theme wordpress
کسب و کار

بررسی کامل مزایا و معایب اخذ اقامت تمکن مالی یونان

اقامت تمکن مالی یونان

اقامت تمکن مالی یونان در میان سرمایه گذاران و مهاجرانی که به دنبال یک خانه امن در کشوری غنی از تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های طبیعی هستند، از محبوب روش هاست. یونان به خاطر سواحل آفتابی، ویرانه‌های باستانی و مناظر خیره‌کننده‌اش شهرت جهانی دارد. یونانی‌ها مردمانی مهمان‌نواز و خونگرم هستند و هزینه زندگی در یونان بسیار پایین است. ویزای نوع D که به عنوان اقامت تمکن مالی یونان شناخته می‌شود، رایج‌ترین و ساده‌ترین راه برای مهاجرت و اقامت یونان است. در ادامه مزایا و معایب اقامت تمکن مالی یونان را بررسی خواهیم کرد.

اقامت تمکن مالی یونان، اقامت خود حمایتی FIP Greece – النورا

اقامت تمکن مالی یونان چیست؟

یونان کشور مهاجرپذیری است که پذیرای مهاجرانی است که خصلت آینده‌نگری، مهارت‌های حرفه‌ای، زندگی با برنامه و توانایی مالی برای پوشش هزینه‌های دو ساله زندگی در این کشور را دارند. به گفته دولت یونان، تمکن مالی به این معنی است که فرد دارای وجوه کافی در حساب بانکی خود برای تأمین هزینه زندگی خود و خانواده خود در یونان است، بدون اینکه نیازی به کار یا حمایت دولتی داشته باشد. هزینه زندگی در یونان حداقل ۲۵۰۰۰ یورو برای سرپرست خانوار و ۵۰۰۰ یورو برای هر فرد وابسته است. ویزای نوع D یونان برای اقامت تمکن مالی یونان دو سال اعتبار دارد و اجازه اقامت در این مدت را می‌دهد. یک خانواده چهار نفره ایرانی که مایل به درخواست اجازه اقامت یونان با خودکفایی مالی هستند باید دارای وجوه زیر باشد:

● ۳ میلیارد تومان در حساب بانکی ایرانی

● ۵۰۰۰۰ یورو برای سرپرست خانوار در حساب بانکی یونان

● ۱۰۰۰۰ یورو برای هر کدام از سایر اعضای خانواده و افراد وابسته

فرزندان بالای ۱۸ سال نمی‌توانند تحت پوشش اقامت تمکن مالی یونان از سمت سرپرست خانواده قرار گیرند. در صورت تمایل به اقامت یونان آنها باید برای خود درخواست دهند. آنها همچنین باید وجوه مورد نیاز یعنی ۵۰۰۰۰ یورو برای دو سال را در حساب بانکی خود در یونان داشته باشند. این مبلغ ۴.۵ برابر بیشتر از مبلغ مورد نیاز در فرانسه است.

سرمایه‌گذاری در یونان

سرمایه‌گذاران با حداقل ۴۰۰۰۰۰ یورو می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری در موارد زیر اقامت یونان را دریافت کنند.

● امضای قرارداد اجاره با یک هتل یا موسسه توریستی

● سرمایه‌گذاری در یک شرکت ثبت شده یونانی یا اوراق قرضه دولتی یونان

● سرمایه‌گذاری در سهام یا اوراق قرضه املاک و مستغلات

● مشارکت یا سپرده گذاری در شرکت‌های سرمایه گذاری حداقل به مبلغ ۴۰۰۰۰۰ یورو

ویزای اقامت تمکن مالی به گزینه‌ای محبوب برای سرمایه گذاران و افراد ثروتمندی تبدیل شده است که به دنبال اقامت یونان هستند، چرا که می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که پس از تغییراتی منجر به اقامت دائم یونان شود.

اقامت یونان

اقامت یونان

مزایای اقامت تمکن مالی یونان

اقامت تمکن مالی یونان مزیت‌های بسیاری دارد که در ادامه به بررسی مهمترین آنها می‌پردازیم.

