theme wordpress
کسب و کار

درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

روزبه‌روز شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت شده‌اند و به آن به عنوان یک منبع درآمد فکر‌‌ می‌کنند. آن‌ها بر این باوراند که با خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمزارزها‌‌ می‌توانند سودهای قابل توجهی به دست آورند. اما بازار ارزهای دیجیتال بسیار گسترده‌تر است و کسب درآمد از آن تنها به خرید وفروش رمز ارز محدود نمی‌شود، بلکه‌‌ می‌توان از طریق ماینینگ نیز به درآمد چشمگیری دست یافت.

اگر‌‌ می‌خواهید در مورد دستگاه‌‌های ماینینگ و کسب درآمد دلاری از آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب  از شرکت همتا کالا با ما همراه باشید.
lhdkdkä

منظور از ماینینگ یا استخراج ارزدیجیتال چیست؟

پیش از آنکه به موضوع درآمد دلاری از ماینر بپردازیم بهتر است که از ماینینگ تعریفی داشته باشیم. استخراج یا ماینینگ فرآیندی است که موجب‌‌ می‌شود یک بلاک جدید پس از تایید تراکنش به شبکه بلاک چین ارز دیجیتال افزوده شود. تایید تراکنش از طریق سایر اعضا شبکه صورت‌‌ می‌گیرد. ماینر در واقع همان دستگاهی است که به ارزیابی تاییدیه‌ها‌‌ می‌پردازد تا از واقعی بودن آن‌ها اطمینان حاصل کند و موجب‌‌ می‌شود امنیت شبکه حفظ گردد.

در فرآیند ماینیگ افراد بسیاری مشغول رقابت با یکدیگر هستند و در انتها پاداش به ماینری تعلق خواهد گرفت که برنده این رقابت باشد. به طور کلی دو روش برای ماینینگ وجود دارد که شامل شرکت در استخرهای نقدینگی و استخراج انفرادی‌‌ می‌شود.
ماینینگ یا استخراج ارزدیجیتال

دستگاه ماینر چیست؟

دستگاه ماینر بهترین ابزار جهت استخراج ارزهای دیجیتال محسوب‌‌ می‌شود. به طور کلی منظور از ماینینگ، تایید و ثبت تراکنش‌‌های ارز دیجیتال در اداره کل توزیع ماینینگ است. این فرآیند نقش مهمی در افزایش امنیت شبکه دارد و موجب به وجود آمدن ارزهای دیجیتال جدید‌‌ می‌گردد. در طی این فرآیند تراکنش‌‌های تایید شده در بلوک‌ها گروه‌بندی شده و جهت اضافه نمودن یک بلوک جدید به بلاک چین باید یک معادله رمزنگاری شده و پیچیده حل شود. هر سیستم و ماینری که بتواند به این معما پاسخ صحیح بدهد پاداش دریافت‌‌ می‌کند.

هزینه ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال چقدر است؟

پروسه استخراج ارز دیجیتال بسیار پیچیده است و به رایانه‌‌های قدرتمندی برای حل مسائل پیچیده ریاضی نیاز دارد. نخستین ماینری که موفق به حل این معما شود‌‌ می‌تواند یک بلاک را به بلاکچین بیفزاید و مقدار مشخصی ارز دیجیتال به وی تعلق‌‌ می‌گیرد.

اصلی‌ترین مشکل کسب درآمد از طریق ماینینگ هزینه‌‌های آن است که درآمد ماینر را تحت تاثیر قرار‌‌ می‌دهد. از نظر فنی هیچگونه مانعی برای شروع ماینینگ وجود نخواهد داشت، اما هر چقدر سیستم شما دارای توان محاسباتی بیشتری باشد شانس اینکه بتوانید به عنوان اولین نفر مشکل ریاضی را حل کنید و ارز دیجیتال به دست آورید بیشتر خواهد شد.

به عبارتی برای کسب درآمد عالی از طریق استخراج رمز ارز به چندین کامپیوتر تخصصی با فناوری پیشرفته نیاز دارید. به طور کلی به منظور راه اندازی یک ریگ ماینینگ ارز دیجیتال به یک واحد پردازش گرافیکی GPU یا یک مدار مجتمع خاص برنامه یا ASIC لازم است که هزینه سنگینی دارند.

درآمد ماینر

درآمد ماینرکریپتو چقدر است؟

با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و شرایط جامعه خیلی از افراد به سمت ماینر ارز دیجیتال روی آورده‎ا‌ند. اما واقعا سوالی که وجود دارد این است که چقدر‌‌ می‌توان از این طریق درآمد کسب نمود؟ در سال ۲۰۰۹ با پیدایش بیت کوین به عنوان نخستین رمز ارز تنها از طریق یک رایانه شخصی کاربران‌‌ می‌توانستند به استخراج ارز دیجیتال بپردازند.

