theme wordpress
کسب و کار

۲۱ مدل بهترین مارک تلویزیون ایرانی و خارجی همراه با راهنمای خرید

تلویزیون یکی از لوازم مصرفی منزل است که در خانوار ایرانی جایگاه ویژه ای دارد. خرید یک تلویزیون مناسب برای خانواده از جمله چالش هایی است که برای بسیاری از افراد کمی سخت به نظر می رسد. حتما شما هم در زمان خرید تلویزیون از خود سوال کنید کدام مدل تلویزیون بهتر است؟ کدام برند بهترین کیفیت را دارا است؟ صفحه نمایش چند اینچی مناسب خانه ما است و … . ما در این مقاله قصد داریم شما را برای خرید بهترین مارک تلویزیون راهنمایی کنیم.

نکاتی که پیش از خرید تلویزیون باید در نظر داشت

برای این که بتوانید بهترین مارک تلویزیون موجود در بازار را تهیه کنید نکات مهمی وجود دارد که در زمان خرید باید به آنها توجه داشته باشید. ما در ادامه به این نکات مهم می پردازیم و هریک را شرح می دهیم.

بودجه خود را مشخص کنید

مهمترین نکته در زمان خرید تلویزیون مشخص کردن میزان بودجه است. در واقع این بودجه شما است که تعیین می کند سراغ چه برند یا چه طرح تلویزیونی باید رفت. هرچه تلویزیون با کیفیت تر و با امکانات بیشتری بخواهید باید بودجه بیشتری هم هزینه کنید.

انتخاب اندازه تلویزیونانتخاب اندازه تلویزیون

از جمله دیگر فاکتورهای تأثیرگذار در انتخاب تلویزیون اندازه سایز آن است.  برای بسیاری از افراد تلویزیون هرچه بزرگتر باشد لذت تماشای فیلم با آن بیشتر است اما باید بدانید که تناسب اندازه تلویزیون باید با مکانی باشد که در آن قرار داده می شود. مثلا در یک خانه ۸۰ متری استفاده از تلویزیون ۶۵ اینچی نه تنها هیچ جذابیتی ندارد بلکه باعث آزار رسیدن به چشم ها می شود.

به این نکته توجه کنید که فاصله شما با تلویزیون در زمان تماشای آن باید سه متر باشد. وقتی تلوزیون بزرگی را انتخاب می کنید که تناسبی با محیط قرار داده شده ندارد، معمولا زاویه دید کاهش پیدا می کند و این مسئله در کیفیت تصویر و همچنین آسیب دیدن چشم ها تأثیرگذار است.

کاربری تلویزیون را مشخص کنید

از جمله موارد دیگری که باید به آن دقت داشته باشید نوع کاربری تلویزیون است، شما باید مشخص کنید که تلویزیون در خانه شما چقدر استفاده می شود و چه استفاده هایی دارد. آیا فقط می خواهید فیلم و سریال تماشا کنید؟ یا شما یک گیمر حرفه ای هستید و  می خواهید از تلویزیون برای بازی ها استفاده کنید. برای یک گیمر حرفه ای یک تلویزیون با ورودی های کم تأخیر و رفرش ریت بالا مناسب است. اگر اهل تماشای فیلم و سریال هستید بهتر است به دنبال تلویزیون های هوشمند باشید که امکان تماشای فیلم و سریال به صورت آنلاین هم برای شما مهیا باشد.

شناخت انواع کیفیت صفحه نمایش تلویزیون ها

کیفیت تصویر یک صفحه نمایش دیجیتالی را با رزولوشن آن مشخص می کنند، هرچه رزولوشن بالاتر باشد کیفیت تصویر بیشتر است. برخی از پیکسل ها شناخته شده تر هستند و در بازار شهرت بیشتری دارند که در این بخش با آنها آشنا می شویم.