دسترسی به اتحادیه اروپا

یکی از مزایای ویزای اقامت تمکن مالی یونان، دسترسی به اتحادیه اروپا است. یونان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و در نتیجه، افرادی که دارای این ویزا هستند می‌توانند آزادانه در سراسر اتحادیه اروپا سفر، کار و زندگی کنند. این امر می‌تواند برای سرمایه گذاران و کارآفرینانی که به دنبال گسترش تجارت خود در سراسر اروپا هستند یک از مزیت‌های حیاتی باشد.

اقامت دائم

ویزای اقامت تمکن مالی یونان همچنین راهی برای دریافت اقامت دائم یونان ارائه می‌دهد. برای افرادی که به دنبال یک خانه پایدار و طولانی مدت در اروپا هستند این امر می‌تواند گزینه جذابی باشد. علاوه بر این، اقامت دائم می‌تواند به شهروندی یونان منجر شود که مزایای بیشتری را به همراه دارد.

هزینه کم زندگی

یونان به دلیل هزینه پایین زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی شناخته شده است. افرادی که به دنبال گسترش بیشتر سرمایه گذاری خود هستند می‌توانند از این امر نهایت استفاده را ببرند. علاوه بر این، یونان کیفیت بالایی از زندگی، با آب و هوای زیبا، مناظر خیره کننده، و تاریخ و فرهنگ غنی را دارد که از دیگر مزایای اقامت یونان هستند.

سهولت کاربرد

در مقایسه با فرآیندهای مهاجرت سایر کشورها، روند درخواست ویزای اقامت تمکن مالی یونان نسبتاً ساده است. متقاضیان باید حداقل شرایط سرمایه گذاری را داشته باشند و نشان دهند که دارای تمکن مالی برای حمایت از خود و خانواده خود در حین زندگی در یونان هستند.

معایب ویزای اقامت تمکن مالی یونان

اقامت هر کشوری علاوه بر مزایا معایبی هم دارد. در ادامه معایب اقامت یونان را بررسی می‌کنیم.

عدم اطمینان با اقتصاد یونان

یونان یک تاریخ اقتصادی پرفراز و نشیب دارد؛ از جمله بحران مالی شدید در سال ۲۰۰۸. این کشور در سال‌های اخیر پیشرفت‌هایی کرده است، اما هنوز در مورد ثبات اقتصاد یونان تردیدهایی وجود دارد. سرمایه گذاران و افرادی که ویزای اقامت تمکن مالی هر کشوری را در نظر دارند باید قبل از هر گونه سرمایه گذاری، فضای اقتصادی و سیاسی را به دقت ارزیابی کنند.

بی‌ثباتی سیاسی

از بزرگترین چالش‌های اقامت یونان بی‌ثباتی سیاسی است. یونان سابقه طولانی آشفتگی سیاسی دارد و این کشور در سال‌های اخیر چندین دوره ناآرامی را تجربه کرده است. این می‌تواند منبع نگرانی برای افرادی باشد که به ثبات و امنیت اهمیت بیشتری می‌دهند.

سیستم بوروکراتیک

یکی از معایب اقامت تمکن مالی یونان سیستم بوروکراتیک این کشور است. تعامل با سازمان‌های دولتی و گرفتن مجوز می‌تواند فرآیندی زمان‌بر و خسته‌کننده باشد، زیرا بوروکراسی اغلب کند و ناکارآمد است. این می‌تواند به ویژه برای خارجی‌هایی که به زبان و فرهنگ یونانی آشنایی ندارند چالش برانگیز باشد.

مانع زبان

انگلیسی به طور گسترده در یونان صحبت می‌شود، اما مانع زبان همچنان می‌تواند برای برخی افراد یک چالش باشد. به ویژه برای کسانی که به دنبال راه اندازی یا توسعه یک کسب و کار در یونان هستند این امر می‌تواند یک چالش بزرگ به شمار رود. مانع زبان ممکن است فرصت‌ها را برای توسعه کسب‌وکار محدود کند.

کلام آخر

برنامه اقامت مالی یونان فرصتی برای ایجاد اقامت دائم در یک کشور زیبا و تاریخی است. این فرآیند ساده و سودمند است، اما برای ارزیابی نیازهای فردی و درک هزینه‌ها و شرایط اقامت یونان، مشورت با کارشناسان مهاجرت توصیه می‌شود.

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.