theme wordpress
دسته‌بندی نشده

اکتشاف استراتژیک سینوپک و تولید گاز شیل

به گزارش بازار نفت ، سینوپک تریلیون متر مکعب از منابع گاز شیل را در جنوب غربی سیچوان چین به دست می آورد. Xinye Well-1 عمق ۵۷۵۶ متری دارد و کمربند سازه دارای منطقه و منابع مطلوب گاز شیل است که آن را به منطقه ای کلیدی برای اکتشاف استراتژیک سینوپک و تولید گاز شیل تبدیل می کند. شرکت نفت و شیمی چین (HKG: 0386، “سینوپک”) گزارش داده است که در ۳۰ ژوئن به ظرفیت تولید روزانه ۵۳۰۰۰۰ متر مکعب گاز شیل در Xinye Well-1 خود در Qijiang، چونگ کینگ دست یافته است و ۱۰۰ میلیارد مکعب گاز را تأیید می کند. متر از ذخایر گاز شیل در ساختار گاز شیل Xinchang آن.

اکتشاف استراتژیک سینوپک و تولید گاز شیل

در حال حاضر، سینوپک کمربند منبع گاز شیل “Xinchang South – Dongxi – Dingshan – Lintanchang” (“کمربند”) را در حوضه جنوب شرقی سیچوان ایجاد کرده است، با حجم کل منابع گاز شیل به ۱.۱۹۳۰۵ تریلیون متر مکعب، دومین تریلیون. ذخیره گاز شیل سینوپک به دنبال میدان گازی شیل فولینگ آن که به تضمین امنیت انرژی چین کمک خواهد کرد.

چاه Xinye 1 دارای عمق ۵۷۵۶ متر است و کمربند ساختاری دارای منطقه و منابع مطلوب گاز شیل است که آن را به منطقه ای کلیدی برای اکتشاف استراتژیک سینوپک و تولید گاز شیل تبدیل می کند. متوسط ​​عمق چاه کمربند بیش از ۳۵۰۰ متر است که در میان آنها عمیق ترین لایه گاز شیل Dingye Well-8 حفاری شده دارای عمق ۴۶۱۴ متر است.

چالش‌های توسعه

چالش‌های توسعه نهشته‌های عمیق شامل تنش پیچیده زمین و عمق دفن عمیق است. سینوپک به کاوش گاز شیل عمیق و تئوری ها و فناوری های نوآورانه از جمله شکستن چاه های گاز شیل عمیق و همچنین دستیابی به تولید داخلی تجهیزات، ابزار و مواد شکستگی اهمیت زیادی می دهد. سینوپک سهمیه حفاری ۱۰۰ درصدی شیل با کیفیت بالا را محقق کرده است.

تیم تحقیق و توسعه گاز شیل

در سال ۲۰۱۷، سینوپک یک تیم تحقیق و توسعه گاز شیل عمیق را برای تحقیقات آزمایشی در Dongxi تأسیس کرد. پس از سال‌ها تحقیق و تمرین جامع، سینوپک به درک نظری زمین‌شناسی گاز شیل عمیق دست یافته است و با موفقیت از توسعه و حفظ مکانیسم چاله‌های شیل عمیق در رخساره‌های قفسه‌ای آب عمیق پرده‌برداری کرده است.

علاوه بر این، سینوپک همچنین فناوری پیش‌بینی نقطه شیرین لایه گاز شیل عمیق را پیشنهاد کرد که به اکتشاف با دقت بالا دست یافته است، و فناوری مهندسی شکست گاز شیل عمیق را توسعه داده است که به طور موثر مشکلات عمق دفن و انعطاف‌پذیری و همچنین تنش درجا بالا را برطرف می‌کند. دستیابی به فناوری شکست شبکه سه بعدی که می تواند برش، فشار، و تکثیر دقیق و همچنین گسترش و پر کردن متعادل را تضمین کند.

در مرحله بعد، سینوپک ارزیابی دقیق میدان گازی شین‌چانگ را تقویت می‌کند و ارزیابی کلی و استقرار منابع گاز شیل کمربند در جنوب شرقی سیچوان را ارتقا می‌دهد و برای دستیابی به پیشرفت‌های اکتشافی مستمر پیشرفت می‌کند.

منبع: iroilmarket

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین مطالعه کنید

بستن
stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.