theme wordpress
تشریفات زندگیزیبایی

بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو چیست؟

برخی از گیاهان در افزایش متابولیسم و کاهش وزن تأثیر مستقیم دارند. با توجه به اینکه تبلیغات زیادی برای فروش قرص‌ها و داروهای لاغری وجود دارند، انتخاب راه سالم کار آسانی نیست. اما زمان آن رسیده با انتخاب بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلوی خود اقدام کنید. برای شناخت این دسته از داروها با این مطلب همراه باشید.

بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو کشف شد!

گیاهان و ادویه‌ها نه تنها به غذای شما طعم می‌دهند، بلکه به نظر لیمومی کاهش وزن شما نیز کمک کنند. در ادامه بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو را معرفی خواهیم کرد.

۱. زنجبیل

زنجبیل گیاهی از آسیای جنوب شرقی است که قرن‌ها در طب سنتی چینی استفاده می‌شود. ترکیب اصلی زنجبیل «جینجرول» است. جینجرول بسیاری از خواص دارویی موجود در این گیاه قوی و خوشمزه را ایجاد کرده است. این ادویه دارای اثرات ضد التهابی قوی است و استرس اکسیداتیو در بدن را کاهش می‌دهد.

مکمل‌های زنجبیل باعث کاهش وزن بدن در رژیم لاغری شده و نسبت سایز دور کمر به باسن را کم می‌کند. تحقیقات نشان داده که خواص زنجبیل برای لاغری بسیار چشمگیر است زیرا باعث افزایش متابولیسم و کاهش التهاب سیستمیک می‌شود. اگر به دنبال بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو هستید، پیشنهاد می‌کنیم مصرف زنجبیل را فراموش نکنید.

۲. شنبلیله

شنبلیله سال‌هاست که در طب سنتی استفاده می‌شود و گیاهی است که در انبوهی از غذاهای هندی به کار می‌رود. این ادویه خانگی، طعمی شیرین و آجیلی به غذاهای شما می‌دهد.

یک قاشق غذاخوری دانه شنبلیله، آهن، منیزیم و منگنز لازم را برای سلامتی شما تأمین می‌کند. ممکن است شنبلیله روی برخی از شرایط متابولیک بدن انسان مانند دیابت تأثیر بگذارد.

۳. زردچوبه

زردچوبه یک ادویه زرد روشن است که به دلیل طعم، رنگ و خواص دارویی خود بسیار مورد علاقه همگان است. ترکیب فعال زردچوبه «کورکومین» است. قرص زردچوبه برای لاغری و کاهش چربی شکم بسیار موثر است.

۴. پونه کوهی

پونه کوهی گیاهی است که در آشپزی ایتالیایی جایگاه ویژه‌ای دارد. این گیاه خوشمزه دارای ترکیبات و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. پونه کوهی حاوی ترپنوئیدها، ترپن‌ها و فنل‌ها از جمله کارواکرول، تیمول و رزمارینیک اسید است.

پونه کوهی

۵. هل

یکی از بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو  هل است  که عملکردهای زیادی مانند کاهش نفخ پس از مصرف غذا، جلوگیری از سوء هاضمه و دفع وزن اضافی آب ذخیره شده در معده را بر عهده می‌گیرد.

۶. جینسینگ

جینسینگ داروی لاغری دیگری است که دانشمندان به طور گسترده روی آن مطالعه کرده‌اند. تحقیقات بارها و بارها ثابت کرده، جینسینگ می‌تواند به افزایش متابولیسم و کاهش وزن کمک کند.

جینسینگ سطح انرژی شما را افزایش و خستگی را کم می‌کند. خوب است بدانید، هنگامی که به طور منظم جینسینگ مصرف می‌کنید، سیستم سم زدایی بدنتان در پاک‌سازی رادیکال‌های آزاد از بدن و کاهش استرس اکسیداتیو بدن کارآمدتر عمل می‌کند.

۷. دارچین

دارچین هم از آن دسته ادویه‌هایی است که در بسیاری از غذاها به‌خصوص غذاهای هندی استفاده می‌شود. این گیاه علاوه بر طعمی محشر، می‌تواند برای کاهش وزن هم مفید باشد. دارچین عمدتاً بر تنظیم و تحریک ترشح قند خون در بدن تمرکز دارد و برای تقویت فعالیت متابولیک طبیعی نیز مفید است.

