تشریفات زندگیزیبایی

بهترین غذاهای ضد سرطان سینه

بهترین غذاهای ضد سرطان سینهReviewed by بهترین غذاهای ضد سرطان سینه on Apr 11Rating: ۴.۰زن بودن باعث افزایش شانس ابتلا به انواع سرطان به خصوص سرطان سینه میشود پس رعایت سبک زندگی سالم و تغذیه مناسب برای زنان اهمیت بسیار بالایی دارد.

زن بودن باعث افزایش شانس ابتلا به انواع سرطان به خصوص سرطان سینه میشود پس رعایت سبک زندگی سالم و تغذیه مناسب برای زنان اهمیت بسیار بالایی دارد.
سرطان سینه رایج ترین سرطان در زنان در سراسر جهانه که تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی قرار داره. بعضی از عوامل مانند ژنتیک، سابقه خانوادگی، جنس و سن غیر قابل کنترل هستند. اما عواملی مانند رژیم غذایی، ورزش، مصرف سیگار، اضافه وزن و… قابل کنترل هستن.
محققان معتقدند که رژیم غذایی صحیح میتواند در مبارزه و بهبود انواع سرطان بسیار موثر باشه. سرطان سینه میتونه از قسمت های مختلفی شروع بشه و رشد کنه که بسته به این عوامل درمان های متفاوتی هم داره. اما مواد غذایی مفید برای مبارزه با سرطان سینه چه چیزهایی هستن؟

رژیم غذایی سالم برای مبارزه با سرطان سینه
دسته ای از مواد غذایی سالم برای جلوگیری از توسعه یا پیشرفت سرطان سینه شامل طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ، غذاهای غنی از فیبر مانند غلات سبوس دار و حبوبات، شیر کم چرب و فراورده های لبنی، محصولات مبتنی بر سویا، غذاهای غنی از ویتامین دی و ادویه جات و ترشیجات با خواص ضد التهابی است.
محققان روی ۹۱۰۰۰ زن مطالعاتی انجام دادند و مشاهده کردن که داشتن رژیم غذایی صحیح و مخصوصا مصرف مواد غذایی گیاهی میتونه خطر ابتلا به سرطان سینه رو تا ۱۵ درصد کاهش بده.

بهترین سبزیجات و میوه ها برای مبارزه با سرطان سینهبهترین غذاهای ضد سرطان سینه
مصرف میوه ها و سبزیجات سرشار از فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها بسیار ضروریه که بهترین اونا شامل سبزیجات سبز برگ، فلفل، گوجه فرنگی، بادمجان، مرکبات، هویج ها، کلم بروکلی و کلم پیچ، پیازها، سیب ها، گلابی، هلو و توت فرنگی است.

مصرف فیبر مفید برای سرطان سینه
مطالعات متعددی نشان میده که فیبر می تونه به محافظت در برابر این بیماری کمک کنه. از آنجا که حذف فیبر در دستگاه گوارش به طور منظم انجام میشه، به بدن کمک میکند تا از شر سموم و آسیب آنها خلاص بشه. غلات سبوس دار و حبوبات نیز حاوی آنتی اکسیدان هستن که می تونن به جلوگیری از بسیاری از بیماری ها کمک کنن.
خوردن حبوبات غنی از فیبر مانند عدس، با کاهش خطر سرطان سینه همراه شده.

چربی های مفید برای سرطان سینهچربی های مفید برای سرطان سینه
مصرف چربی های مفید و اشباع نشده رو در رژیم غذاییتون وارد کنید. این نوع چربی ها در روغن زیتون، آووکادو، دانه ها و آجیل ها پیدا میشن. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی های آب سرد مانند ماهی آزاد و شاه ماهی، به کاهش خطر سرطان سینه کمک میکنه.

ارتباط سویا و سرطان
تحقیقات گسترده در طول ۲۵ سال گذشته نشون میده که سویا به عنوان یک منبع غذایی بسیار سالم، غنی از پروتئین، چربی سالم، ویتامین و مواد معدنی و میزا کمی از کربوهیدراته. علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، سویا هم چنی با کاهش لیپوپروتئین با چگالی کم، و یا “کلسترول بد” باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی میشه پس مصرف شیر سویا و آجیل سویا رو فراموش نکنید.

از همه این مواد غذایی در طول روز استفاده کنید
مطالعات نشان میده که فواید سلامتی اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در برخی از ماهی ها ممکن است به علت توانایی آن در کاهش التهاب، یک عامل کمک کننده برای کاهش سرطان سینه است. محققان مشاهده کردن که فیبر با کمک به از بین بردن استروژن، به پیشگیری از سرطان سینه کمک می کنه.
به طوری که خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تونه این روند حمایت و سرعت بخشیدن به حذف استروژن رو یاری کنه. بتا کاروتن، موجود در سبزیجات از جمله هویج، با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه همراهه. دانشمندان حدس می زنن که این ماده با روند رشد سلولهای سرطانی تداخل می کنه.

دونفره

 

ادامه مطلب

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین مطالعه کنید

Close
Close

Adblock Detected

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.