کیفیت SD

با پیشرفت تکنولوژی در حوزه تصویر بعید به نظر می رسد دیگر این کیفیت از تلویزیون در بازار وجود داشته باشد، وضوح تصویر این کیفیت ۷۲۰ در ۴۸۰ پیکسل است و اکثر فیلم ها و دی وی دی های قدیمی با چنین کیفیتی ساخته می شدند. استفاده از کابل HDMI هم هیچ تأثیری در کاهش کیفیت چنین ویدئوهایی نداشتند. با روانه شدن کیفیت HD به بازار تلویزیون های کیفیت SD تقریبا منقرض شدند.

کیفیت HD

این اتفاق در سال ۱۹۹۸ میلادی رخ دارد و تلویزیون های HD با سر و صدای زیاد وارد بازار شدند. این کیفیت از تلویزیون با صدای دیجیتال همراه بود، کیفیت HD امکان تماشای فیلم ها در قالب widescreen را برای کاربر مهیا می سازد.

HD مخفف عبارت High Definition و یا همان کیفیت بالا است. در این تلویزیون ها علاوه بر تصویر صدا هم کیفیت خوبی دارد. استفاده از تلویزیون های HD امکان اتصال به دستگاه های دیگر دیجیتال مثل کامپیوتر را برای کاربر فراهم می کند و رزولوشن این تلویزیون ها ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل است که در هر فریم آن ۹۲۱۶۰۰ پیکسل وجود دارد. مهمترین ویژگی های تلویزیون های HD عبارتند از: دقت و شفافیت زیاد تصویر، نمایش رنگ‌های بیشتر، زیاد شدن وسعت طول و عرض تصویر، صدای دیجیتال چند کاناله و …

کیفیت Full HD

کیفیت در تلویزیون های Full HD در بالاترین حد قرار دارد و آن را با فرمت ۱۰۸۰ پیکسل نمایش می دهد. در این تلویزیون ها شما  قادر هستید کوچکترین جزئیات تصویر را هم ببینید. Full HD رزولوشنی به اندازه ۱۹۲۰ پیکسل به صورت افقی و ۱۰۸۰ پیکسل در جهت عمودی را در اختیار کاربر قرار می دهد. باید توجه کنید که در استفاده از این کیفیت، باید از کابل HDMI بهره مند باشید چرا که در غیر این صورت شاهد کاهش کیفیت خواهید بود.

نکته دیگری که در هنگام انتخاب کیفیت تصویر تلویزیون Full HD باید در نظر داشته باشید، ویژگی نسبت تصویر در آن است. در صورتی که تلویزیون انتخابی شما دارای ویژگی نسبت تصویر ۱۶:۹ است، این کیفیت به درستی و به بهترین شکل نمایش داده می‌شود. اما اگر نسبت تصویر تلویزیون انتخابی تان ۴:۳ است، هم کیفیت و اندازه تصویر Full HD را از دست خواهید داد.

کیفیت ۴k

جدیدترین نسل تلویزیون های باکیفیت با نام تلویزیون های ۴K در بازار عرضه شده اند.در این نوع از تکنولوژی کیفیت بسیار بالاتری از فول اچ دی تماشا خواهید کرد.

مهمترین تفاوت ۴k و Full HD در آن است که پیکسل‌های بیشتری را در محیط کوچکتری قرار داده‌است. در واقع هرچه تعداد پیکسل‌های یک صفحه نمایش بیشتر باشد، جزئیات را با وضوح بیشتری به شما نشان می‌دهد و در نتیجه کیفیت بالاتری خواهد داشت. دلیل نامگذاری این فرمت ۴ برابر بودن کیفیت نسبت به فرمت ۱۰۸۰ پیکسلی است.

بهترین مارک های تلویزیون

معرفی بهترین مارک های تلویزیون در بازار

در این بخش به معرفی وبررسی برندهای مشهور موجود در بازار ایران می پردازیم. با ماه همراه باشید.

