن تنها در یک هفته

امروزه و با تغییر سبک زندگی به زندگی ماشینی و تحرک و ورزش بسیار کم در طول برنامه روزانه، بیشتر مردم با مشکل بزرگی به نام چاقی دست و پنجه نرم می کنند. در این میان رژیم لاغری یک هفته ای ، راه حلی مناسب برای کاهش سریع وزن در طول یک هفته است. این رژیم لاغری توسط متخصصین تغذیه تهیه و دربین افرادی که می خواهند لاغری سریع را تجربه کنند، توزیع می شود. رژیم های مختلفی وجود دارد که از آن ها می توانید برای کاهش وزن استفاده کنید. در این مقاله نوعی از رژیم غذایی برای شما گذاشته ایم. با رعایت این رژیم در طول یک هفته در حدود ۸ کیلو وزن کم خواهید کرد. در این برنامه غذایی که برای تک تک روزهای شما برنامه تعبیه شده است، یک برنامه کامل است و با رعایت آن می توانید به آن چه دلخواهتان است برسید.

۱- روز اول

روز اول هر رژیم غذایی سخت ترین و مهم ترین روز هر رژیم غذایی به حساب می آید. در این روز شما پس از یک دوره که رژیم غذایی نامناسبی داشتید، یکدفعه وارد یک رژیم غذایی سالم و سخت تحت عنوان رژیم لاغری یک هفته ای می شوید. در روز اول رژیم لاغری یک هفته ای شما باید هرچقدر که می توانید میوه بخورید. هرمیوه ای که دلتان خواست و از هرنوعی که دوست داشتید می توانید مصرف کنید. تنها میوه ای که در این روز نباید مصرف کنید، میوه موز است. همچنین در روز اول باید به میزان ۸-۱۲ لیوان آب بنوشید. به جز آب و میوه در روز اول رژیم، نباید هیچ غذای دیگری استفاده شود. فقط آب و میوه تنها چیز هایی هستند که اجازه خوردن آن هارا دارید. هرگاه گرسنه شدید می توانید میوه بخورید .

۲- روز دوم رژیم-لاغری

روز دوم رژیم لاغری یک هفته ای ، روز سبزیجات است. در این روز شما باید فقط از سبزیجاتاستفاده کنید. سبزیجات مختلف که می توان به صورت خام یا پخته از آن ها استفاده کرد عبارتند از: سبزی هایی مثل خیار، کلم، کاهو و … . حتی می توانید از سیب زمینی آب پز نیز استفاده کنید. البته بهتر است سیب زمینی هارا طی صبحانه مصرف کنید تا کربوهیدرات آن در طی فعالیت روزانه مصرف شود. همچنین می توان سبزی هایی که نام برده شدند را بصورت سالاد و با آبلیمو مصرف کرد. فراموش نکنید که در روز دوم از رژیم لاغری یک هفته ای نباید چیزی جز سبزیجات مصرف کنید. در غیر اینصورت کار شما بیهوده بوده و نتیجه ای در بر نخواهد داشت. همچنین همانند روز اول بایستی به میزان ۸-۱۲ لیوان آب مصرف کنید.

۳- روز سوم

در روز سوم از رژیم لاغری یک هفته ای ، شما می توانید از انواع سبزیجات و میوه جات در وعده های غذایی خود استفاده کنید. مثلا می توانید صبحانه را با میوه شروع کرده و برای ناهار از سبزیجات بصورت خام یا پخته و یا به شکل سالاد استفاده کنید. دقت کنید که نباید از موز و سیب زمینی در وعده های غذایی خود استفاده کنید. همچنین در ادامه برای صرف شام نیز می توانید از انواع سبزیجات بصورت سوپ و یا سالاد استفاده نمایید. دقت کنید که در روز سوم از این رژیم هم بایستی ۸-۱۲ لیوان آب در طول روز مصرف نمایید.

۴- روز چهارم رژیم-لاغری

در روز چهارم رژیم لاغری یک هفته ای ، بایستی فقط و تنها فقط از دو ماده غذایی ارزشمند و پرخاصیت و مقوی شیر و موز استفاده کنید. در این روز شما بایستی ۸-۱۰ عدد موز را همراه با سه لیوان شیر مصرف نمایید. دقت کنید که این مقدار از موز و شیر را بایستی در طول روز پخش کنید و برای هر وعده غذایی مقدار مناسب از این دو ماده غذایی را میل بفرمایید. به عنوان مثال می توانید سه لیوان شیر را برای سه وعده غذایی اصلی صبحانه، ناهار و شام در نظر بگیرید که خوردن این مقدار از شیر به همراه موز، می تواند احساس سیری را در شما بوجود آورد. دقت کنید که در این روز هم بایستی همان ۸-۱۲ لیوان آبی که هرروز میل می کردید، بنوشید. در مقاله رژیم لاغری یک ماهه به نکات بیشتری در این زمینه پرداخته شده است.

۵- روز پنجم

روز پنجم از برنامه رژیم لاغری یک هفته ای روز مهمی برای شما می باشد. شما چهار روز از برنامه رژیم، یعنی بیش از نیمی از آن را طی کرده اید. در این روز غذاهایی که می توانید مصرف کنید عبارتند از: یک پیمانه برنج که بدون روغن پخته شده باشد، سوپ سبزیجاتی از قبیل کلم و کدو، و میوه هایی مثل سیب و پرتقال. در این روز شما بایستی ۶-۷ عدد گوجه فرنگی مصرف کنید. گوجه فرنگی یکی از غذاهایی است که می تواند سبب افزایش میزان اسید اوریک خونی شود. لذا لازم است در روز پنجم از رژیم لاغری یک هفته ای، به میزان ۱۰-۱۲ لیوان آب مصرف کنید. این میزان آب مصرفی نمی گذارد اسید اوریک خون خیلی بالا رود و آن را در حد اعتدال نگه می دارد.

۶- روز ششم

در این روز از رژیم لاغری یک هفته ای، شما کم کم احساس سبکی خواهید کرد و سیستم گوارشتان روز به روز بهتر و کارایی آن افزایش خواهد یافت. در این روز هم شما می توانید در حدود یک پیمانه برنج مصرف کنید. می توانید این یک پیمانه برنج را در وعده ناهار مصرف کرده و همچنین در باقی روز در صورتی که احساس گرسنگی کردید از سوپ سبزیجات استفاده کنید. همچنین برنامه ۸-۱۲ لیوان آب در روز را نیز تکرار کنید.

۷- روز هفتم

امروز روز آخر از رژیم لاغری یک هفته ای است. شما می بایست در این روز برنامه روز ششم را تکرار کرده و علاوه بر آن یک آبمیوه طبیعی که خودتان درست کرده اید را به برنامه اضافه نمایید. پس از این هفت روز رژیم غذایی، شما شاهد سبکی بدن و کاهش وزن خود خواهید بود. در پایان لازم به ذکر است که برای رژیم لاغری یک هفته ای ، رژیم های متعدد و متنوعی وجود دارند که شما می توانید از آن ها نیز پیروی کنید. اما مقاله ای که در این مورد خدمت شما ارائه گردید یکی از بهترین رژیم های غذایی، تحت عنوان رژیم لاغری یک هفته ای می باشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.