theme wordpress
تشریفات فرزند

زنانی که کمتر میوه می‌خورند، دیرتر باردار می‌شوند!

زنانی که کمتر میوه می‌خورند، دیرتر باردار می‌شوند!Reviewed by آزادوار on Jun 24Rating: ۵.۰زنانی که کمتر میوه می‌خورند، دیرتر باردار می‌شوند!بر پایه گزارش محققان استرالیایی، زنانی که در ماه کمتر از سه تکه میوه می خورند، دیرتر از زنانی که در ماهیانه سه یا چهار بار میوه می خوردند، باردار شدند.

بر پایه گزارش محققان استرالیایی، زنانی که در ماه کمتر از سه تکه میوه می خورند، دیرتر از زنانی که در ماهیانه سه یا چهار بار میوه می خوردند، باردار شدند.
البته ناگفته نماند که مصرف فست فود نیز در میزان باروری زنان تأثرگذار است. تحقیقات نشان می دهد، زنانی که به ندرت فست فود می خورند، نسبت به زنانی که چهار بار در هفته فست فود استفاده می کنند، یک ماه زودتر حامله می شوند.
اما در حالی که مصرف میوه ها و فست فودها بر زمان بچه دار شدن تأثیرگذار است، این محققان یافته اند، سبزیجات برگی یا ماهی چنین تأثیری ندارد.

میوه در بارداری
طبق گفته کارشناسان مستقل و با توجه به بالا رفتن سن پدر و مادران، از میان شش زوج، یک زوج سعی دارند بچه دار شوند، و وزن سالمی داشته باشند و رژیم غذایی راه کلیدی بهبود شانس هاست.
اما افسانه های بسیاری هم درباره باروری وجود دارد؛ از جمله این که باید از خوردن میوه اجتناب شود.

این مطالعه که در ژورنال Human Reproduction منتشر شده، ۵۵۹۸ زن را بررسی کرد و در اولین ویزیت پیش از تولد از آن ها درباره رژیم غذایی شان پرسید؛ زنان انگلیسی، ایرلندی، استرالیایی و نیوزیلندی قبلا بچه دار نشده بودند.
از میان همه زوج های حاضر در مطالعه، ۴۶۸ زوج (۸ درصد) به عنوان نابارور و ۲۲۰۴ زوج (۳۹ درصد) به عنوان این که ظرف یک ماه بچه دار می شدند طبقه بندی شدند.
هنگامی که محققان تأثیر رژیم غذایی را بر ناباروری بررسی کردند، دریافتند در زنان دارای کمترین مصرف میوه، ریسک ناباروری از ۸ درصد به ۱۲ درصد و در زنانی که چهار بار در هفته یا بیشتر فست فود می خوردند، ریسک ناباروری از ۸ درصد به ۱۶ درصد افزایش یافت.

پروفسو کلایر رابرتس از دانشگاه آدلاید که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: «این یافته ها نشان می دهند رژیم غذایی و کیفیت خوبی که شامل میوه و به حداقل رساندن مصرف فست فود باشد، باروری را بهبود بخشیده و زمان بچه دار شدن را کاهش می دهد.»

ملانی مک گرایث که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: «به عنوان متخصص تغذیه باروری، شاهد هستم بسیاری از زنان به غلط فکر می کنند باید برای بچه دار شدن از خوردن میوه خودداری کنند.»
او افزود: «این مطالعه اثبات می کند مصرف میوه نه تنها بی خطر بلکه برای بیشتر زنان جهت در اولویت قرار دادن باروری شان هم مفید است. میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و فیتومواد شیمیایی بوده و نباید در همان سبدی که شکر و نوشابه ها قرار دارند، قرار گیرند.»

راهنمای تغذیه دوران بارداری

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.