اما به مرور زمان بالا رفتن قیمت بیت کوین و ورود ماینرهای بیشتر به این حوزه موجب شد که رقابت سخت‌تری ایجاد شود. ازاین‌رو ماینرهای جدید باید به فکر سیستم‌هایی با قدرت محاسباتی بالایی باشند تا بتوانند رمز ارز استخراج کنند. از موفق‌ترین ماینرها‌‌ می‌توان به افرادی اشاره نمود که دارای مزارع بزرگی از سرورها هستند که بیشتر در کشورهایی که هزینه انرژی کمتری دارند شاهد آن‌ها هستیم.

میزان درآمد ماینرها با توجه به ارزی که استخراج‌‌ می‌کنند متفاوت است و‌‌ می‌تواند این درآمد به صورت روزانه نیز متغیر باشد. سود حاصل از ماینینگ با توجه به هزینه مصرف انرژی، نرخ هش یا سرعت حل مشکلات توسط رایانه ماینر تعیین‌‌ می‌شود.

درآمد ماینر خانگی چقدر است؟

مقدار درآمد ماینرهای خانگی به عوامل مختلفی وابسته است که از جمله آن‌ها‌‌ می‌توان به هزینه برق، نوع ماینر، قدرت پردازشی ماینر، نوع ارز دیجیتال و شرایط بازار رمزارزها اشاره نمود. در طی چند سال اخیر افزایش قیمت ارزهای دیجیتال موجب شده که ماینرهای خانگی نیز درآمد بیشتری داشته باشند. برای تخمین درآمد یک ماینر خانگی هزینه برق بسیار حائز اهمیت است.

زیرا این هزینه در نقاط مختلف جهان متفاوت بوده و تاثیر مستقیمی روی سودآوری ماینینگ دارد. علاوه بر این قدرت پردازشی ماینر، سختی استخراج ارز دیجیتال و نرخ تولید بلاک‌ها نیز در تعیین درآمد نهایی ماینر موثر هستند. اما به طور کلی کاهش یافتن پاداش استخراج بیت کوین و افزایش سختی شبکه موجب شده که درآمد ماینرهای خانگی چندان بالا نباشد و نمی‌تواند یک توجیه اقتصادی مناسب داشته باشد و افراد بدون دغدغه بتوانند آن را یک منبع درآمدی بدانند.

ماینرکریپتو

چه عواملی بر درآمد ماینرها موثر است؟

عوامل متعددی بر درآمد ماینرها تاثیر‌‌ می‌گذارد که در ادامه هر یک از آن‌ها را به طور کامل مورد بررسی قرار‌‌ می‌دهیم.

·        نوع دستگاه استخراج رمز ارز و قیمت آن

در گذشته برای استخراج بیت کوین به راحتی‌‌ می‌توانستیم از ساده‌ترین کامپیوترها که دارای قطعاتی مانند CPU وgpu بودند استفاده کنیم. اما امروزه استخراج رمزارز تنها از طریق دستگاه‌‌های ASIC که دارای قدرت محاسباتی فوق العاده ای هستند امکان پذیر است. ای سیک‌ها توسط شرکت‌‌های مختلفی تولید و عرضه‌‌ می‌شوند که یکی از آن‌ها شرکت همتا کالا است.

این دستگاه‌ها با توجه به قدرت پردازش دارای قیمت‌‌های متفاوتی هستند. به میزانی که قدرت محاسباتی دستگاه استخراج بیشتر باشد درآمدی که به دست‌‌ می‌آید نیز بالاتر خواهد بود. قدرت محاسباتی این دستگاه‌ها را با واحد تراهش بر ثانیه‌‌ می‌سنجند. باتوجه به عرضه هر ساله ای سیک‌‌های جدید با قدرتی بالاتر، یک ماینر باید همواره تجهیزات بروزی داشته باشند تا بتواند در کار خود موفق شود.

·        مقدار برق مصرفی و هزینه آن

دستگاه‌‌های استخراج برای انجام فرآیند ماینینگ انرژی برق زیادی را مصرف‌‌ می‌کنند. البته با توجه به مدل دستگاه و قدرت هشی که دارد میزان مصرف انرژی آن متفاوت است. بنابراین هنگام خرید این دستگاه‌ها باید به مقدار برق مصرفی آن‌ها و همچنین منطقه‌ای که‌‌ می‌خواهید آن را نصب کنید توجه داشته باشید، زیرا تاثیر مستقیمی بر سودآوری دستگاه دارد.

