theme wordpress
کسب و کار

معرفی بهترین سریال های ایرانی

امروز قصد داریم ۱۰ تا از بهترین سریال های ایرانی که در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی انتشار و نمایش داده شده اند رو خدمت شما ارائه کنیم، سریال های معرفی شده هر کدام طرفدارهای زیادی داشته اند و در نظرسنجی های انجام شده امتیاز بالایی رو کسب کرده اند.البته طرفدارای سریال های خارجی توی پستی که ۱۰ تا از بهترین سریال های خارجی رو هم معرفی کردیم که می تونید این سریال های زیبا رو ببینید.
در این فهرست سعی شده از همه دوران ها سریالی رو به عنوان بهترین انتخاب و ارائه بشه و از سال ۶۰ تا ۹۰ برای شما درج شده است . و شما همراه عزیز در صورتیکه سریالی را شایسته درج در این لیست می بینید می تونید از قسمت نظرات اون رو برای ما ارسال کنید و در صورت صلاحدید در این مطلب درج خواهد شد.

در این لیست سعی شده انواع سریال با ژانر طنز، اجتماعی، درام، عاشقانه و تاریخی قرار داده بشه و با ما همراه باشید .

سریال شهرزاد

سریال شهرزاد

معرفی و نقد سریال شهرزاد
سریال زیبای شهرزاد که تولید سری اول اون از سال ۹۴ کلید خورد و با پخش فصل ۱ به طرز عجیب و باورنکردنی در بین مخاطبین شبکه نمایش خانگی محبوب شد و به پربیننده ترین سریال شبکه نمایش خانگی در زمان خودش تبدیل شد و همین باعث شد تا فصل ۲ و ۳ این سریال نیز جلوی دوربین حسن فتحی برود.

سریال شهرزاد که در زمان ارائه یکی از پر هزینه ترین سریال های ایرانی بود و در آن بازیگران معروف سینما و تلویزیون همچون شهبا حسینی، علی نصیریان، ترانه علیدوستی، پریناز ایزدیار، مصطفی زمانی و … در سبکی درام و عاشقانه به کارگردانی کارگردان نام آشنای سینمای ایران حسن فتحی می باشد.

داستان این سریبا زیبا درباره دو عاشق و معشوق به نام های فرهاد (مصطفی زمانی) و شهرزاد (ترانه علیدوستی) که زندگی زیبایی دارند و قصد ازدواج با هم رو دارند، خانواده این دو که از افراد مورد اعتماد خان منطقه به نام بزرگ آقا هستن از قدیم با هم رفت و آمد دارند و هر کدومشون از لحاضی مدیون بزرگ آقا (علی نصیریان) هستن. در هیایوی ملی شدن صنعت نفت و تضاهرات ان زمان به صورت اتفاقی یکی از افراد بزرگ آقا در درگیری به دست فرهاد کشته میشه و فرهاد متهم به قتل و مجبور به مخفی شدن ولی دستگیر و حکم تیربار او صادر میشه.

در این میان بزرگ آقا که دخترش مشکل داره و حامله نمیشه به فکر زنی برای قباد (شهاب حسینی) هست و از این فرصت استفاده میکنه و در ازای آزادی فرهاد از خانواده شهرزاد دخترشون رو برای عقد کردن با قباد طلب می کنه و …

سریال هزاردستان

سریال هزاردستان

نقد و بررسی سریال هزاردستان

شاید کمتر ایرانی باشه که این سریال زیبا رو ندیده باشه و خاطره ای از اون نداشته باشه، به خصوص پدران ما و قدیمی تر ها، سریال هزار دستان از جمله بهترین و خوش ساخت ترین سریال های ایران در تاریخ تلویزیون می باشد، این مجموعه زیبا به کارگردانی علی حاتمی که برای تهیه کنندگی اون شهرک سینمایی غزالی ساخته شد و تقریب به ۸ سال زمان برای فیلمبردای اون صرف شد.

