theme wordpress
کسب و کار

بندرگاه کاله ایجی و سایر گردشگریهای آنتالیا

شهر زیبا و ساحلی آنتالیا  یکی از مقاصد برتر گرشگری در دنیاست و سالانه پذیرای میلیونها مسافر تابستانی است و وجود امکانات رفاهی و تفریحی بی نظیر اینجا را به مقصدی ایده ال برای گذران تعطیلات تبدیل نموده است . آنتالیا دارای طبیعتی شگفت انگیز و آب وهوایی بسیار لطیف است و ساحل  شنی و طلایی رنگ آن در زیر نور آفتاب می درخشد و آبهای فیروزه ای و زلالش مسافران را وسوسه می کند تا تنی به آب بزنند و بعد از آن در سواحل آرامش آفتاب بگیرند.

شاید وجود هتل ها و اقامتگاههای منحصر بفرد که خدماتی تمام عیار را در اختیار مسافران قرار می دهند سبب شهرت بیشتر این شهر ساحلی شده زیرا امکانات ارائه شده در هتل های این شهر بقدری سطح بالاست که کمتر گردشگری ترجیح می دهد از هتل محل اقامت خود خارج می گردد.

البته شهر آنتالیا دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است و تاریخ غنی این سرزمین سبب پیدایش آثار تاریخی ارزشمندی شده که نباید فرصت بازدید از آن را از دست بدهید .

در ادامه این مطلب قصد داریم خوانندگان و دنبال کنندگان پر و پا قرص خود را با برخی از جاذبه های گردشگری در این شهر اشنا نماییم . پس با ما همراه باشید :

شهر باستانی پرگه ( Perge Ancient City )

شهر باستانی پرگه منطقه ای تاریخی و باستانی در آفر تور آنتالیا  است که قدمتی هزاران ساله دارد . این منطقه در حدود بیست کیلومتری از شهر آنتالیا  واقع شده و حین بازدید از این منطقه از آثاری باستانی که به طرز معجزه آوری از گزند زمان به دور مانده دیدن خواهید کرد. شهرت این منطقه به علت وجود حمام‌ها و چشمه‌ های جوشان فراوانی است که در اینجا قرار داشته است و شاید به همین علت نام این منطقه در گذشته شهر آب  بوده است .

دره پلدار ( کورپولو کانيون)

به اعلام سایت سفر باتو ، منطقه زیبا و شگفت انگیز پارک ملی پلدار در فاصله حدودا صد و بیست کیلومتری از شمال شرق شهر آنتالیا واقع شده است ، و دارای حیات‌ وحشی دیدنی همراه با گونه‌های گیاهی منحر بفرد است . در این منطقه رودخانه ای خروشان در جریان است که بر روی آن پلی زیبا ساخته شده است و اگر بر روی این پل بایستید دره‌ معروف پلدار را  با مناظری بی نهایت زیبا خواهید دید . در حین گشت و گذار در این پارک ملی میتوانید به یکی از رستورانهای متنوع در اطراف این منطقه رفته و برای ساعتها از طبیعت و آب و هوای لطیف آن لذت ببرید  و غذایی لذیذ نوش جان کنید.

آبشارهای دودن ( Duden )

منطقه زیبا و شگفت انگیز دودن به خاطر داشتن آبشارهای خروشان به شهرت رسیده و روزانه صدها گردشگر را به سمت خود می کشاند. این منطقه در فاصله حدودا سی کیلومتری از شهر آنتالیا واقع شده و طبیعتی زیبا و خیره کننده دارد . این آبشارها از دو چشمه‌ جوشان به نام پینارباشی سرچشمه می‌گیرند.

بندرگاه کاله ایجی ( Harbor Koleji Antalya )

منطقه زیبا و شگفت انگیز بندر گاه کاله ایجی یکی از دیدنی ترین مکان های دیدنی و تفریحی در این شهر است که قدمت آن به دوره سلجوقیان باز می گردد  و حتی قبل از آن رومیان باستان نیز بر این منطقه حکمرانی می کردند و در گوشه و کنار آن ردپایی از آنان به جا  مانده است . گشت و گذار در کاله ایجی بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود و در خیابان‌های کم عرض و خانه‌های قدیمی آن شما را به قرنها پیش می برد. این بندر به خصوص در گذشته قلب تپنده شهر بوده و بسیاری از مبادلات تجاری در کنار آن انجام می شد.  ؛ این منطقه هم اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری در این شهر تبدیل شده و سالانه میلیون ها توریست در گوشه و کنار آن به گشت و گذار می پردازند و گذشته از لذت گردش در کنار آبهای زلال پیشنهاد می کنیم در یکی از کافه و یا رستورانهای این حوالی غذایی دلچسب سفارش دهید و یا برای قایق سواری به کنار بندر بروید.

پارک کارالی اوغلو ( karaalioglu-park )

در شهر آنتالیا پارکها و فضاهای سبز فراوانی وجود دارد که پارک کارالی اوغلو  یکی از بزرگ‌ ترین و معروف ترین  آنها است  . این پارک در جنوب منطقه کالجی قرار دارد و مکان مناسبی برای گذران عصری دل انگیز است. همچنین در اطراف این پارک مجموعه های تفریحی فراوانی نظیر سالن تئاتر ، برج قدیمی هیدریلیک کولسیتی و  … وجود دارد که شما را برای ساعتها سرگرم می کند. همچنین صخره‌های اطراف خلیج آنتالیا مکان مناسبی برای قدم زدن و ثبت عکسهای یادگاری است . حین گشت و گذار در این پارک با مجسمه‌ های زیبایی برخورد خواهید نمود که تماشای آنها بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد  بود و شایان ذکر است که معروف ‌ترین این مجسمه ها ، مجسمه ‌ کارگر و پسرش نام دارد .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.