theme wordpress
کسب و کار

مانیکور و پدیکور ناخن در خانه

امروزه انجام مانیکور و پدیکور ناخن در خانه کار بسیار آسانی است و افراد به راحتی می توانند به مراقبت از ناخن های خود بپردازند. تمامی اعضای بدن در زیبایی نقش بسیار اساسی دارند و همواره افراد سعی می کنند، که در همه حال در بهترین حالت خود باشند. توجه به زیبایی و پاکیزگی ناخن های دست و پا بسیار حائز اهمیت است و ارتباط مستقیمی با سلامت بدن دارد. مانیکور در اصلاح به معنی مراقبت از دست و پدیکور به معنی مراقبت از پا است و برای آشنایی بیشتر با این دو روش در ادامه با ما همراه باشید.

مانیکور و پدیکور چیست؟

مانیکور و پدیکور در واقع به زیباسازی ناخن های دست و پا گفته می شود. برای افرادی که به ظاهر و سلامتی خود اهمیت زیادی می دهند، به کارگیری این روش ها بسیار توصیه می شود. برخورداری از ناخن های زیبا باعث بالا رفتن روحیه و اعتماد به نفس در شخص می شود. مراحل انجام کار شامل: تغییر سایز ناخن ها، مرتب کردن، برداشتن پوست اضافه، ماساژ دست و پا، لایه برداری و… می شود. برای گرفتن نتیجه مناسب در خانه بهتر است، از لوازم مخصوص مانیکور و پدیکور ناخن شامل:

  • حوله
  • آب گرم
  • اسکراب
  • لاک ناخن
  • تاپکوت
  • برق ناخن
  • قلم نوک تیز
  • پولیش ناخن
  • سوهان و ناخن گیر
  • کرم مرطوب کننده

استفاده کنید و از داشتن ناخن های زیبا و سالم نهایت لذت را ببرید.

مانیکور و پدیکور

مزایای انجام مانیکور و پدیکور

همانطور که می دانید، تمامی کارهای روزمره ما به وسیله دست ها انجام می شود و پاها نیز به عنوان قلب دوم و جزء مهمترین اجزای بدن به حساب می آیند. پدیکور ناخن سبب ایجاد سلامتی و بالا رفتن سطح بهداشت پاها می شود. با به کار گیری این روش به راحتی می توان خستگی یا گرفتگی پاها را از بین برد و فقط جنبه زیبایی ندارد. به دلیل بالا بودن اهمیت انجام پدیکور تنها مختص به خانم ها نیست و آقایان نیز می‌ توانند این کار را انجام دهند. به دلیل این که پدیکور یک روش مراقبتی است، توصیه می شود، حتماً آن را به کار ببرید.

افزایش بازدید پروفایل و با کلی امکانات ویژه : رو کلمه داخل پرانتز ( آرایشگاه ) کلیک کنید

مانیکور ناخن نیز همانند پیکور مزایای بسیار زیادی برای ناخن های دست ها به همراه دارد. در این روش ناخن ها شکل بسیار مرتب و آراسته ای به خود میگیرند و در زیبایی تاثیر مهمی دارد. در صورت مراقبت نکردن، ناخن دچار خشکی و شکستگی می‌شود و سلامتی را با اختلال مواجه می سازد. توجه داشته باشید، که ناخن های دست و پا معمولا در معرض آسیب های مختلف هستند. با به کارگیری این روش ها و استفاده از لوسین ها و روغن های مختلف به راحتی می توان آسیب های وارده را ترمیم کرد.از دیگر مزایای انجام مانیکور و پدیکور به نکاتی که در ادامه گفته می شود اشاره کرد:

کاهش استرس: ماساژ یکی از مراحل انجام مانیکور و پدیکور ناخن به حساب می آید. همانطور که می دانید ماساژ باعث ایجاد آرامش در افراد می شود. بعد از نرم شدن پوست درون آب گرم و ماساژ روغن احساس بسیار خوبی ایجاد می شود و تاثیر زیادی بر روی دور کردن استرس و افکار منفی دارد.

افزایش گردش خون: به دلیل استفاده از لوسیون ها و روغن ها درمانی رطوبت مورد نیاز به پوست تزریق می شود. با به کارگیری این روش نه تنها سلول های مرده از روی پوست جدا می شوند، بلکه کوتیکول‌ های اضافه نیز در ناخن ها از بین میروند. مانیکور و پدیکور ناخن تاثیر بسیار زیادی روی ریلکس شدن عضلات دست و پا دارد. با گرم شدن اندام ها گردش خون در نواحی مورد نظر بالا می رود و در برخی از مواقع باعث رفع درد نیز می شود.

