theme wordpress
کسب و کار

جاذبه های گردشگری وان ترکیه

شهر بسیار زیبای وان در کشور ترکیه را می توان یکی از برترین مقاصد توریستی برای ایرانیان در نظر گرفت. وان شهری در شرق این کشور می باشد که پر شده است  از شگفتی‌ های منحصر ‌به ‌فرد و دیدنی که می تواند برای شما خاطرات خوشی را بر جای بگذارد.جالب است بدانید که شهر وان در کشور ترکیه علاوه بر داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی یک جاذبه ی بسیار جذاب دارد و آن هم گربه هایی می باشد که در این شهر زندگی می کنند. این گربه ها نژادی خاص از گربه می باشند که در اطراف دریاچه معروف و مشهور شهر وان زندگی می ‌کنند. این گربه‌ ها چشم‌ هایی با رنگ‌ های متفاوت آبی و کهربایی دارند و شنا در دریاچه  وان یکی از تفریحات آن ‌می باشد بله درست متوجه شدید این گربه ها بر خلاف بسیاری از هم نژاد های خود از آب نه تنها متنفر نبوده بلکه شنا کردن در آن را نیز دوست دارند.  جالب است بدانید که این گربه ‌های عجیب و غریب و دوست داشتنی به همراه مراکز دیدنی وان ترکیه سبب شده اند تا این شهر به یکی از مراکز توریستی اما دور افتاده ی این کشور از مرکز تبدیل شود. دریاچه  وان دارای تاریخی غنی می باشد که به  چیزی در حدود پنج هزار سال باز می گردد. این دریاچه از اوایل پیدایش خود یعنی چندین هزار سال پیش از میلاد حضرت مسیح توانسته بود خود را به یکی از مهم ترین اماکن و مراکز تبدیل  کند و آبستن اتفاقات بسیار بزرگی باشد. در طول تاریخ تمدن ‌ها و پادشاهی ‌های مختلفی مانند اورارتینی‌ ها و همچنین ارمنی‌ها،و دیگر اقوام مهمی که در تاریخ برگه ها و ورق های بسیار پر شمار و پر رنگی را رقم زده اند. هر کدام از این حکومت‌ ها دارای دست آورد های بسیار جذابی بوده اند که آن ها را برای آیندگا ن به یادگار گذاشته اندد که امروزه توریست های بسیاری را به خود جذب کرده است و آن ها را شیفته خود کرده است. طبیعت این منطقه نیز به دلیل وجود بزرگ‌ ترین دریاچه ترکیه بسیار زیبا و چشم ‌نواز می باشد به همین منظور جاذبه های طبیعی در این منطقه بسیار طرفدار دارد. در ادامه با سفر باتو همراه باشید تا از زیبا ترین مناطق دیدنی وان ترکیه را برای شما معرفی کنیم.

کلیسای صلیب مقدس جذابیتی از تاریخ

این سازه بسیار زیبا در تور وان ارزان سفر باتو ، به گونه ای بسیار جذاب بر بالای کوهی در جزیره آختامار در دریاچه وان در کشور ترکیه قرار گرفته است که بسیار مورد توجه گردشگران و همینطور توریست ها  قرار گرفته است. زمان ساخت کلیسا در میان سال ‌های نهصد و ئانزده تا نهصد و بیست و یک می باشد و کلیسای صلیب مقدس مهم‌ ترین جاذبه دیدنی این جزیره در میان آب های دریاچه ی وان می باشد. این کلیسا نه ‌تنها اهمیت مذهب را برای این منطقه و به طور کلی شهر وان نشان می دهد بلکه نشان دهنده هنر و فرهنگ عمیق مردمان آن نیز می باشد که بسیار جذاب و دیدنی و پر از حرفه های تاریخی می باشد. این کلیسا در سال دو هزار و پنج مورد ترمیم و مرمت قرار گرفت و امروزه شما با سازه ای رو به رو خواهید بود که اگرچه چندان دست خوش تغییر نشده است اما بارها مورد بازسازی  قرار گرفته است. اما همچنان بعد از گذشت این سال ‌ها زیبایی سنگ‌ های بکار رفته در ساخت این بنا که تمامی آن ها از معادن جزایر همسایه با قایق آورده شده ‌اند بسار مورد توجه است و زیبیی خاصی به این بنا بخشیده است تمامی این سنگ معدنی می باشند که در ساخت کلیسا به ‌کار رفته ‌است.این سنگ ها سبب شده اند تا این سازه بیش از پیش به چشم آید  شما را تحت تاثیر قرار خواهد دارد. نقاشی‌های کلیسا نیز تا حد زیادی سالم مانده‌اند. نمای خارجی کلیسا با کنده کاری هایی از کتاب مقدس زیبا تر شده اند که تمامی آن ها سبب می شود این بنا بیش از پیش خاص و زیبا به نظر آید.

قلعه هوساپ  ورقی از سال های دور

قلعه هوساپ دیدنی در شهر وان قرار دارد و به قرون وسطی باز می گردد و بر روی نقش برجسته های سنگی  که در ساحل رودخانه هوساپ قرار گرفته شده قرار دارد. بسیاری از نقل قول ها و داستان های  محلی باور دارند  که معمار قلعه مردی کرد بنام محمودی سلیمان بوده است که پس از احداث این  قلعه جنگی دستانش را قطع کرده ‌اند تا دیگر نتواند قلعه‌ ای بسازد که هوساپ قادر به تسخیر ان نباشد.  قلعه هوساپ در سال هزار و ششصد و چهل و سه ساخته شده است و به دو بخش خارجی و داخلی تقسیم می ‌شود.
در انتها باید گفت که شهر وان می تواند انتخابی بسیار هوشمندانه برای شما و تمامی کسانی که از ایران به ترکیه سفر می کنند باشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.