داستان سریال که در دوره پهلوی و قاجار ساخته و پرداخته شده درباره شخصیتی ساخته ذهن و تخیلی به نام رضا است که خوشنیوسی می کند و او در پی اتفاقاتی بیان می کند که فردی به نام خان مظفر در پشت پرده توطئه هایی برای شاهان دوران دارد و …

 

اساتید و بازیگران بنامی که در این سریال تاریخی زیبا ایفای نقش کرده اند می توان به : داوود رشیدی/ علی نصیریان/ عزت الله انتظامی/ جمشید مشایخی/ محمدعلی کشاورز/ زهرا حاتمی و … اشاره کرد.

سریال عاشقانه

سریال عاشقانه

نقد و بررسی سریال عاشقانه

عاشقانه سریال نسبتا جدیدی است که در شبکه نمایش خانگی پخش شده و فصل اول آن با بازخوردهای کاملا مثبتی همراه بود، بیشتر دلیل محبوبیت این سریال در فصل اول را می‌توان به داستان نسبتا واقع گرایانه در بازار سریال‌هایی که بزرگنمایی را دستور کار قرار داده‌اند و همچنین هنرنمایی بازیگران بخصوص هومن سیدی که شخصیت پیمان را به یک شخصیت کاملا دوست داشتنی و فراموش نشدنی تبدیل کرده است نسبت داد.

سریال جذاب و دیدنی عاشقانه که از پخش اون زمان زیادی سپری نمیشه نظرات مثبتی رو از نظر بینندگانش دریافت کرد و به سریالی بسیار محبوب و خوش ساخت تبدیل شد، شاید بهترین دلیل محبوبیت این سریال نوع داستان و شخصیت پردازی واقعی اون رو بشه بهش اشاره کرد، بازی هومن سیدی در این سریال بسیار خاص و ماندگار شد و به هر چه بهتر دیده شدن سریال کمک شایانی رو کرد.

کارگردان این سریال منوچهر هادی بود که کارگردانی فیلم های زیبایی همچون آینه بغل و من سالوادور نیستم و سریال دل که در حال نمایش در شبکه خانگی می باشد رو در کارنامه خودش داره، سریال عاشقانه که فصل ۱ اون سال ۹۶ با بازی هنرمندان نام آشنای خود همچون رضا گلزار، مهناز افشار، فرزاد فرزین، هومن سیدی، ساره بیات، پانته آ بهرام و … ساخته و در شبکه نمایش خانگی ارائه شد در مدت خیلی کمی به محبوبیت بسیار زیادی رسید و همین باعث شد که کارگردان اون به فکر ساخت فصل ۲ سریال عاشقانه بی افته و به زودی در شبکه نمایش خانگی به نمایش در خواهد آمد.

داستان این سریال زندگی اعضای یک شرکت رو نشون می ده که در بیرون از شرکت با هم دوست های صمیمی هستن، و بعد از اینکه دختری به نام گیسو (مهناز افشار) به شرکتشون اضافه میشه و زندگی اونها رو دچار اتفاقات راز آلودی میکنه و باعث درگیری هایی بین اونها و خانواده هاشون میشه. گیسو که قبل از ورود به شرکت خودش رو به جای خواهر رضا قالب میکنه و نقشه کلاهبردای و به هم زدن رابطه این خانواده ها رو داره و …

سریال روزگار قریب

سریال روزگار قریب

نقد و بررسی سریال روزگار قریب

روزگار قریب یکی از بهترین سریال‌‎های تاریخ تلویزیون می‌باشد که به سفارش شبکه سه سیما در سال ۱۳۸۶ از همین شبکه پخش شد و روایتگر داستان زندگی این دکتر ایرانی در بین سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۳۵۴می‌باشد، دکتر محمد قریب پایه گذار اولین مرکز طبی کودکان در ایران می‌باشد و یکی از تاثیرگذارترین پزشکان در تاریخ ایران است.

شاید بتوان گفت سریال روزگار قریب که مهدی هاشمی نقشی بسیار عالی رو در اون ایفا می کنه یکی از بهترین سریال های ساخته تلویزیون در سالهای اخیر باشه. این سریال که در سال ۸۶ برای شبکه ۳ ساخته و نمایش داده شد زندگی دکتری ایرانی به نام محمد قریب (مهدی هاشمی) که پایه گذار اولین مرکز طبی کودکان توی ایران هست رو در سالهای ۱۲۹۵ الی ۱۳۵۴ به تصویر کشده .

