theme wordpress
تشریفات زندگیتشریفات فرزند

آیا میزان هوش، موفقیت کودک شما را تعیین می کند؟

آیا میزان هوش، موفقیت کودک شما را تعیین می کند؟Reviewed by آزادوار on Nov 15Rating: ۴.۰آیا میزان هوش، موفقیت کودک شما را تعیین می کند؟طبق تحقیقات جدیدی که در دانشگاه «استنفورد» صورت گرفته، این رفتار و نگرش افراد است که باعث افزایش موفقیت می شود نه میزان هوش آنان!

آیا فکر می کنید این مغز شماست که باعث افزایش موفقیت تان می شود؟

دوباره بیندیشید.

طبق تحقیقات جدیدی که در دانشگاه «استنفورد» صورت گرفته، این رفتار و نگرش افراد است که باعث افزایش موفقیت می شود نه میزان هوش آنان!

با توجه به تحقیقات روان شناس مشهور؛« کارلو دویک » افراد دو روش را در پیش می گیرند: ذهنیت ثابت یا اندیشه رشد. افراد با ذهنیت ثابت بر این باورند که قادر نیستند خود یا شرایطی را که در آن هستند، عوض کنند. در نقطه مقابل این تفکر، اندیشه رشد قرار دارد. افراد با این شیوه تفکر به استقبال چالش ها می روند و معتقدند که می توانند شرایط را بهبود ببخشند.

هوش کودک
تحقیقات نشان می دهد افراد با نگرش اندیشه رشد بیشتر بر افراد با نگرش ذهنیت ثابت پیروز می شوند.(حتی زمانی که بهره هوشی کمتری دارند.)
افراد موفق به جای اجتناب از انجام کار سخت به استقبال آن می روند و بعد از یک اشتباه ساده در کار به جای آن که آن را رها کنند، دوباره برای رسیدن به موفقیت تلاش می کنند. آن ها از ناکامی درس می گیرند و آن را فرصتی برای یادگیری می دانند. افراد موفق تابوها و قوانین روزمره زندگی را در هم می شکنند.
به گفته دویک: «شکست، نوعی اطلاعات است. اطلاعاتی که به افراد راه هایی را نشان می دهد که نمی‎توان از آن طریق به موفقیت رسید. در واقع احتمال به موفقیت رسیدن در آینده را بیشتر می کند.»

خبر خوب آن است که حتی اگر شما به طور ذاتی به شیوه اندیشه رشد نمی اندیشید، نگران نشوید. این مهارتی است که شما در طول زمان می توانید آن را کسب کنید.

برای شروع، والدین و معلمان می توانند از «فرایند تحسین» استفاده کنند، تحسینی در خور انجام یک کار سخت وفائق آمدن بر یک چالش دشوار. برای مثال گفتن جملاتی مانند «این کار سختی بود، اما تو از پس آن بر آمدی .» یا « تو خودت به تنهایی از پس همه مشکلات بر آمدی.»

شرکت ها هم می توانند اندیشه رشد را در بین کارکنانشان افزایش دهند. در واقع، با توجه به مطالعات دویک با نام «ثروت هزار شرکت»، در شرکت هایی که فرهنگ آن ها بر اساس شیوه رشد است، کارکنان احساس قدرت بیشتری می کنند و خلاقیت آنان نیز در مقابل کارمندانی که شرکت آنان، فرهنگ ثبات را در پیش گرفته است، افزایش می یابد. در پایان می توان گفت مهم نیست که شما دانش آموخته بهترین دانشگاه ها هستید یا بهترین معدل را در بین هم کلاسی های خود دارید، موفقیت شما را این که چطور یادگرفته اید تعیین می کند نه آن که چه می دانید!

 

خراسان

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.