theme wordpress
تشریفات ازدواجتشریفات فرزند

چگونه بارداری راحتی داشته باشیم؟

یکی از دوران لذت بخش هر زنی دوران بارداری آن می باشد که برای برخی از مادرها این دوران ناراحت کننده و برای برخی دیگر لذت بخش است. این را در نظر بگیرید که این دوران برای تمام افراد متفاوت می باشد. بعضی ها ممکن است با درد و سختی های زیاد این دوران را بگذرانند و برخی با رعایت اصول، بارداری خیلی راحتی را سپری می کنند. در این مقاله نکاتی که برای بارداری راحت بهتر است انجام دهید را در اختیارتان گذاشته ایم پس تا انتها با ما باشید.

آنچه یک زن باردار باید بداند

همانقدر که این دوران شیرین است و حس مادرانه در شما شکوفا می شود سختی های خود را نیز دارد. این سختی ها در ماه سوم آغاز می شود و رابطه مستیقمی با سبک زندگی بانوان دارد. بهتر است در این دوران موارد زیر را رعایت کنید.
بارداری راحت

خواب کافی

در دوران بارداری باید به سمت چپ بخوابید تا جریان خون بهبود پیدا کند و باید ۷ الی ۹ ساعت در طول شبانه روز بخوابید چرا که خواب کافی برای سلامتی شما و جنین بسیار مهم است.

خوردن مواد غذایی ویتامین دار

در این دوران از ویتامین کلسیم و اسیدفولیک کافی موجود در بدنتان اطمینان داشته باشید. از مواد غذایی مانند پرتقال، اسفناج، لوبیا، کلم بروکلی استفاده کنید این مواد حاوی اسیدفولیک می باشند. شیر، اسفناج و ماست از کلسیم برخوردارند خوردن این مواد غذایی را در این دوران فراموش نکنید. البته می توانید از مولتی ویتامین ها استفاده کنید ولی باید قبل از استفاده آن را با دکتر خود در میان بگذارید.

ورزش منظم در زمان بارداری

چه باردار باشید چه نباشید ورزش در تمام دوران برای شما مهم است. ورزش در کاهش استرس، بهبود گردش خون، کنترل وزن و تقویت روحیه حتی بهتر خوابیدن به شما کمک می کند. با ورزش کردن در دوران بارداری از فشار خون در امان باشید و از دردهای مفصلی که برایتان ممکن است اتفاق بیوفتد مقابله کنید. ورزش در این دوران باعث می شود روحیه شما بسیار قوی شود و بعد از به دنیا آمدن نوزادتان فرم بدنتان سریع تر به حالت قبل باز می گردد.

استفاده از کیسه آبگرم

در این دوران استفاده از سونا، حمام گرم، جکوزی و پتوی برقی باعث افزایش دمای بدن می شود و برای کودک خطرناک است در این مواقع از کیسه آبگرم استفاده کنید فقط نباید آن را به صورت مستقیم روی پوست قرار دهید چرا که پوست نازک است و باعث سوختگی و التهاب می شود.

پوشیدن لباس راحت و کتان

در زمان بارداری از لباس های نخی و کتان استفاده کنید چرا که این لباس ها باعث جذب عرق می شود و بدن شما را خنک نگه می دارد. لباس هایی که به شکمتان می چسبد را خریداری نکنید؛ شلوار و دامن هایی بپوشید که با بند بسته می شوند و سفت کردن یا شل کردن بند آن به راحتی قابل تنظیم باشد.

ورزش در دوران بارداری

همانطور که گفتیم در این دوران ورزش کردن برای شما و کودکتان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. اکثر افراد در این دوران از استرس رنج می برند و باعث کم خوابی  می شود اگر در زمان بارداری شروع به ورزش کنند دیگر این مشکلات وجود ندارد البته وقتی می گوییم ورزش در دوران بارداری منظورمان ورزش هایی می باشد که مناسب این زمان است و فشار سنگینی به بدن وارد نکند. ورزش های این دوران شامل پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری ثابت، یوگا قبل از تولد و ایروبیک با تاثیر کم زیر زیر نظر مربی می باشد. بهتر است برای انجام این ورزش ها با دکتر خود گفتگو کنید تا با توجه به نوع زایمان و طی دوران بارداری تان شما را راهنمایی کند.
ورزش در دوران بارداری

کارهای ممنوعه در بارداری

یکی از کارهایی که در دوران بارداری نیاز به مراقبت و رعایت کردن نکات خاصی می باشد سفر رفتن است بهتر است در این دوران به سفر نروید و اگر هم می روید بسیار مراقب خود و جنین باشید. اگر ساکن شهر تهران هستید و دلتان مسافرت می خواهد بهتر است به سفرهایی با فاصله زمانی کم و کوتاه مدت سفر کنید. اگر ساکن تهران هستید برای سفر اطراف تهران را انتخاب کنید و حال و هوایی عوض کنید مثلا به لواسان بروید و در آن جا اقدام به اجاره ویلا در لواسان کنید و بعد از زایمان خود می توانید با فرزند دلبندتان به سفرهایی که دوست دارید بروید. از دیگر کارهای ممنوعه در بارداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیگار کشیدن

سرخود دارو خوردن

خوردن موادغذایی خطرناک یکی از کارهایی که در دوران بارداری نیاز به مراقبت و رعایت کردن نکات خاصی می باشد سفر رفتن است بهتر است در این دوران به سفر نروید و اگر هم می روید بسیار مراقب خود و جنین باشید. اگر ساکن شهر تهران هستید و دلتان مسافرت می خواهد بهتر است به سفرهایی با فاصله زمانی کم و کوتاه مدت سفر کنید. اگر ساکن تهران هستید برای سفر اطراف تهران را انتخاب کنید و حال و هوایی عوض کنید مثلا به لواسان بروید و در آن جا اقدام به اجاره ویلا در لواسان کنید و بعد از زایمان خود می توانید با فرزند دلبندتان به سفرهایی که دوست دارید بروید. از دیگر کارهای ممنوعه در بارداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:  سیگار کشیدن سرخود دارو خوردن خوردن موادغذایی خطرناک انجام ورزش های سنگین رنگ کردن موها با رنگ های شیمیایی خوردن داروی ضد افسردگی خوردن کافئین رژیم گرفتن بدون در نظر گرفتن نظر دکتر حمام کردن طولانی مدت خوردن غذای کنسروی خوردن جگر بهتر است این موارد را رعایت کنید و همه ی این ها را با پزشک خود در میان بگذارید.

انجام ورزش های سنگین

رنگ کردن موها با رنگ های شیمیایی

خوردن داروی ضد افسردگی

خوردن کافئین

رژیم گرفتن بدون در نظر گرفتن نظر دکتر

حمام کردن طولانی مدت

خوردن غذای کنسروی

خوردن جگر

بهتر است این موارد را رعایت کنید و همه ی این ها را با پزشک خود در میان بگذارید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.