theme wordpress
تشریفات زندگی

زنجبیل برای لاغری کافی است؟ خواص زنجبیل برای کاهش وزن

دیروز مقاله‌ای با این تیتر دیدم: تنها زنجبیل برای رژیم لاغری کافی است! خب در اصل چنین تیترهای زردی هیچ‌وقت نمی‌تواند آن اطلاعات کاملی را که می‌خواهیم، در اختیارمان قرار دهد اما از آن‌جایی که ذهن کنجکاوی دارم، می‌خواستم بدانم که آیا زنجبیل برای رژیم غذایی لاغری می‌تواند واقعیت داشته باشد؟
این‌گونه شد که جست‌وجوهای خودم را در این زمینه آغاز کردم و قصد دارم تا در این مطلب بررسی کنم که آیا می‌توان از زنجبیل در رژیم غذایی استفاده کرد یا نه؟

لاغر شدن یا نشدن؛ مسئله این است!

اگر می‌خواهید مستقیم به‌سراغ اصل ماجرا برویم و با یک جواب کوتاه قال قضیه را برای شما بکنیم، باید بگوییم که نه لزوماً، اما چرا لزوماً! در واقع زنجبیل به‌تنهایی و به‌خودی خود نمی‌تواند موجب کاهش وزن شما شود اما مصرف آن می‌تواند آسیب‌های ناشی از اضافه وزن در بدن اشخاص را درمان کند.

بگذارید به شکل دقیق‌تر در این‌باره توضیح بدهم. زنجبیل ترکیباتی را در خود دارد که با ورود به بدن، یک فرایند بیولوژیکی می‌سازد و بدن را تحریک می‌کند. افرادی که اضافه وزن دارند، با التهابات و استرس‌ بسیار زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که همین به‌خودی خود به بخش‌های مختلف بدن آسیب می‌رساند.

خواص آنتی‌اکسیدانی زنجبیل می‌تواند نقطه مقابل این التهابات باشد و در حذف آن‌ها به بدن کمک کند. به‌عنوان مثال، در یک تحقیق دانشمندان به این نتیجه رسیدند که زنجبیل برای لاغری مفید است و تأثیر قابل توجهی روی وزن بدن و چربی‌های شکم دارد.

جدا از آن، تحقیقات دیگر همگی تأیید می‌کنند که ترکیبات زنجبیل می‌تواند هضم غذا را سریع‌تر و سطح قند خون را تثبیت کند؛ هرچه سطح قند خون استانداردتری داشته باشید، می‌توانید وزن‌تان را کم‌تر کنید. پس تا به‌ این‌جا می‌دانیم که زنجبیل برای لاغری مفید است.

کاهش وزن بدون استپ وزنی، با رژیم لاغری سریع لیمومی برای دریافت اینجا کلیک کنید.

لاغر شدن یا نشدن

طریقه مصرف زنجبیل برای لاغری چیست؟

خب از خواص زنجبیل برای لاغری مطلع شده‌ای، بعدش چه؟ زنجبیل یک گیاه است و مزه جالب توجهی هم ندارد که بگوییم آن را همین‌طوری بخوریم. خب در این قسمت باید بدانید که چگونه آن را مصرف کنید. روش‌های مختلف و ترکیبات زیادی وجود دارد که می‌توانید برای مصرف زنجبیل از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

زنجبیل و لیمو برای لاغری

لیمو به خودی خودش اشتهای انسان را سرکوب می‌کند و حاوی مقادیر بسیار زیادی از ویتامین C است. در نتیجه، ترکیب زنجبیل و لیمو برای لاغری می‌تواند تأثیر بسیار خوبی روی وزن شما داشته باشد.

برای مصرف زنجبیل و لیمو، بهتر است چند قطره از لیمو را به چای زنجبیل یا نوشیدنی زنجبیلی که دارید، اضافه کنید و آن را دو یا سه بار در طول روز بنوشید. مصرف این نوشیدنی در دراز مدت می‌تواند احساس سیری خیلی بیش‌تری به شما بدهد.

زنجبیل و لیمو برای لاغری

سرکه سیب و زنجبیل برای لاغری

سرکه سیب هم درست مثل لیمو خواص خیلی زیادی برای لاغری دارد؛ از یک طرف ترکیبات پروبیوتیک‌اش به حدی قدرتمند است که مصرف آن می‌تواند سلامت روده را تضمین کند و از طرفی دیگر اگر در کنار زنجبیل استفاده شود، می‌تواند خاصیت آنتی‌اکسیدانی چند برابری داشته باشد.

برای مصرف سرکه سیب و زنجبیل در کنار هم‌دیگر، بهتر است یک چای زنجبیل دم کنید و بگذارید سرد شود و سپس مقداری سرکه سیب به آن اضافه کنید؛ آب داغ می‌تواند خاصیت‌های پروبیوتیکی سرکه سیب را از بین ببرد.

