theme wordpress
کسب و کار

زیباترین جاهای دیدنی در اطراف تهران

اگر پایتخت نشین هستید و به دنبال مکانی خرم و زیبا برای گذران تعطیلات یک روزه هستید در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از زیباترین مناطق شهر تهران را به شما معرفی نماییم .

روستای زیبای افجه

روستای افجه یکی از با صفاترین و سرسبز ترین نقاط اطراف شهر تهران است که برای گشت و گذار یک روزه همراه خانواده مکان مناسبی است . این روستای ییلاقی دارای آب و هوایی خنک است . دشتی سرسبز در این روستا قرار دارد که شبیه تکه ای از بهشت است و نمی دانیم چرا آن را دشت  هویج می نامند زیرا اثری از هویج در آن دیده نمی شود . بعد از بازدید از این منطقه خوش آب و هوا یک و نیم کیلومتر به سمت شمال شرق افجه حرکت کند تا از آبشار پسچویک ‏ با پانزده متر ارتفاع دیدن نمایید. و بعد از آن مناظر آبشار موآب نیز بسیار دیدنی است . مابین آبشار پسوچیک و دشت هویج باغ های گیلاس قرار دارد که در تابستان درختان آن پر از شکوفه اند و در تابستان نیز پر از گیلاس اند .

آبشار گزو

آبشار زیبای گزو  با مناظری خیره کننده و زیبا تنها دو ساعت با شهر تهران در تور لحظه آخری فاصله دارد . آبشار گزو  در فاصله پانزده کیلومتری از شهر زیر آب سوادکوه قرار گرفته و بهترین مکان برای گذران روزی سراسر آرامش است .  دورتا دور  این آبشار درختان سر به فلک کشیده ای را خواهید دید که شما را به وجد خواهد آورد .  آبشار گزو دارای چهل و هشت متر ارتفاع است و می توان در فصول گرم سال در حوضچه پایین آن آب تنی نمود . همچنین هنگام رسیدن به آبشار گزو از مناظر زیبا و سرسبز جنگل های لفور  و همچنین سد البرز دیدن نمایید .

دشت لار

دشت زیبا و سرسبز لار در حدود هفتادو پنج کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد و در نزدیکی شهر آمل و دامنه های رشته کوه دماوند واقع شده است. دشت لار در گذشته محلی برای گذران اوقات فراغت پادشاهان بوده و مکانی معروف و خوش آب و هواست. دشت سرسبز لار دارای حیات وحش بسیار غنی است و در ارتفاعات آن جانورانی همچون پلنگ، گرگ، روباه، عقاب طلایی، افعی البرزی، بزمجه، مارمولک، خرس ، گراز، کل و بزکوهی، قوچ و میش، آهو و… دیده می شود . دشت لار در فصل بهار پر از گل های زرد و شقایق است و چشمه ای زیبا به نام دو برار در آن جاری است .

روستاهای وردیج و واریش

روستای سرسبز و زیبای وردیج بزرگترین روستا در شمال غرب تهران است که همراه با روستای واریش، که کمی بالاتر از آن واقع شده محل گذران تعطیلات در فول گرم سال است . این منطقه  ورودی قله لیچه و پهنه حصار بوده و اکثر کوهنوردان برای رسیدن به آن از محل این روستاها عبور می کنند . در نزدیکی این روستا صورتک های سنگی را خواهید دید که بر روی ارتفاعات و به علت فرسایش سنگ ها پدید آمده اند و تماشای آن ها خالی از لطف نیست. راه دسترسی به این روستاها از بزرگراه تهران- کرج و از منطقه وردآورد امکان پذیر خواهد بود . البته گفتنی است هوا تا حدودی در اینجا سرد است و بهترین فصل برای بازدید از آن بهار و تابستان می باشد.

روستای گردشگری برغان

روستای زیبا و سرسبز برغان یکی از نقاط گردشگری اطراف تهران است که دارای بافت قدیمی است . باغ های میوه این روستا در فصل بهار لبریز از شکوفه می شوند و مناظری شگفت انگیز را پدید می آورند. راه دسترسی به این منطقه زیبا و ییلاقی از بزرگراه کرج ـ رجایی شهر، جاده آتشگاه یا از اتوبان کرج ـ قزوین پس از کردان میسر خواهد بود.  تور طبیعت گردی را در سایت سفر باتو ببینید.

دو رودخانه خروشان و زیبای شاهرود و سنج که از کوه های البرز سرچشمه می گیرد ، از کنار همین روستا می گذرد و همین موضوع سبب شده آب و هوای این روستا مطبوع و خنک شود . حسینیه اعظم که اجرا کننده تعزیه باشکوهی در ایام محرم است و همچنین پل تاریخی برغان، چنار کهن و باشکوه مسجد جامع، درخت پیر سپیدارک و تپه باستانی قلعه کش کلا و زیارتگاه چهل دختر تنها برخی از دیدنی های این منطقه هستند.

شهر طالقان

یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق اطراف تهران شهر طالقان است که در شمال استان البرز واقه است . طالقان در صد و بیست کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده است و مسیر دسترسی به آن از طریق اتوبان تهران – کرج به سمت قزوین امکان پذیر خواهد بود. طالقان چهار کیلومتر بعد از شهر آبیک قرار دارد و از طریق یک جاده انحرافی به طالقان می رسد .

این منطقه خوش اب و هوا دارای امکانات رفاهی متعددی است و در هر گوشه و کنار آن جاذبه ای زیبا در انتظارتان است.  سد طالقان، دشت های سرسبز، آبشارهای متعدد، چشمه آب گرم گنداب ، چشمه آب گرم شمال روستای هرنج، چشمه آب گرم گراب بالا طالقان ، چشمه آب گرم خچیره تنها بخشی از جاذبه های دیدنی و تفریحی در این منطقه است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.