theme wordpress
تشریفات زندگی

آیا عرق زنیان برای لاغری مفید است؟

عرق زنیان و لاغری، معجزه خوردن آب برای کاهش وزن، با این خوراکی‌ها به جنگ چاقی بروید، لاغر شدن در۱۵ روز و صدها عبارت مشابه دیگر، شاید بیشترین ترندهایی باشد که در گوگل جست‌وجو شده‌اند. کاربران امروز به‌ دنبال روش‌هایی هستند که در کوتاه‌ترین زمان، تاثیرات زیادی بر کاهش وزن و چربی‌های آن‌ها بگذارد و وزنشان را از عددهای سه رقمی روی ترازو به عددهای دو رقمی زیر ۵۰ برساند.

شاید در نتایج گوگل هم روش‌هایی را ببینید که بعضی از آن‌ها به ظاهر کارآمد و عقلانی و برخی دیگرشان چندان قابل توجه نباشند؛ حتی ممکن است وسط جست‌وجوهایتان به روش‌هایی برخورد کنید که نَه از نظر علم پزشکی و نَه از لحاظ منطقی، درست و اصولی نیستند یا شاید به مصرف خوراکی‌های خاصی در رژیم لاغری دعوت شوید!

ممکن است خوردن یا نوشیدن خوراکی‌ها در وهله اول لاغرکننده به نظر نرسد، اما با این وجود هنوز برخی از مواد غذایی هستند که می‌شود رویشان حساب باز کرد تا ما را به تناسب اندام مدنظرمان برسانند. خوراکی‌هایی که بعضی از افراد آن‌ها را در زمره توصیه‌های طب سنتی قرار می‌دهند و بعضی دیگر قواعد علمی ثابت شده.

در ادامه این مطلب به سراغ یکی از نوشیدنی‌هایی رفته‌ایم که کمتر نامش را شنیده‌ایم؛ عرق زنیان. با ما باشید تا از تاثیرات مصرف این عرق پر فایده در رژیم غذایی مطلع شوید.

عرق زنیان از کجا آمده است؟

زنیان درواقع یک دانه آسیایی است که طعمی تند و تلخ دارد. مردم کشورهایی که به خوردن غذاهای بسیار تند دارند، از دانه زنیان یا پودر آن به عنوان ادویه غذا استفاده می‌کنند. این دانه‌ها به‌ دلیل داشتن فیبر، آنتی‌اکسیدان‌، ویتامین‌ و سایر مواد معدنی بسیار مفید هستند.

با این توضیحات می‌توان ادعا کرد که زنیان جزء لاینفک آشپزی هندی است. به خاطر فواید زیاد این دانه، عرق آن هم گرفته شده است تا برای افرادی که نمی‌خواهند غذایشان تند و تیز شود، مناسب و قابل مصرف باشد.

عرق زنیان مانند دانه این خوراکی سرشار از چربی، پروتئین، فیبر و کربوهیدرات است. علاوه بر این‌ها، مواد معدنی مفیدی همچون نیاسین، تیامین، سدیم، فسفر، پتاسیم و کلسیم نیز در این دانه کوچک وجود دارد.

لاغری بدون بازگشت با رژیم لیمومی

خواص عرق زنیان برای سلامتی

تا اینجای مطلب اشاره‌هایی به فواید دانه زنیان برای سلامتی بدن و تاثیر آن در رژیم لاغری کردیم. اما باید بدانید که این خوراکی معجزه‌آور خواص دیگری هم برای سلامتی انسان‌ها به همراه دارد که در ادامه آن‌ها را به تفصیل برایتان شرح داده‌ایم.

• کاهش فشار خون

زنیان یک روش ساده و آسان برای درمان فشار خون بالاست. با نوشیدن عرق زنیان می‌توانید فشار خونتان را کنترل کنید. همچنین احتمال ابتلا به بیماری قلبی و سکته نیز با نوشیدن این عرق کاهش پیدا می‌کند.

• افزایش کلسترول خوب بدن

از آن‌جایی که کلسترول حالتی مومی‌شکل دارد اگر به مقدار زیادی در خون شما وجود داشته باشد می‌تواند به گرفتگی و باریک‌شدن عروق خونی منجر شود. هنگام مصرف عرق زنیان برای کاهش وزن، سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد در بدن شما کاهش پیدا می‌کند. درنتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی نیز کمتر خواهد شد.

