theme wordpress
کسب و کار

آبشارهای اطراف شهر مشهد

طبیعت زیبای شهر مشهد که تا حدی از نظرها پنهان مانده سراسر شگفتی است . آبشار های خروشان که طبیعتی سرسبز و دیدنی را پدید آورده اند و بخشی از جاذبه های گردشگری این شهر هستند و البته تعداد آنها کم نیست . در ادامه این مطلب می خواهیم برخی از آبشارهای اطراف شهر مشهد را معرفی کنیم تا با شروع فصل گرما محلی برای آرامش و گذران تعطیلات شما باشد .

آبشار اخلمد

یکی از  آبشارهای بسیار زیبا و مشهور در تور مشهد  آبشار اخلمد است که در میان کوه های بینالود قرار دارد. این آبشار در فاصله دو کیلومتری از روستای اخلمد قرار دارد و دارای مناظری بسیار زیباست .  این منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا دارای قدمتی چند هزار ساله است و به هنگام گشت و گذار در آن با دره ای پر از گل های رنگارنگ روبرو خواهید شد و انبوهی از درختان سر به فلک کشیده  را خواهید دید . بهترین زمان برای بازدید از این منطقه اواخر فصل بهار و شروع فصل تابستان است در این فصل تمامی دشتها سرسبز و پر از گل اند. در این جا مجموعه ای از چندآبشار را خواهید دید که ارتفاع تقریبی اولین آبشار بیست و سه متر است و با گذر از میان آن آبشار اصلی اخلمد دیده می شود که حدودا چهل متر ارتفاع دارد . پس از آن آبشار سوم و چهارم  را می بینید که در ارتفاعات بالاتری قرار دارد.

بی شک مسیر آبشار اخلمد یکی از زیباترین مسیر ها برای گشت و گذار است و از آن به‌ عنوان تکه ای از بهشت یاد می گردد .

آبشار بار

به گزارش سفر باتو ، آبشار زیبای بار از دیگر آبشار های سرچشمه گرفته از رشته کوه بینالود است که در فاصله پنجاه و پنج کیلومتری از شمال غرب شهر نیشابور قرار دارد . این آبشار در نزدیکی شهری به همین نام قرار دارد . شهر زیبا و خوش اب و هوای بار دارای طبیعتی بسیار شگفت انگیز است و آبشار بار نیز در میان کوهها قرار دارد و دور تا دور آن را باغ‌ های گردو احاطه کرده است. این شهر دارای آب و هوای معتدل است و زمستان هایی سرد دارد و وجود ارتفاعات در اطراف شهر سبب شده تابستان های این منطقه معتدل و خنک باشد.

آبشار قره‌‌سو

شهر مشهد دارای آبشارهای خروشان و بسیار زیبایی است و از این میان آبشار قره سو یکی از معروفترین آنهاست . آبشار قره سو در فاصله پنج کیلومتری از شهرستان کلات نادری قرار دارد و برای رسیدن به آن می بایست پیش از تونل ورودی شهر از ابتدای جاده کلات درگز وارد این منطقه شوید. این منطقه دارای آب و هوای دل انگیز و بی نظیر است و آبشارهای بلند با دره های تنگ و باریک اینجا را به محلی برای گشت و گذر و طبیعت گردی تبدیل نموده است. جالب است بدانید این منطقه دارای هشت آبشار است و در اطراف آن چشمه‌‌ های آب خنکی قرار دارد برای بالا رفتن از صخره ها و رسیدن به نوک آبشار نردبان‌‌ های فلزی ساخته شده که کار را برای طبیعت گردان آسانتر نموده است . قره‌سو کلمه ای ترکی است و به معنای «آب سیاه» است و علت این نامگذاری سنگ ‌های سیاهی است که تمامی  بستر و کف رودخانه را پوشانده است  .

آبشار آبگرم

آبشار آبگرم یکی دیگر از آبشارهای اطراف شهر مشهد است که در فاصله هفتاد و پنج کیلومتری از شهرستان کلات واقع شده است . دسترسی به این منطقه کمی دشوار است و برای رسیدن به این منطقه در بخشی از راه امکان تردد با وسایل نقلیه سبک وجود ندارد و بخشی از راه را می بایست پیاده طی نمائید. این منطقه دارای چشمه های آب گرم فراوانی است که به جذابیت این منطقه افزوده است . آب این آبشار نیز تقریبا گرم است و دمای آن حدودا سی درجه است. مسیر رسیدن به آبشار آبگرم بسیار دیدنی است و در بخشی از راه با درختان انجیر روبرو می شوید و اگر در فصل تابستان راهی این منطقه شوید میتوانید انجیر کوهی بچینید. با یک پیاده روی نیم ساعته به بالای آبشار و سرچشمه آب خواهید رسید و در آن جا شاهد مناظری شگفت انگیز خواهید بود.

 آبشار زیبای  ارتکند

آبشاری زیبا و خروشان ارتکند از دیگر آبشار های موجود در اطراف شهر مشهد است که در فاصله صد و ده کیلومتری از مشهد قرار گرفته است . ارتکند منطقه ای ییلاقی و کوهستانی است که در تابستان بسیار خوش آب و هوا است . به همین خاطر محل مناسبی برای گذران تعطیلات در روزهای گرم سال  است البته این منطقه زمستانهای نسبتا سردی دارد که برای بسیار کوهنوردان ایده آل است . رود ارتکند از کوه‌های هزارمسجد سرچشمه می‌گیرد سبب پیدایش این آبشار شده است . در مسیر رسیدن به این آبشار چهل دقیقه پیاده ‌روی لازم است زیرا با وجود رودخانه ،جنگل و درختان فراوان حرکت خودرو امکان پذیر نخواهد بود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.