نقش های دکتر محمد قریب رو در این سریال پرهام کرمی/ کاوه آهنگر/ شهاب کسرائی/ ناصر هاشمی و مهدی هاشمی هنرمایی کرده اند،و کارگردانی این سریال تاریخی زیبا رو کیانوش عیاری انجام داده. در سریال روزگار قریب همزمان با نشان دادن زندگی دکتر محمد قریب اتفاقات ایران نیز در این سالها نمایش داده شده و برخی حوادث را نیز بیان می کند.

سریال مرد هزار چهره و دوهزار چهره

سریال مرد هزار چهره و دوهزار چهره

نقد و بررسی سریال مرد هزار چهره و دوهزار چهره

بدون شک یکی از بهترین کارگردانان و تهیه کنندگان طنز ایران مهران مدیری می باشد، سریال های مهران مدیری که تا به حال هم از تلویزیون و هم شبکه نمایش خانگی پخش شده اند اکثر قریب به اتفاق از پربازدید ترین و پرفروش ترین ها بوده و هستند . و اکثر سریال ها تا مدت زیادی روی گویش و لحجه و کلمات ما ایرانی ها تاثیراتی شگفت گذاشته اند.

از جمله سریال های محبوب ساخته مهران مدیری می توان به شب های برره، پاورپین، نقطه چین، مرد هزار چهره، قهوه تلخ، هیولا و … اشاره کرد، پیمان قاسم خانی هم در اکثر کارهای او در نقش نویسنده همراه او بوده .

سریال نوروزی مرد هزار چهره که در نوروز سال ۸۷ در شبکه ۳ سیما به نمایش در آمد، زندگی مسعود شصتچی (مهران مدیری) که کارمند اداره ثبت احوال هست رو نشون میده، این شخص که زندگی ساده ای داره و کمی ساده لوح هست به صورت اتفاقی قیافه اون با چند شخصیت مشهور مشابه هست و در هر مکان اشتباه گرفته میشه و وارد داستان زندگی اونها میشه و … بعد از موفقیت فصل اول این سریال، فصل دوم با نام مرد دوهزار چهره برای نوروز سال بعد و با همان سبک اتفاقات جلوی دوربین مهران مدیری رفت.

سریال مختارنامه

سریال مختارنامه

نقد و بررسی سریال مختارنامه – بهترین سریال های ایرانی

سریال مختار نامه اثری در ژانر تاریخی و حماسی است که در مورد قیام مختار ثقفی برای گرفتن انتقام خون امام حسین(ع) ساخته شده است این مجموعه یکی از بهترین سریال های ایرانی ساخته شده در این ژانر به حساب می‌آید و از افتخارات تلوزیون به شمار می‌آید.

در سالهای اخیر سریال های تاریخی همواره جزو پربیننده ترین و پر مخاطب ترین سریال های تلویزیون بوده و هستند، سریال مختار که زندگی فردی به نام مختار و قیام او را در زمان امام حسین(ع) روایت می کند ساخته و تهیه شده و جزو افتخارات تلویزیون ایران می باشد.

کارگردانی این سریال را داوود میرباقری به عهده داشت و آن را در ۴۰ قسمت تهیه که در سال های ۸۹ و ۹۰ در تلوزیون پخش گردید، سریال مختار به خاطر نوع موضوعش هر ساله در ماه محرم از شبکه های سیما پخش می گردد و یکی از پر تکرار ترین سریال های تلویزیون به شمار می رود.

تهیه و تولید این سریال بیشتر از ۶ سال زمان برده و کار بسیار سخت و طاقت فرسایی به شمار می رود، و بازیگران نام آشنایی همچون رضا رویگری، فریبرز عرب نیا، گوهر خیراندیش، فرهاد اصلانی، رضا کیانیان، فریبا کوثری، مهدی فخیم زاده، ویشکا آسایش و … ایفای نقش کرده اند.

سریال یوسف پیامبر

سریال یوسف پیامبر

نقد و بررسی سریال یوسف پیامبر

هیچ وقت نمی توان اسم سریال تاریخی را برد و نام از سریال یوسف پیامبر به میان نیاورد، این سریال خوش ساخت و زیبا که بر اساس زندگی واقعی یوسف پیامبر و داستان های قرآنی ساخته و تهیه شده را کارگردان نام آشنای ایران فرج‌الله سلحشور به عهده داشته.