لطافت بخشیدن به دست و پا: افراد زیادی دارای پوست شکننده و خشک هستند و معمولاً در فصول سرد با مشکل مواجه می شوند. یکی از راه های تاثیرگذار به منظور رفع این مشکلات انجام مانیکور و پدیکور است. به دلیل استفاده از لوسیون ها و روغن ها در مراحل انجام کار سبب آبرسانی و تقویت پوست می شود. توجه داشته باشید که به راحتی و با صرف هزینه ای اندک می توانید پوست خود را تقویت کنید.

رفع عفونت و از بین برنده میکروب ها: ناخن ها محل بسیار مناسبی برای تجمع آلودگی ها و میکروب ها به حساب می آیند. برای حفظ بهداشت بهتر است که مرتب ناخن های به طور مداوم اصلاح و تمیز شوند، چرا که در صورت بی توجهی به این نکته ممکن است آلودگی ها به بدن انتقال یابند. مشکل دیگری که عدم رعایت بهداشت به وجود‌ می آورد، ایجاد عفونت در گوشه ناخن است. اگر سلامت خود و همچنین زیبایی ناخن ها را برایتان اهمیت دارد، مانیکور و پدیکور را به طور مرتب انجام دهید.

پیشنهاد ویژه سالن بیوتی : میکروبلیدینگ ابرو

مراحل انجام مانیکور و پدیکور خانگی

در اولین مرحله از مانیکور و پدیکور خانگی باید سطح ناخن ها را به خوبی بشویید تا کاملاً تمیز شود. توجه داشته باشید، اگر روی ناخن ها لاک وجود دارد ابتدا به وسیله استفاده از لاک پاک کن به خوبی آن را تمیز کنید. در صورت نامرتب بودن ناخن ها می توانید، با کمک ناخن گیر کوتاه و مرتب کنید و با استفاده از سوهان به اندازه و شکل مورد نظر تغییر دهید. بعد از انجام مراحل گفته شده نوبت به تمیز و یک دست کردن ناخن ها به وسیله پولیش می رسد. نکته مهمی که وجود دارد، این است که نباید به ناخن ها فشار زیادی وارد شود؛ چراکه سبب شکستن و یا آسیب دیدن ناخن می گردد.

به صاف و یک دست بودن ناخن ها نیز باید توجه ویژه ای داشته باشید و برای انجام کار سوهان کشی و گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید از سوهان برقی استفاده کنید. در مرحله دوم باید ناخن های دست و پا را درون آب نسبتا گرم قرار دهید و مدت زمان لازم برای انجام کار لایه برداری حدود ۳ تا ۵ دقیقه است. برای گرفتن نتیجه بهتر توصیه می شود، از اسکراب های قوی و با کیفیت استفاده کنید. بعد از انجام کار شست و شو نوبت به خشک کردن دست و پا به وسیله حوله تمیز می رسد. در مرحله سوم برای رفع لایه های مرده پوست باید از روغن و یا کرم مرطوب کننده قوی استفاده شود. بعد از چرب کردن دور ناخن به وسیله قلم تیز تمامی گوشت های اضافه را از روی پوست جدا می کنید.

کلام پایانی

حفظ زیبایی از گذشته تا به امروز یکی از مهم ترین فاکتور ها بوده است. مراقبت از پوست نه تنها باعث بالا رفتن جذابیت شخص می شود، بلکه اعتماد به نفس را نیز افزایش می دهد. همانطور که میدانید، رعایت بهداشت ارتباط تنگاتنگی با سلامت بدن دارد و انجام مانیکور و پدیکور راه مناسبی برای حفظ آن به حساب می آید. در صورت نداشتن وقت کافی و یا تخصص لازم برای انجام این روش ها توصیه می شود، که از طریق سایت سالن بیوتی با بهترین و مجهزترین سالن ها آشنا شوید. همکاران ما در این مجموعه همواره سعی داشته اند، که با توجه به موقعیت مکانی و همچنین معیارهای شخصی تان بهترین ها را به شما معرفی کنند.

محتوا تولید شده توسط تیم سالن بیوتی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.