• خواص ضد التهابی برای سلامتی

التهاب برای بدن ما می‌تواند مفید یا مضر باشد. هنگامی که یک بیماری جدید وارد بدن ما می‌شود، التهاب در آن قسمت نشانه‌ای است که بدن به ما بفهماند نیاز به درمان و مداخله پزشکی داریم. اما از سوی دیگر التهابی که برای بلندمدت یا به صورت مزمن وجود داشته باشد ممکن است آسیب‌های جدی به بدن و سلامتی ما وارد کند. زنیان دارای خاصیت ضدالتهابی است و در این زمینه نیز تاثیر زیادی در سلامت ما دارد.

کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام

تاثیر شگفت‌انگیز زنیان در لاغری را باید از کسانی بپرسید که به معجزه این عرق ایمان آورده‌اند. دلیل اینکه مردم نوشیدن عرق زنیان را به مصرف دانه یا پودر آن ترجیح می‌دهند این است که به حداقل زمان آماده‌سازی نیاز دارد. شما می‌توانید نوشیدن عرق زنیان را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید، بدون اینکه مجبور باشید برای تهیه این نوشیدنی تلاش کنید. کافیست یک استکان عرق زنیان را با افزودن عسل طعم‌دار کنید و هنگام صبح یا قبل از غذا آن را میل کنید تا به مرور شاهد کاهش وزنتان باشید.

• جلوگیری از سوء هاضمه

آنزیم‌های فعال موجود در عرق زنیان باعث جلوگیری از بروز سوء هاضمه می‌شود. با مصرف زنیان، غذاها و خوراکی‌هایی که میل می‌کنید به راحتی از معده عبور کرده و وارد فرایند هضم می‌شوند.

• جلوگیری از سرماخوردگی و بهبود بیماری‌های تنفسی

مطالعات پزشکی نشان داده است که مصرف عرق زنیان در بلندمدت می‌تواند باعث افزایش ایمنی بدن شما شود. خاصیت ضدالتهابی زنیان از بروز سرماخوردگی زیاد در بدن جلوگیری می‌کند. همچنین به دلیل خاصیت ضدسرفه این دانه مغذی، در مواقع گلودرد و سرفه زیاد، می‌توانید کمی عرق زنیان را میل کنید و شاهد تاثیر آن در بهبود بیماری‌تان باشید.

عوارض مصرف عرق زنیان

فرقی نمی‌کند شما چه چیزی را می‌خورید. مصرف بیش از اندازه هر چیزی می‌تواند عوارض جانبی برای سلامتی بدن شما به همراه داشته باشد. هرچند عرق زنیان خواص زیادی دارد، اما اگر این نوشیدنی را بیش از حد میل کنید ممکن است باعث بروز رفلاکس معده، سرگیجه و حالت تهوع شود.

بهترین زمان برای نوشیدن عرق زنیان چه موقع است؟

یکی از خوبی‌های عرقیجات این است که در هر زمان و مکانی قابل استفاده هستند و نیاز به تشکیلات خاصی ندارند. عرق زنیان نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما می‌توانید در تمامی ساعات روز آن را میل کنید، اما اگر می‌خواهید تاثیر عرق زنیان و لاغری را بیشتر ببینید، بهتر است آن را در زمانبندی خاصی نوش جان کنید.

هنگامی که عرق زنیان را اول صبح به همراه مقداری آب ولرم یا سرد مصرف کنید، به بدن شما اجازه می‌دهد تا شیره‌های گوارشی را آزاد کند. در نتیجه این امر هضم غذا برای شما بسیار راحت‌تر سریع‌تر خواهد بود. بهتر است این نوشیدنی را در زمان صبح با معده خالی یا قبل از سرو غذای اصلی میل کنید تا تاثیر بهتری در کاهش وزن شما داشته باشد.

البته نباید تنها به مصرف زنیان اکتفا کنید؛ چراکه این ماده نیز مانند هر خوراکی دیگری به‌تنهایی کافی نیست. برای اینکه زودتر به نتیجه دلخواهتان برسید باید با یک برنامه رژیم غذایی درست پیش بروید. پس بهتر است عرق زنیان را به‌عنوان یک نوشیدنی جانبی در نظر بگیرید و از برنامه رژیم غافل نشوید.

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.