theme wordpress
کسب و کار

انواع نقشه ها برای طراحی ساختمان

انواع مختلفی از نقشه کشی را می توان در طول فرآیند طراحی و ساخت ساختمان ها مورد استفاده قرار داد. برخی از پرکاربردترین انواع نقاشی در زیر فهرست شده‌اند که پیوندهایی به مقاله‌ها اطلاعات بیشتر ارائه می‌دهند. در پروژه های ساختمانی، به دلیل شرایطی که در محل ظاهر می شود، معمولاً تغییراتی در طول ساخت و ساز ایجاد می شود. در نتیجه، معمول است که نقشه‌های ساخته شده، چه در طول فرآیند ساخت و چه پس از اتمام ساخت، آماده شوند تا آنچه را که واقعاً ساخته شده است، منعکس کند.

پیمانکار عموماً با استفاده از جوهر قرمز، تغییرات را در نقشه‌های «مسئله نهایی ساخت‌وساز» در محل علامت‌گذاری می‌کند و سپس می‌تواند توسط تیم مشاور برای ایجاد نقشه‌های رکوردی که پروژه تکمیل شده را نشان می‌دهد، استفاده کند.

نقشه های ساختمان

از نقشه های مونتاژ می توان برای نشان دادن مواردی که از بیش از یک جزء تشکیل شده اند استفاده کرد. آنها نشان می‌دهند که چگونه اجزا با هم قرار می‌گیرند و ممکن است شامل پلان‌های متعامد، مقاطع و ارتفاعات، یا نماهای سه‌بعدی، نمایش اجزای مونتاژ شده، یا نمای انفجاری که رابطه بین اجزا و نحوه تناسب آنها را با هم نشان می‌دهد، باشد. دیزاینر ساختمان با استفاده از نرم افزارهای طراحی به طراحی و دیزاین می پردازد. دیزاینر منزل با مهارت و تجربه ای که دارد بهترین طراح را برای ساختمان آماده می کند.

پلان های ساختمان

پلان های بلوک معمولاً مکان یک پروژه را در رابطه با نقشه های بررسی مهمات نشان می دهند. کنوانسیون ها برای به تصویر کشیدن مرزها، جاده ها و جزئیات دیگر استفاده می شوند. بسته به اندازه پروژه، مقیاس های پیشنهادی عبارتند از:

  • ۱ : ۲۵۰۰
  • ۱ : ۱۲۵۰
  • ۱ : ۵۰۰

نقشه های کامپوننت

به طور کلی، اجزاء «خودکفا» هستند و از یک تأمین‌کننده منفرد، معمولاً واحد کامل ارائه‌شده توسط آن تأمین‌کننده به‌جای قطعات تشکیل‌دهنده آن، تأمین می‌شوند. نقشه های مولفه اطلاعات دقیقی در مورد واحدهای جداگانه ارائه می دهد. آنها ممکن است در مقیاس های بزرگ مانند: ۱:۱۰، ۱:۵، ۱:۲، ۱:۱، و غیره. آنها ممکن است شامل اطلاعاتی مانند ابعاد اجزاء، ساخت و ساز، تلورانس ها و غیره باشند.

طرح‌های مفهومی یا طرح‌ها، نقشه‌هایی هستند که اغلب به صورت دست آزاد هستند و به عنوان راهی سریع و ساده برای کشف ایده‌های اولیه برای طرح‌ها استفاده می‌شوند. آنها دقیق یا قطعی نیستند، بلکه صرفا راهی برای بررسی و انتقال اصول طراحی و مفاهیم زیبایی شناختی هستند.

نقشه های ساختمانی

نقشه‌های کاری یا نقشه‌های ساختمانی اطلاعات گرافیکی و ابعادی را ارائه می‌دهند که می‌توان از آنها استفاده کرد. توسط یک پیمانکار برای ساخت کارها، یا توسط تامین کنندگان برای ساخت اجزای کار یا مونتاژ یا نصب قطعات. همراه با مشخصات و صورتحساب‌های مقادیر یا زمان‌بندی کار، آنها بخشی از «اطلاعات تولید» را تشکیل می‌دهند که توسط طراحان تهیه شده و به تیم ساخت‌وساز منتقل می‌شود تا امکان ساخت پروژه را فراهم کند.

طراحی نقشه ها

نقشه های طراحی برای توسعه و انتقال ایده ها در مورد یک طرح در حال توسعه استفاده می شود. در مراحل اولیه، آنها ممکن است به سادگی توانایی یک تیم طراحی خاص برای انجام طراحی را به مشتری نشان دهند. سپس می‌توان از آنها برای توسعه و برقراری ارتباط مختصر، بررسی سایت‌های بالقوه و ارزیابی گزینه‌ها، توسعه ایده تایید شده به یک طرح منسجم و هماهنگ و غیره استفاده کرد.

منبع : گروه معماری سعیدیان

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.