theme wordpress
کسب و کار

نکات مهم در طراحی و سئوی سایت

وب سایت جایگزین فروشگاه آجر و ملات شده است، حتی در حال جایگزینی برخی از کارمندان و ادارات در دفاتر سنتی است، زیرا به عنوان پیشخوان برای فروش اجناس عمل می کند. با این حال، سودمندی آن به رقابت با سایرین بستگی دارد که به همان صنعت خدمت می کنند یا همان مخاطبان را هدف قرار می دهند، این سئو است که وب سایت شما را قادر می سازد تا به صورت آنلاین به طور منطقی رقابت کند. سئو به شما نیاز دارد که به سه عنصر در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود توجه کنید.

طراحی وب سایت

به تعداد صفحات، ساختار و تعامل آن ها اشاره دارد، طراحی سایت باید طبیعی و با در نظر گرفتن کاربر و موتورهای جستجو طراحی شود.

محتوا

محتوا هنگام پاسخ دادن به سوالات کاربران آنلاین، عنکبوت های موتورهای جستجو را راهنمایی می کند. همچنین به کاربران کمک می کند تا پاسخ سوالات خود را بیابند.

رقابت

رقبای شما در وب سایت های خود چه می کنند؟ همیشه به یاد داشته باشید که شما در حال رقابت با سایت های دیگر برای همان مخاطب هستید. اگر قرار است صفحه شما در رتبه اول قرار گیرد، باید از آن ها جلوتر بمانید.

رتبه بندی در موتورهای جستجو و میزان ترافیک سایت که به دست می آورید به استراتژی سئوی شما بستگی دارد. هیچ استراتژی ثابتی وجود ندارد که بتوانید از آن برای افزایش حضور آنلاین خود استفاده کنید. این طرح باید شامل بررسی های مداوم برای ترکیب الگوریتم های جدید باشد. اما سوال اینجاست که چرا باید یک وب سایت را سئو دوستانه کنید؟

افزایش تجربه مشتری

هدف استراتژی های سئو بهبود تجربه مشتری است، تجربه خوب مشتری در تضمین وفاداری و برنده شدن مشتریان بازگشت به وب سایت بسیار مهم است. پیدا کردن اطلاعات و صفحات در سایت را آسان می کند. تجربه خوب مشتری نیز به عنوان یک تایید عمل می کند. اگر موتورهای جستجو متوجه شوند که مردم زمان بیشتری را در وب سایت فروشگاهی شما صرف می کنند یا بر روی صفحات بیشتری کلیک می کنند، رتبه شما بهبود می یابد.

جلب توجه عنکبوت های جستجوگر

سئو به نظر می رسد که با الزامات موتورهای جستجو هماهنگ باشد. برای مثال؛ استراتژی سئو وردپرس باید الگوریتم‌هایی را که در حال حاضر استفاده می‌شوند، در نظر بگیرد. موتورهای جستجو به طور منظم الگوریتم های خود را به روز می کنند، به این معنی که طرح شما نمی تواند ثابت بماند. اگر عنکبوت های موتورهای جستجو وب سایت شما را به خوبی ببینند، رتبه شما بهبود می یابد.

افزایش تعامل

هدف اصلی بازاریابی دیجیتال تعامل با مشتریان شماست. این تعاملات منجر به فروش بالاتر یا قرار گرفتن در معرض برند می شود. استراتژی سئو شما باید به شما کمک کند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید، نظرات خود را دریافت کنید، به آن ها اجازه دهید زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند و آن ها را مجبور به اشتراک گذاری محتوای شما کند. با افزایش تعامل، رتبه شما بهبود می یابد و به نتایج دلخواهتان دست خواهید یافت..

رتبه بالاتر

رتبه بالا با قرار گرفتن در معرض بیشتر و شانس بالاتر فروش همراه است. همچنین برند شما در مقایسه با رقبای شما رقابتی تر خواهد بود. برای رسیدن به رتبه بالاتر، باید روی محتوا، وب سایت فروشگاهی را خودکار کنید و استراتژی های مورد استفاده رقبا را در نظر بگیرید. رتبه بالاتر همچنین منبع باورنکردنی ترافیک ارگانیک به سایت شما است و منجر به بازدهی عالی در سرمایه گذاری می شود.

ارائه بهترین ROI

حضور آنلاین و تمام فعالیت های مرتبط با سئو سرمایه گذاری هایی هستند که باید بازدهی داشته باشند. هزینه‌های حضور دیجیتال باید نتایج مطلوب رتبه‌بندی بالاتر، افزایش تعامل و دید مطلوب توسط عنکبوت‌های موتورهای جستجو را به همراه داشته باشد. وقتی همه این اهداف و استراتژی‌ها در جای خود قرار گیرند، بهترین بازگشت سرمایه را دریافت می کنید.

نکته؛ اگر سئو برای یک برند و وب سایت این قدر مهم است، طراحان وب باید از چه استراتژی هایی برای رسیدن به یک سایت سئو بهینه استفاده کنند؟ در این جا چند استراتژی برای بررسی وجود دارد؛

ناوبری را آسان کنید

هدف وب سایت ها ارائه اطلاعات در مورد محصولات و خدمات شما به خریداران بالقوه است. تحقیقات نشان می دهد که بازدیدکنندگان یک وب سایت به پلتفرمی علاقه دارند که در آن اطلاعات به راحتی پیدا می شود. حرکت از یک صفحه به صفحه دیگر نیز باید آسان، طبیعی و بدون درز باشد. بهترین استراتژی برای آسان کردن مسیریابی، ارائه نقشه سایت در صفحه اصلی است، این به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا روی هر صفحه ای از صفحه فرود یا صفحه اصلی کلیک کنند. چنین شرطی به این معنی است که یافتن این اطلاعات آسان و بدون درز خواهد بود.

محتوای خود را سبک و جذاب کنید

سرعت بارگذاری یک وب سایت و کدنویسی یک بخش باور نکردنی از هر استراتژی جستجوگرها است. این به ماهیت محتوای موجود در سایت و ویژگی های مورد استفاده در طراحی وب سایت فروشگاهی بستگی دارد. یک وب سایت سبک به سرعت بارگذاری می شود تا بهترین تجربه کاربر را ارائه دهد، از سبک نوشتن یا ارائه محتوا استفاده کنید که استخراج اطلاعات از وب سایت شما را برای خوانندگان آسان کند. به عنوان مثال؛ از عناوین و زیرنویس‌ها برای نشان دادن جایی که اطلاعات خاصی را می‌توان یافت، استفاده کنید. مردم زمان بیشتری را در چنین سایتی می گذرانند و همیشه هر زمان که به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشند باز خواهند گشت و در فروش شما تاثیر خواهند داشت.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.