theme wordpress
تشریفات جشن هاجشن تولد

تاریخچه کیک تولد

تاریخچه کیک تولدReviewed by آزادوار on Aug 19Rating:

اگر فکر می کنید کیک تولد موضوعی است که مربوط به چند دهه اخیر می شود، پیشنهاد می کنیم این مقاله را با موضوع تاریخچه کیک تولد مطالعه کنید.

تاریخچه کیک تولد: 

یونانیان به تولد دوباره‌ی “آرتمیس” (خدای ماه) اعتقاد داشتند و در روند تکاملی جشن‌های تولدی که به این منظور برپا می‌کردند در ششم هر ماه به بریدن کیک تولد نیز می‌پرداختند!  شمع‌های روشن و نورانیِ روی کیک، نماد و مظهری از روشنایی خدای ماه شمرده می‌شد!

فلسفه‌ی روشن کردن شمع‌های روی کیک و فوت کردن آن، اعتقاد یونانیان به این نکته بود که با این عمل آرزوهایشان را به اطلاع خدایان رسانیده و به آن آرزوها خواهند رسید!

یونانیان فقط برای مردان جشن تولد می‌گرفتند و نکته‌ی عجیب این است که بعد از مرگ فرد نیز تا چند سال به برگزاری سال‌روز تولد برای شخص فوت شده ادامه می‌دادند!

ورود کاکائو و شکر به کیک

تاریخچه‌ی کیک به اندازه‌ی پختن خود نان قدمت دارد!  پختن کیک در دوران روم و یونان باستان پیش‌رفت کرد و پس از کشف آمریکا توسط “کریستف کلمب” و با دست‌یابی بیش‌تر به منابع کاکائو و شکر، پیش‌رفت چشم‌گیرتری نمود و کیک تولد نیز کم کم به حالت امروزی آن درآمد.

کیک تولد برای عموم اروپاییان

در سال ۱۷۸۹ میلادی و پس از انقلاب کبیر فرانسه و نابودی طبقه‌ی اشراف در فرانسه، دستور پخت کیک از انحصار طبقات اشراف به‌درآمد و اندک اندک در بین مردم عادی رواج یافت. در قرن ۱۸ میلادی یک کیک‌ ساز فرانسوی به نام “واتل”  (Vatel)  با ابداع نوعی خامه به نام کرم “شانتی” (شلاقی) روش جدیدی در  کیک سازی به وجود آورد. پس از انقلاب صنعتی و با پیش‌رفت صنایع و ابزارآلات، تولید انواع و اقسام کیک‌ها و از جمله کیک تولد تنوع و رواج بیش‌تری یافت.

تهیه عمومی کیک تولد برای اروپاییان

تهیه عمومی کیک تولد برای اروپاییان

 

بریدن کیک تولد در قدیم

 

تصویر مراسم بردیدن کیک تولد در سال های دور

 

فوت کردن شمع کیک تولد

در مورد شمع‌های کیک تولد این اعتقاد وجود دارد که فرد باید آرزو کرده و با یک فوت، تمام شمع‌ها را خاموش کند و وقتی هم که آرزوهایش برآورده شد این راز را به هیچ‌کس  نگوید! در بسیاری از موارد هنگام فوت کردن شمع، چشم هایشان را می بندند. خاموش کردن شمع ها، از طرف دیگر نشان از پایان یافتن این سال ها از عمر فرد است و شروع زندگی و مرحله جدیدی را همراه با شادی و خوشحالی بعد از خاموش شدن شمع ها جشن می گیرند.

منبع: کیک ساز

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین مطالعه کنید

بستن
stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.