البته که این ترکیب چندان طعم دوست‌داشتنی‌ای نخواهد داشت و اگر شما هم مثل من بدغذا هستید و با هر مزه‌ای کنار نمی‌آیید، پیشنهاد می‌کنم مقداری عسل و لیمو به این نوشیدنی اضافه کنید تا خوردن‌اش قابل تحمل‌تر باشد.

چای سبز و زنجبیل برای لاغری

تصور کنید زنجبیل در کنار چای سبز قرار بگیرد؛ متابولیسم بدن شما چندین برابر افزایش پیدا می‌کند و با داشتن یک رژیم غذایی خوب و برنامه ورزشی، می‌توانید فرایند کاهش وزن را برای خودتان آسان‌تر کنید.

برای استفاده از این دو، دو راه اصلی وجود دارد:

  1. زنجبیل را به‌شکلی آسیاب‌شده به چای سبز اضافه کنید و بنوشید.
  2. چای زنجبیل و چای سبز را به شکل کیسه‌ای داخل آب جوش قرار دهید و بگذارید قشنگ دم کند.

نکته اصلی‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که چای سبز دارای کافئین است و مصرف خیلی زیاد آن تأثیرات چندان خوبی ندارد. در نتیجه ترکیب چای سبز و زنجبیل را یک یا حداکثر دو بار در روز مصرف کنید.

چای سبز و زنجبیل برای لاغری

آب زنجبیل

آب زنجبیل هم یکی دیگر از نوشیدنی‌های خوبی است که می‌تواند تأثیرات روی کاهش وزن برای اشخاص به همراه داشته باشد. البته که آب زنجبیل بدون ترکیبات دیگر، مزه زهرمار می‌دهد و به همین خاطر در فروشگاه‌های مختلف، این آب همراه با عسل یا آب‌لیمو ترکیب شده تا طعم تند آن را بگیرد. بلاخره استفاده از زنجبیل برای لاغری هم دردسرهای خودش را دارد.

جدا از این‌که می‌توانید آب زنجبیل را از بیرون تهیه کنید، امکان درست کردن‌اش در خانه هم وجود دارد. برای این‌کار، می‌توانید زنجبیل تازه پوست‌کنده‌نشده را در مخلوط‌کن قرار دهید و یک لیوان آب به آن اضافه کنید و در نهایت آن را با عسل یا آب‌لیمو قاطی کنید.

مصرف آن در طول روز برای یک یا دو مرتبه می‌تواند تأثیرات خوبی روی کاهش اشتهای شما به همراه داشته باشد.

پودر زنجبیل

یک نکته خوب درباره پودر زنجبیلِ خشک، این است که خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی بیش‌تری در مقایسه با زنجبیل تازه و عادی دارد. شما می‌توانید این پودر را از فروشگاه‌های مختلف به شکل کپسول یا باز تهیه کنید و آن را به آب اضافه کنید تا یک نوشیدنی درست کنید یا مقداری از آن را روی غذای خود بریزید.

این را در نظر داشته باشید که مصرف یک قاشق غذاخوری از پودر زنجبیل در حالت خام می‌تواند باعث سوء هاضمه شود؛ کماکان این‌که مزه آن به حدی بد است که فکر نکنم بتوانید یک قاشق غذاخوری را همین‌طوری استفاده کنید.

آیا زنجبیل عوارضی دارد؟

به‌طور کلی، تحقیقات انجام‌شده عوارض آن‌چنان زیادی از زنجبیل نشان نمی‌دهد اما پیشنهاد می‌کنیم که اگر با مشکلات کیسه صفرا دست‌وپنجه نرم می‌کنید، در دوران بارداری و شیردهی هستید یا در بازه زمانی فعلی، داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید، پیش از استفاده از زنجبیل با پزشک خودتان صحبتی داشته باشید.

لب مطلب

احساس می‌کنم هرچقدر هم بگویم، کم است اما گول این تیترهای زرد را نخورید. مواد غذایی بسیار زیادی در جهان پیدا می‌شوند که با توجه به تحقیقات انجام‌شده می‌توانند روی لاغری شما تأثیر بگذارند اما به‌طور کلی، با خوردن آن‌ها نمی‌توانید یک شبه، یک هفته‌ای و حتی چند ماهه هم لاغر شوید.

مصرف زنجبیل در کنار یک رژیم غذایی خوب و یک برنامه ورزشی درست همان تأثیر اصلی‌ای است که ما درباره آن صحبت می‌کنیم؛ وگرنه، هیچ‌کس نمی‌تواند با خوردن یک گیاه و عدم رعایت موارد دیگر، لاغر شود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.