·        سختی عملیات استخراج

در شبکه بلاکچین هر ده دقیقه یکبار یک بلاک به بیت‌کوین‌ها افزوده‌‌ می‌شود و ماینر بابت ایجاد آن پاداش دریافت‌‌ می‌کند. در صورتی که یک ماینر کمتر از ده دقیقه مسئله را حل کند موجب ایجاد اختلال در شبکه بیت کوین‌‌ می‌شود. برای رفع این اختلال مسئله سختی عملیات استخراج مطرح شده که به معنی آن است که هر ماینر دقیقا در ده دقیقه‌‌ می‌تواند به معما‌ها و مسائل پیچیده پاسخ دهد.

عرضه دستگاه‌‌های ماینر جدید با قدرت محاسباتی بالاتر موجب منسوخ شدن دستگاه‌‌های قبلی و افزایش سختی فرآیند استخراج‌‌ می‌شود. معمولا هر دو هفته یکبار ۲۰۰۰ بلاک به شبکه افزوده‌‌ می‌شود و میزان سختی به صورت خودکار تنظیم‌‌ می‌گردد.

گاهی اوقات قیمت بیت کوین روندی کاهش دارد و در چنین شرایطی افزایش سختی موجب پایین آمدن درآمد ماینر‌‌ می‌گردد. به طور کلی عرضه دستگاه‌‌های ماینینگ با هش ریت بالاتر از دور خارج شدن دستگاه‌‌های قبلی و بالا رفتن سختی استخراج را به دنبال دارد.

·        کارمزد استخر استخراج

امروزه با افزایش استخراج بیت کوین و بیشتر شدن سختی شبکه دیگر فعالیت انفرادی نمی‌تواند چندان درآمد زیادی داشته باشد. به همین دلیل اکثر افراد از طریق استخر استخراج سعی‌‌ می‌کنند قدرت محاسباتی دستگاه خود را افزایش دهند و این قدرت را به دیگران به اشتراک بگذارند. اما مسئله‌ای که وجود دارد کارمزد این استخرها است که‌‌ می‌تواند هزینه‌هایی برای ماینر به همراه داشته باشد. به طور متوسط کارمزد استخرهای استخراج حدود ۲ الی ۴ درصد سودی است که ماینر به دست‌‌ می‌آورد.

·        قیمت بیت کوین هنگام استخراج

با توجه به اینکه ماینرها در فرآیند ماینینگ بیت کوین به عنوان پاداش دریافت‌‌ می‌کنند، بنابراین قیمت این ارز دیجیتال نیز‌‌ می‌تواند بر میزان درآمد دلاری ماینر موثر باشد. به طوری که بالا رفتن قیمت بیت کوین موجب افزایش درآمد فرد و برعکس خواهد شد. در مواقعی که قیمت بیت کوین کاهش‌‌ می‌یابد ماینرها سعی‌‌ می‌کنند با خاموش کردن دستگاه خود از ضرر و پرداخت هزینه بالا برق مصرفی جلوگیری کنند.  با انتخاب یک دستگاه ماینر کم مصرف‌‌ می‌توان هزینه‌‌های نهایی استخراج را کاهش داد و سود حاصل را بیشتر نمود.

دستگاه ماینر

چگونه‌‌ می‌توان درآمد دستگاه ماینر را محاسبه نمود؟

میزان سود ماینر را‌‌ می‌توان به صورت دستی محاسبه نمود. اما این روش‌‌ می‌تواند زمان بر و با خطا همراه باشد. از این رو بهتر است که از ماشین حساب‌‌های ماینیگ استفاده نمود. برای این منظور باید اطلاعاتی مانند میزان برق مصرفی دستگاه، قدرت پردازش دستگاه استخراج و هزینه برق محل استقرار دستگاه را وارد ماشین حساب کنید تا سود شما را نمایش دهد.

البته هزینه‌‌های جانبی مانند هزینه خرید دستگاه استخراج را نیز هنگام محاسبه سود باید در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که محاسبه سود ماینینگ بر اساس قیمت روز بیت کوین انجام‌‌ می‌شود، بنابراین کاملا طبیعی است که محاسبه سود شما در دو زمان متفاوت دو مبلغ مختلف را نشان دهد.