تلویزیون تی سی ال

شاید این برند برای شما نا آشنا باشد اما این دلیل نمی شود که کیفیت محصولات آن پایین باشد، برند TCL بیش از ۱۰ درصد سهم بازار جهانی تلویزیون را در اختیار دارد. این تلویزیون محصول کشور چین است که برند خوشنامی در دنیا محسوب می شود. این برند در سال های اخیر بعد از برندهای شناخته شده سامسونگ، ال جی و سونی در رتبه چهارم قرار دارد و دومین برند محبوب آمریکایی نام گرفته است.

در ایران تلویزیون های TCL تحت نمایندگی شرکت مادیران در بازار عرضه می شوند و به نسبت کاربرد و کیفیتی که دارند از قیمت بسیار مناسبی برخوردارند اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که این تلویزیون ارزان قیمت کیفیت تصویر بالا در حد بسیاری از برندهای مطرح را ندارد اما کیفیت آنها قابل قبول است.

اکثر مدل های تلویزیون های TCL سطح پایین هستند و یا انحصارا برای کشور چین تولید شده اند، اما تلویزیون های سری ۶ و ۵ تی سی ال کیفیت بسیار بالایی نسبت به قیمتشان دارند و در بازار در دسترس هستند ، مخصوصا از زمانی که از سیستم عامل Roku روی آن ها نصب شده و تبدیل به تلوزیون های هوشمند شده اند مشهورتر هستند. در سال گذشته میلادی ارزان ترین تلویزیون ۸K جهان توسط برند TCL ساخته و در سال ۲۰۲۱ عرضه شده است.

خرید این برند را به کسانی توصیه می کنیم که نیاز به یک تلویزیون با کیفیت تصویر خوب و قیمت بسیار پایین دارند و استفاده آن ها از تلویزیون متوسط و به صورت عادی است.

تلویزیون جی پلاس

یکی دیگر از برندهایی که تحت حمایت شرکت مادیران در بازار عرضه شده است تلویزیون جی پلاس است که بسیار نوظهور محسوب می شود. این تلویزیون ها از سال ۱۳۹۷ در بازار عرضه شده اند و در همین مدت زمان کوتاه به محبوبیت زیادی در بازار رسیده است. جی پلاس را با نام ال جی ایرانی می شناسند که طول عمر بسیار بالایی دارد، این دوام بالا در کنار خدمات پس از فروش بسیار عالی تلویزیون جی پلاس این برند را به محبوبیت و اعتبار بالایی رسانده است.

باید اضافه کنیم که کیفیت تصویر تلویزیون های ۴K جی پلاس واقعا بالا است و تاکنون کاربرانی که این تلویزیون ها را خریداری کرده اند از آن رضایت داشته اند، اما در نظر داشته باشید که تلویزیون های G-Plus در حد تلویزیون های OLED و QLED سامسونگ نیستند و اساسا مقایسه این برند با برندهای مشهوری چون سامسونگ یا سونی کار اشتباهی است. با این حال این محصول ایرانی را می توان یک محصول ارزشمند و با کیفیت مناسب برای خانواده ایرانی با هزینه کم دانست.

تلویزیون های جی پلاس مدل های هوشمند نیز دارند، بنابراین استفاده از این تلویزیون برای کسانی که اهل فیلم و سریال هستند و یا علاقه به بازی های کنسول دارند نیز مناسب است، با همه این ها باید توجه کنید که تلویزیون جی پلاس یک محصول کاملا ایرانی است و نباید از آن انتظاری در حد برندهای جهانی داشته باشید.

تلویزیون ایکس ویژن

ایکس ویژن برندی است که در سال های گذشته تلویزیون های ال جی را گارانتی و مونتاژ می کرد. بعد از به شهرت رسیدن در عرصه مونتاژ ایکس ویژن از سایه ال جی خارج شده و خودش به تنهایی شروع به ساخت تلویزیون هایی با برند ایکس ویژن کرد. این برند معروف در سال های اخیر تلویزیون های هوشمند با کیفیتی تولید کرده است که قیمت مناسبی دارند، البته این برند را نیز از نظر کیفیت و کارایی نمی توان با برندهای جهانی ال جی یا سامسونگ در عرصه ساخت تلویزیون مقایسه کرد اما با توجه به کیفیت خوبی که محصولات ایکس ویژن دارند و تنوع بالای محصولات می توان آن را یک برند موفق در این زمینه در ایران دانست.