دارچین

نکته جالب این است که این ادویه، به‌تنهایی منجر به کاهش وزن طولانی مدت نمی‌شود. برای شروع می‌توانید یک فنجان آب گرم، آب لیمو، مقداری عسل و پودر دارچین را با هم ترکیب کنید تا یک ترکیب مؤثر برای چربی شکم باشد.

۸. فلفل سیاه

فلفل سیاه بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو است. زیرا مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین A، منیزیم و پتاسیم دارد. این مواد مغذی باعث بهبود جریان خون در بدن، تنظیم غلظت اکسیژن و تقویت عملکرد کلیه می‌شوند.

۹. زیره

زیره از دانه‌های گیاه گلدار “Cuminum cyminum” که بخشی از خانواده جعفری است به دست می‌آید. این داروی گیاهی فواید زیادی برای سلامتی از جمله تسریع کاهش وزن و چربی سوزی دارد.

۱۰. سیر

آلیسین، ماده فعال در سیر است که به درمان بیماری‌های قلبی عروقی، اختلالات متابولیک و قند خون بالا کمک می‌کند. همچنین دارای خواص ضد توموری است و سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد. یک مطالعه علمی تأیید می‌کند که سیر با افزایش متابولیسم بدن و کاهش رسوب چربی، باعث کاهش وزن بدن می‌شود.

۱۱. رزماری

رزماری علاوه بر اینکه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد میکروبی است، با افزایش گلیکولیز کبد (تجزیه واحدهای گلوکز ذخیره شده در کبد) و اکسیداسیون چربی به کاهش سطح گلوکز خون و کلسترول هم کمک می‌کند.

۱۲. کندر

کندر یک ماده طبیعی است که از صمغ درخت کندر به دست می‌آید. این ماده در مناطق گرم و خشک مانند عمان، یمن و آفریقای شمالی به دست می‌آید. کندر دارای خواص چندگانه‌ای است که می‌تواند برای سلامت بدن و لاغری مفید باشد.

کندر

۱۳. آلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت ملین کننده دارد؛ به همین علت هم معروف شده است. این گیاه به کاهش التهاب، درمان مشکلات روده و دیابت نوع ۲ کمک می‌کند. آلوئه ورا در کاهش وزن بدن، توده چربی بدن و مقاومت به انسولین در افراد مبتلا به پیش دیابت، تأثیرگذار است.

شما می‌توانید هر روز ۱-۲ قاشق چای خوری عصاره آلوئه ورا مصرف کنید یا ژل آلوئه ورا را از برگ جدا کرده و با آب میوه یا اسموتی صبحگاهی خود مخلوط کنید. مصرف هر روز این نوشیدنی در صبح، باعث حفظ سلامت پوست و مو می‌شود، سیستم گوارش را سالم نگه می‌دارد و می‌تواند باعث کاهش وزن سریع‌تر شما شود.

۱۴. بابونه

بابونه گیاهی است که به طور سنتی برای کمک به کاهش استرس و ایجاد آرامش مورد استفاده قرار گرفته، اما به طور غیرمستقیم به کاهش وزن هم کمک کند. چای بابونه اغلب به دلیل خواص ضد میکروبی‌اش مورد ستایش متخصصان طب سنتی قرار می‌گیرد.

این دم‌نوش به درمان سرفه، سرماخوردگی و تب کمک می‌کند. دم کردن چای بابونه استرس روانی، افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد. نوشیدنی بابونه دارای اثرات ضد التهابی و ضد درد است. جوشانده بابونه برای دردهای قاعدگی و التهابات مربوط به ناحیه تناسلی زنان مؤثر است.

مصرف این گیاه برای کسانی که با اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار مفید است. چای بابونه به کاهش گرسنگی کمک می‌کند و شما را فعال نگه می‌دارد؛ همچنین متابولیسم را عادی کرده و به درمان چاقی کمک می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو را معرفی کنیم. از قدرت داروهای طبیعی و گیاهی برای از بین بردن چربی شکم و داشتن سلامتی و تناسب اندام استفاده کنید.

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.