سریال یوسف پیامبر ساخت و تهیه اون بیش از ۸ سال طول کشیده و بازیگران نام آشنایی همچون کتایون ریاحی، مصطفی زمانی، محمود پاک نیت، الهام حمیدی، لیلا بلوکات، جعفر دهقان، عباس امیری و … در آن ایفای نقش کرده اند .

داستان سریال درباره زندگی حضرت یوسف (مصطفی زمانی) و اتفاقات زندگی او می باشد که با نقشه برادرانش از پدرش یعقوب (محمود پاک نیت) سالها دور افتاده و حالا عزیز مصر شده و زلیخا (کتایون ریاحی) که او را بزرگ کرده حالا عاشق او می شود و …

سریال امام علی(ع)

سریال امام علی

نقد و بررسی سریال امام علی

در معرفی بهترین سریال های ایرانی سریال امام علی نیز از شاهکارهای صنعت تلویزیون ایران می باشد که سالها قبل از تلویزیون پخش می شد و در زمان خود پر بیننده ترین سریال ایران بود و درباره شخصیت تاریخی امام علی (ع) و همراهان او و اتفاقات آن زمان می باشد.

این سریال تاریخی که از عظیم ترین پروژه های تلویزیون می باشد در سال های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵ به کارگردانی داوود میرباقری تهیه و تولید شده . بازیگران بسیار مشهور و زیادی در این سریال ایفای نقش داشته اند که بخش کوچکی از آن می توان به : ویشکا آسایش، مهدی فخیم زاده، محمدرضا شریفی نیا، داریوش ارجمند، پرویز پرستویی، بهزاد فراهانی، داریوش ارجمند و … .

سریال پژمان

سریال پژمان

نقد و بررسی سریال پژمان

شاید بتوان سریال های طنز پخش شده از تلویزیون رو اکثرا خوب دانست و سریال پژمان نیز از جمله سریال های خوش ساخت و شاد کننده ای هست که می تونید برای مدتی واقعا از دیدن اون لذت ببرید و لحظات شادی رو سپری کنید. سریال پژمان ساخته سروش صحت و نویسندگی دو نویسنده خوش ذوق ایران مهراب و پیمان قاسم خانی می باشد.

داستان این سریال زندگی آکنده از طنز پژمان جمشیدی بازیکن سابق تیم ملی ایران و تیم باشگاهی پرسپولیس رو به تصویر کشیده که حالا خیلی وقته که مثل قبل توی اوج نیست و دنبال تیمی برای بازی می گرده ولی ….

در سریال پژمان بازیگران خیلی خوب و اکثرا چهره های طنز سالهای اخیر تلویزیون همچون بیژن بنفشه خواه، سام درخشانی، شقایق دهقان، پژمان جمشیدی، بهاره رهنما، آرش برهانی و … در این مجموعه به هنرمایی پرداخته اند.

سریال دزد و پلیس

سریال دزد و پلیس

نقد و بررسی سریال دزد و پلیس

سریال طنز دزد و پلیس هم یکی از خوش ساخت ترین و بهترین ساخته های شبکه سه سیما در سالهای اخیر می باشد که در آن همکاری بهنام تشکر و هومن برق‌نورد همانند همیشه مایه های طنز سریال را بسیار خوب و جذاب کرده است.

مجموعه دزد و پلیس رو سعید آقاخانی کارگردانی و تهیه کرده و نویسندگی این سریال نیز به عهده مهراب قاسم خانی بوده و بازیگرانی همچون حمید لولایی، هومن قرق نورد، بهنام تشکر و … ایفای نقش نموده اند .

داستان این سریال درباره فردی خلافکار و بسیار خطرناک به اسم ناصر است که بر اثر اتفاقی ضربه ای به سرش می خورد و حافظه خودش رو از دست میده، ناصر که بعد از انی اتفاق شخص دیگری میشه و شخصیتی جدید پیدا میکنه، و وقتی ترس اطرافیان را از خودش میبیند متوجه شخصیت خود می شود و در صدد تغییر روش زندگی و جبران اشتباهات خود می شود و …

 

منبع : https://time-movie.net/

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.