از جمله ویژگی های تلویزیون های ایکس ویژن می توان به سیستم عامل اندروید روان و کارایی بالای ان اشاره کرد. به این ترتیب می توانید از گوگل پلی برنامه های دلخواهتان را برای تلویزیون ایکس ویژن دانلود کنید. امکان اتصال تلفن های همراه هوشمند اندرویدی نیز به این تلویزیون فراهم است و می توانید محتوای صوتی و تصویری را روی تلویزیون پخش کنید تا با کیفیت ۴K و فول اچ دی مشاهده کنید. خرید تلویزیون ایکس ویژن به این دلیل توصیه می شود که تحت نظر شرکت مادیران فعالیت می کند.

تلویزیون اسنوا

طی این سال ها برند اسنوا بیش از ده مدل مختلف تلویزیون با قابلیت و امکانات متنوع در بازار عرضه کرده است که مدل های هوشمند را نیز شامل می شود. مهمترین تفاوت‌های تلویزیون‌های اسمارت اسنوا با مدل‌های عادی شامل دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌شود.

اسنوا تلویزیون‌های هوشمندی نظیر SA620U، SA580U و SA1560U را با قابلیت های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قدرتمند به بازار عرضه کرده است که کاربردهای اصلی این تلویزیون‌ها شامل نصب اپلیکیشن و بازی، اتصال به اینترنت، پشتیبانی از سرویس‌های ویدیویی، اسکرین میرورینگ و تجربه صوتی باکیفیت می شود.

تلویزیون ام جی اس

برند ام جی اس در سال ۱۳۸۳ عنوان برترین وارد کننده را در ایران به دست آورد چرا که انواع محصولات خود را به بیشتر کشور های جهان نیز صادر می کند . البته برخی از محصولات ام جی اس ساخت کشور چین هستند و در واقع این محصولات در کشور چین تحت لیسانس ام جی اس آلمان نیز تولید می شوند. تلویزیون های ام جی اس دارای قابلیت ها و امکانات مناسبی است و از قیمت خوبی نیز برخوردار هستند و برای مصرف کننده ایرانی گزینه ایده آلی محسوب می شود.

تلویزیون دوو

بیشتر تلویزیون‌ های دوو از قابلیت اتصال به اینترنت و جستجو در وب برخوردار هستند که این ویژگی اسمارت (Smart) یا هوشمند نام دارد. تلویزیون های دوو با ویژگی های مناسبی از جمله قابلیت پخش سه بعدی، کیفیت بالای تصاویر و هوشمند بودن تولید می شوند. ضمن این که تنوع محصولات این برند کره ای نیز بسیار زیاد است که دست کاربر را برای انتخاب بر اساس آپشن های مورد نظر باز می گذارد. دوو یکی از مشهورترین برندهای محبوب در ایران بعد از سامسونگ و ال جی محسوب می شود.

جمع بندی

در این مقاله شما با موارد مختلفی که در زمان خرید تلویزیون باید به آنها دقت کنید آشنا شدید، همچنین برندهای مشهور و محبوب در بازار ایران نیز با ویژگی هایی که داشتند به شما معرفی شدند، بنابراین اکنون می توانید یک تلویزیون با قابلیت های مورد نظر و بودجه ای که در اختیار دارید را برای منزل خود انتخاب کنید.

باید توجه کنید که مهمترین عامل در انتخاب تلویزیون با مصرف خانگی، اعتبار برند و خدمات پس از فروش و کیفیت بالای تصویر و امکاناتی است که متناسب با بودجه در اختیار کاربر قرار می دهد.

منبع: kharidyaar.ir

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.