theme wordpress
تشریفات ازدواجتشریفات فرزند

بهترین سن برای مادر شدن چه سنی است؟

بهترین سن برای مادر شدن چه سنی است؟Reviewed by آزادوار on Oct 3Rating: ۴.۰

بهترین سن برای مادر شدن چه سنی است؟
به گفته‌ی کالج سلطنتی زنان و زایمان (Royal College of Obstetrics and Gynaecology)؛ بین ۲۰ تا ۳۵ سالگی.
بارداری در طول این ۱۵ سال راحت‌تر و خطر ابتلا به فشار خون بالا در این سنین کمتر است. شما همچنین در این سنین، احتمال بیشتری برای مقابله با محرومیت از خواب کافی و داشتن انرژی کافی خواهید داشت.

اما بهترین سن برای بزرگ کردن یک بچه، چه سنی است؟بهترین سن بارداری
طبق تحقیق به عمل آمده در دانشگاه آرهوس (Aarhus) دانمارک، کمی بالاتر از ۳۵ سالگی. با بررسی ۴.۷۴۱ مادر دانمارکی در یک مطالعه علمی، داشتن سن بالاتر در هنگام پرورش و بزرگ کردن کودکان بین ۷ تا ۱۱ سال با میزان کمتر مشکلات عاطفی، اجتماعی و رفتاری مرتبط است.
میانگین سن بچه‌دار شدن در کشور دانمارک، ۳۰.۹ است و نسبت بچه‌های متولد شده‌ی مادران بالای ۴۰ سال از سال ۱۹۸۵، چهار برابر شده است. اداره‌ی ملی آمار و اطلاعات انگستان می‌گوید که میانگین سن زنان برای فرزندآوری در انگستان و ولز ۳۰.۳ بوده است و این نرخ در زنان مسن‌تر از اواسط دهه ۷۰ میلادی رو به افزایش است.
زنانی که فرزندآوری را به تأخیر می‌اندازند، اغلب تحصیل کرده هستند و امنیت مالی و اقتصادی بیشتری دارند و همچنین در روابط پایدارتری نسبت به مادران جوان‌تر قرار دارند. آیا این عوامل به تنهایی می‌توانند تفاوت‌های فرزندآوری را توضیح دهند؟

و اما راه حل
این پژوهش نشان می‌دهد که علت فراتر از این چند عامل است. مادران مسن‌تر دارای بلوغ احساسی و عاطفی بیشتری هستند و بیشتر به گذشت و دل‌رحمی تمایل و نسبت به فرزندپروری انعطاف بیشتری دارند. این عوامل باعث ترغیب نوعی از سبک و روش فرزندپروری توانمند و اصیل می‌شود، سبک و روشی که دلیل و برهان‌آوری را با اعمال محدودیت‌های رفتاری و اخلاقی متعادل می‌کند.
محققان در این تحقیقات انجام شده در دانمارک دریافتند که احتمال تنبیه فیزیکی یا شفاهی فرزندان توسط مادران مسن‌تر (بالای سن ۳۳ سال) کمتر است. آنها به طور کلی صبر بیشتری دارند و کمتر دست به دامن نظم مقررات سختگیرانه می‌شوند. با این حال، کودکان ۱۵ ساله نیز بدون توجه به سن مادران آنها، در این مطالعه‌ی علمی با همان سطح از مشکلات عاطفی روبرو بودند.

این مطالعه، یک فانوس دریایی تنها برای نشان دادن مزیت‌های مادران مسن‌تر نیست. تحقیقی از مؤسسه مکس پلانک (Max Planck) نشان داد که کودکان متولد شده‌ی مادران مسن‌تر در تست‌های توانایی شناختی عملکرد بهتری نسبت به فرزندان مادران جوان‌تر داشتند. نتایج این تست‌ها می‌توانند به عنوان یک پیش‌بینی برای دستاوردها و موفقیت‌های آموزشی و سلامت و تندرستی این کودکان در آینده تلقی شوند.

با وجود این، در عین کم بودن مشکلات زایمان در این زنان، باید این مسئله را نیز مد نظر قرار داد که مشکلات نازایی در بین زنان مسن‌تر بیشتر است. مادر شدن در سن بالاتر چندان هم خوب نیست.

تابناک با تو

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.