در هنگام خرید ماینر به چه ویژگی‌هایی باید توجه کنیم؟

پیش از هر چیزی بهتر است که به فکر خرید یک دستگاه ماینر قانونی باشید. اولین موضوعی که در هنگام خرید به آن باید توجه داشته باشید نرخ هش یا قدرت دستگاه است. با در نظر گرفتن این مسئله و مقدار برق مصرفی‌‌ می‌توانید تقریبا پیش بینی کنید که یک ماینر کم مصرف و مقرون‌به‌صرفه انتخاب کرده‌اید یا خیر؟

در واقع باید بتوانید فاکتورهایی که در نرخ بازگشت سرمایه موثر هستند را پیش از خرید ارزیابی کنید. البته توجه داشته باشید که یک ماینر با نرخ هش بالاتر است ممکن است بازگشت سرمایه طولانی مدت‌تری در مقایسه با یک دستگاه ضعیف داشته باشد. با این تفاوت که بازگشت سرمایه خیلی بیشتری خواهد داشت. به طور کلی هنگام انتخاب دستگاه ماینر باید به موارد زیر توجه کنید.

  • قیمت دستگاه
  • قدرت دستگاه H/s
  • مصرف برق ماینر Miner
  • بازگشت سرمایه
  • سر و صدای دستگاه

درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

برای کسب درآمد از طریق ماینر چه تجهیزاتی نیاز است؟

اولین چیزی که به آن نیاز دارید یک دستگاه ماینر است. اگر چه مقرون‌به‌صرفه‌ترین دستگاه برای استخراج رمز ارز در حال حاضر ماینرهای ASIC است. شرکت‌‌های برتر و معتبر در این زمینه سعی کرده‌اند با استفاده از این فناوری و تولید دستگاه‌‌های جدید ماینینگ را با سودآوری بیشتری همراه سازند. به طور کلی برای کسب درآمد از طریق ماینر به دستگاه‌‌های زیر نیاز خواهید داشت.

  • دستگاه استخراج یا ماینر ASIC
  • برق صنعتی و تجهیزات برقی
  • مکانی با تهویه دمایی مناسب
  • اینترنت پر سرعت
  • کیف پول ارز دیجیتال
  • نرم افزار استخراج

دستگاه و تجهیزات ماینر را از کجا بخریم؟

توجه داشته باشید که بهتر است تمامی این تجهیزات را از یک شرکت معتبر و دارای خدمات پس از فروش خریداری نمایید. شرکت همتا کالا که در سال ۱۳۷۰ تاسیس گردید به صورت تخصصی در زمینه کالاهای وارداتی برندهای مختلف مانند سامسونگ، سونی، سامانه‌‌های سرمایش جنرال، دستگاه‌‌های ماینر و ای سیک و … فعالیت دارد. همتا کالا با دریافت مجوز تاسیس فارم و برگ سبز گمرکی خدمات بی‌نظیری را با تضمین اصالت کالا و کیفیت به مشتریان خود ارائه‌‌ می‌دهد. این مجموعه تمامی محصولات خود را به همراه گارانتی ۱ ساله ارائه‌‌ می‌دهد و دارای پشتیبانی قوی و ۲۴ ساعته است.

لازم است که اشاره کنیم همتا کالا هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت حمل و نقل سفارشات شما دریافت نمی‌کند و کاملا رایگان است. همچنین در راستای جلب رضایت کاربران دارای ضمانت بازگشت مبلغ هستند. بنابراین در صورت نارضایتی از کیفیت و یا نوع محصولات‌‌ می‌توانید از این امکان استفاده نمایید. اگر به فکر راه اندازی سیستم ماینر و سودآوری از این طریق با پرداخت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه هستید ما به شمار همتا کالا را برای خرید تجهیزات پیشنهاد‌‌ می‌کنیم.

ماینر

سخن پایانی

کسب درآمد از طریق ماینینگ امروزه به یکی از محبوب‌ترین مشاغل مخصوصا در میان جوانان تبدیل شده است. فرآیند استخراج بیت کوین با وجود سود قابل توجهی که دارد با چالش‌ها و هزینه‌‌های بسیاری همراه است که نباید از آن‌ها غافل شد. انتخاب دستگاه‌‌های نامناسب که برق زیادی مصرف‌‌ می‌کنند در نهایت نه تنها درآمدی برای فرد نخواهند داشت بلکه موجب ضرر و زیان وی نیز‌‌ می‌شوند.

بنابراین برای خرید یک دستگاه ماینر قدرتمند و کم مصرف باید از کارشناسان و افراد با تجربه در این زمینه کمک گرفت. شرکت همتا کالا با ارائه محصولات اصل و اورجینال به همراه گارانتی و کارشناسان و مشاوران حرفه‌ای خود همواره در کنار شماست تا بتوانید موفقیت را در بازار ارزهای دیجیتال تجربه کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.