theme wordpress
کسب و کار

پیشنهادات گردشگری در سفر به کیش

جزیره کیش با جاذبه های گردشگری و ساحل منحصربه فردی که دارد در همه فصول یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگرهای داخلی است .

مهمترین دلیلی که کیش را به عنوان نگین درخشان ایران، منحصربه فرد میکند سواحل زیبای آن با شن های سفید دوست داشتنی است .

طبق گفته کارشناسان گردشگری ساحل تور کیش جزو برترین سواحل شن سفید دنیاست.

به گزارش سفر باتو ، سواحلی که علاوه بر زیبایی غیر قابل وصف، از نظر درمانی هم فواید بسیاری برای شناگران دارد. درواقع شنا کردن در آب شفاف کیش به هیچ عنوان قابل مقایسه با آب ساحل دریای خزر نیست.

بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند به جای سفر به شمال، به جزیره کیش سفر کنند تا با خیال راحت در آب تمیز دریا شنا کنند و تفریحات دریایی آن مانند قواصی، جت اسکی، پاراسل و … را تجربه کنند.

علاوه بر تمیز بودن آب، دیگر مزیت مهم جزیره کیش برای انجام دادن این تفریحات، امنیت بالا و استاندارد بودن تجهیزات آن است.

انجام این ورزش ها علاوه بر تقویت روحیه و شاد کردن شما، تجربه بسیار لذت بخشی است که در هیچ جای دیگر ایران نمی توانید آن را با این استانداردها تجربه کنید.

علاوه بر تمام اینها، جزیره کیش از جمله مکان هایی در ایران است که هتل های لوکس بسیار زیادی، با امکانات و ویژگی های متنوع دارد. همانطور که می دانید کیش از نظر داشتن جاذبه های گردشگری و مراکز خرید نیز جزو جزیره های مهم ایران است.

کشتی یونانی، پارک ساحلی مرجان، شهر زیرزمینی کاریز، پارک دلفین ها و …، از جاذبه های گردشگری جزیره کیش هستند که با دیدن آنها می توانید لذت سفر خود را دوچندان کنید.

تخفیف های بهترین زمان سفر به کیش در پاییز

آب و هوای کیش در فصل پاییز بسیار گیج کننده است. رطوبت هوا تا ۶۰ درجه می رسد و نه تابستان را دارید و نه بهار را! هوای پاییز کیش با بارندگی فراوان و زود تاریک شدن هوا همراه است. قطعا بهترین زمان سفر به کیش پاییز نیست اما با ترفندهایی سعی می کنند، گردشگران را به این جزیره بکشند. ترفند هایی مانند جشنواره های تخفیف پاییزی، تخفیف ۵۰ درصدی روز کیش (مصادف با ۲۰ آبان) و ارزان شدن هتل ها بسیار کارساز است.

مهر ماه هوای کیش هنوز گرم و شرجی همانند تابستان است و بارندگی در هر روز اتفاق نمی افتد. ماه آبان آب و هوایی مابین مهر و آذر دارد و آذر نیز همانند زمستان پرباران است. زمان های محدودی برای بازدید و گشت و گذار در محیط باز جزیره دارید اما نگران نشوید! مراکز خرید کیش بیشتر سرپوشیده و آماده ارائه تخفیف های پاییزی هستند. می توانید با خواندن مطلب مراکز خرید کیش دغدغه پیدا کردن بهترین بازار و خرید را از بین ببرید.

پیشنهادات گردشگری

یکی از مهم ترین نکات مهم در سفر به کیش این است که ممکن است افراد مختلف و راننده تاکسی ها پیشنهاداتی را ارائه کنند. بعضی از این پیشنهادها کاربردی هستند و شرایط خوبی دارند. هرچند در بعضی موارد می توانند گران باشند و به صرفه نباشند. برای مثال پیش آمده که راننده تاکسی تور کشتی را با قیمتی پیشنهاد داده که از کانتر هتل گران تر بوده است. اما بهتر است بد بین نباشید و همواره قیمت پیشنهادی را بپرسید و شماره شخص پیشنهاد دهنده را بگیرید. به این ترتیب می توانید پس از مقایسه قیمت ها تصمیم درستی بگیرید. برای مثال رستوران جوی لند به گروهی از مسافران پیشنهاد شد که رضایت آن ها را به دنبال داشت.

موزیک زنده در رستوران ها

یکی دیگر از نکات سفر به کیش که درباره رستوران ها وجود دارد این است که رستوران هایی که موزیک زنده دارند گران تر از رستوران های معمولی هستند. پس اگر می خواهید هزینه سفرتان را کمتر کنید بهتر است از خیر موسیقی زنده بگذرید. البته این رستوران ها طرفداران خود را دارند و کماکان می توانند برای طرفداران موسیقی به صرفه محسوب شوند.

رستوران کوه سنگی!

یکی از مسافران رستورانی به نام کوه سنگی را در ورودی پاساژ پردیس معرفی کرده و می گوید که داخل سنگ غذاهای خوشمزه ای مثل دیزی و میرزاقاسمی را سرو می نمایند و در عین حال قیمت غذاها هم مناسب می باشد. منوی این رستوران تنوع خوبی دارد و سلیقه های زیادی را در بر می گیرد ولی غذایی فرانسوی به اسم بروشه در این رستوران شهرت زیادی دارد. دکوراسیون این رستوران هم به طور خاصی زیباست و با نورپردازی جلوه خاصی پیدا کرده است، صرف غذا در این رستوران می تواند خاطره ی متفاوتی را برای شما مسافرین عزیز رقم بزند.

پوشش گیاهی در کیش:

جزیره کیش، دارای پوشش گیاهی فراوانی در مناطق مختلف جزیره است. از جمله گیاهانی که در این منطقه وجود دارد می توان به باغ های نخل، خرما، درختان بومی و غیر بومی لور، کهور، کنار، گز، کرت، چریش، درمان عقرب، لیمو ترش، نارگیل، سمر، اکالیپتوس، گل ابریشم و بسیاری از درختان تزئینی که سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر کم آبی و گرمای هوا دارند، اشاره کرد.

فرهنگ و مردم جزیره کیش:

آمارها نشان می دهد که عده زیادی از مردم جزیره با هدف فعالیت های اشتغال زایی به این جزیره سفر کرده اند. اما بومیان جزیره را نیز می توان در سفر به کیش ملاقات کرد. بومیان در جزیره کیش بسیار مهربان و خونگرم هستند. سفر به کیش، امکان ملاقات با این مردم و آشنا شدن با سبک زندگی بومیان را برای گردشگران فراهم می آورد. لباس محلی مردان در این منطقه دشداشه و غنتره می باشد. بانوان نیز ملفع پوشیده و بطوطه یا برقع بر روی چهره می زنند. بومیان جزیره معمولا دارای نژاد دراویدی، نوردیک، سامی و سیاه پوست بوده و به زبان عربی و فارسی صحبت می کنند. در این جزیره و در بین بومیان مذهب های گوناگونی نیز وجود دارد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.