theme wordpress
تکنولوژی

مقایسه گوشی های شیائومی و سامسونگ از لحاظ دوربین

سامسونگ غول فناوری کره جنوبی و شیائومی غول فناوری چین، برترین و بزرگترین شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند در جهان  هستند که در رقابتی تنگاتنگ، اولی سعی در حفط جایگاه اول خود دارد و دومی چشم طمع به جایگاه او دوخته است.

گوشی‌های این دو برند، اگرچه از محبوب‌ترین تلفن‌ها در میان کاربران هستند اما از نظر کیفیت دوربین، کدام‌یک بر دیگری برتری دارد؟

● مقایسه دوربین در سطح پرچمداران

پرچمداران سامسونگ، از هر نظر گوشی‌هایی بی‌نظیر، بی‌رقیب و یگانه هستند که تنها برندی که می‌تواند با این تلفن‌ها رقابت کند، خارج از اردوگاه اندروید، یعنی آیفون‌های اپل هستند و بس! اما وقتی قرار بر مقایسه دوربین باشد، حتی آیفون‌های اپل هم با این که حریفان قَدَری هستند، دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا می‌برند.

گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا از چنان دوربین قدرتمندی برخوردار است که کیفیت عکس‌های آن را با کیفیت عکس‌های دوربین‌های حرفه‌ای می‌سنجند اما این نکته را نیز نباید از یاد ببریم که شیائومی نیز به تازگی گوشی می ۱۱ اولترا را عرضه کرده است که از دوربین معرکه‌ای بهره می‌برد و به گواه آگاهان عکس های بسیار باکیفیتی را ثبت می‌کند.

در سایت مرجع سنجش کیفیت دوربین، دگزومارک، گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا موفق شد امتیاز ۱۴۳ را برای دوربین اصلی کسب کند که نسبت به امتیاز ۱۲۶ که گلکسی اس ۲۱ نسخه ۵جی با تراشه اسنپدراگون سامسونگ کسب کرده، با اختلاف امتیاز بسیار زیادی گوشی سامسونگ را پشت سر گذاشته است. در امتیازدهی  این سایت، فقط یک مدل گوشی، هواوی P50 Pro موفق شده تا با امتیاز ۱۴۴ در رتبه‌ای بالاتر از گوشی پرچمدار شیائومی قرار گیرد و بس.
مقایسه گوشی های شیائومی و سامسونگ

گوشی‌های سری نوت سامسونگ (که احتمال دارد دیگر تولید نشوند) که دومین سری پرچمداران سامسونگ تاکنون بوده‌اند نیز از نظر کیفیت دوربین نسبت به دوربین گوشی‌های شیائومی برتری دارند.

بنابراین می‌توان به طور خلاصه اعلام کرد که در رده‌ی گوشی‌های پرچمدار، کیفیت دوربین های برند سامسونگ نسبت به شیائومی برتری دارند.

● مقایسه دوربین در سطح میان رده  و پایین رده

گوشی‌های بخش میان‌رده دو شرکت سامسونگ و شیائومی اگرچه در بسیاری از موارد از نظر کیفیت دوربین تقریباً در یک سطح قرار دارند اما آنچه گوشی‌های شیائومی را متمایز می‌سازد تا بتوانند کاربران زیادی را به سوی خود جلب کنند، قیمت پایین‌تر آن‌ها نسبت به سخت‌افزار یکسان است.

شیائومی از همان شروع فعالیت به ساخت گوشی هوشمند سعی کرد با رقابت در بخش قیمت، رقیبان را از سر راه بردارد و گاه در گوشی‌های میان‌رده و ارزان قیمت خود از چنان سخت‌افزارهای قدرتمندی استفاده کرد که این گوشی‌ها لقب قاتلان پرچمداران را به خود اختصاص دادند.

در بخش دوربین، برخی از گوشی های شیائومی که دوربین عکاسی خوبی دارند اما گوشی‌های سامسونگ که نمی‌تواند با قیمت یکسان با آن ها مقابله کنند عبارتند از:

□ گوشی گلکسی A51 سامسونگ در برابر پوکو ایکس ۳ جی تی شیائومی که دوربین اصلی گوشی سامسونگ ۴۸ مگاپیکسل کیفیت دارد در حالی که گوشی پوکو برای دوربین اصلی از لنز ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

□ گلکسی A42  سامسونگ یا لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی اما می ۱۰ تی شیائومی،  به حسگر ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده است.

□ گلکسی A32 سامسونگ از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد اما ردمی نوت ۱۰ پرو از حسگر خارق‌العاده ۱۰۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی بهره می‌برد.

● مقایسه دوربین در سطح پایین‌رده‌ها

بخش گوشی‌های پایین‌رده، همان جایی است که شیائومی به راستی پای خود را بیخ گلوی سامسونگ قرار داده است و موفق شده تا از نظر مشخصات سخت‌افزاری نه تنها گوشی‌های سامسونگ را تا حدودی کنار بزند بلکه، بسیاری از گوشی‌های برندهای دیگر را نیز از سر راه بردارد و در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بدرخشد و موفق شود تا رتبه دوم فروش جهانی صعود کند.

شیائومی در سیاستی بسیار هوشمندانه، گوشی‌های بسیار ارزان قیمت خود را به ماژول دوربین سه یا چهارگانه باکیفیت مجهز کرد که باعث جلب نظر کاربران زیادی شد.

مقایسه گوشی های شیائومی و سامسونگ دوربین 1

در میان تلفن‌های پایین رده‌ی این برند، برخی از گوشی های شیائومی که دوربین عکاسی خوبی دارند، عبارتند از:

□ ردمی نوت ۸ پرو شیائومی، پوکو ایکس ۳ ان اف سی شیائومی و  ردمی نوت ۹ پرو شیائومی با قیمت مناسب از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

□ ردمی نوت ۹ شیائومی، پوکو ام ۳ شیائومی و ردمی نوت ۸ شیائومی نسخه ۲۰۲۱ و ردمی ۹تی شیائومی ازجمله گوشی‌های پایین‌رده و مقرون به صرفه شیائومی هستند که که با ماژول سه گانه یا چهارگانه و با حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی عرضه می‌شوند.

جمع بندی

شیائومی در گوشی‌های هوشمند تقریباً در یک سطح قیمتی با رقبا، از دوربین‌های باکیفیت‌تر و دارای مگاپیکسل بیشتر استفاده می‌کند و همین کار باعث شده تا بتواند مشتریان زیادی را به سوی گوشی‌های خود جلب کند. هرچند که سامسونگ با استفاده از برنامه‌های نظر نرم‌افزاری کیفیت عکس‌ها را افزایش می‌دهد اما کاربران با نگاه به مگاپیکسل زیادتر گوشی‌های شیائومی را بیشتر ترجیح می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.