theme wordpress
کسب و کار

آموزش html و css، شروعی برای کسب و کار مدرن

اگر دنبال یادگیری برنامه نویسی وب هستید باید گفت که شروع برنامه نویسی وب با آموزش html می باشد و در ابتدای کار این دو زبان را باید به خوبی بیاموزید. پس بهتر است  یک آشنایی با آنها داشته باشیم.

تعریف HTML

HTML  مخفف عبارت Hyper Text Markup Language  به معنی زبان نشانه‌گذاری ابَرمتنی! دقت کنید HTML یک زبان برنامه‌نویسی نیست، بلکه یک زبان نشانه گذار است.

از HTML برای قراردادن تک‌تک اجزا (متن‌ها، تصاویر، عناوین و …) در یک صفحه‌ی وب استفاده می‌شود. به زبان ساده اسکلت‌بندی و ایجاد ساختار اولیه سایت با HTML است. پس وقتی به دنبال یادگیری طراحی سایت می روید و به دنیای برنامه‌نویسی در وب وارد می شوید، اولین قدم آموزش HTML است.

برای درک بهتر از HTML فرض کنید می خواهید یک متن در صفحه وب خود قرار دهید. گذاشتن متن با استفاده از HTML صورت می‌گیرد اما اگر بخواهید به متن خود استایل خاصی بدهید، مثلا اندازه‌ی آن را کوچکتر یا بزرگتر کنید، رنگ آن را تغییر دهید و یک فونت دلخواه برای آن در نظر بگیرید، باید از CSS بهره بگیرید.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که معنی نشانه‌گذاری چیست؟

قبل از این که بگویم HTML چگونه عناصر را کنار هم قرار می دهد ممکن است این سوال ذهن شما را مشغول کرده باشد، منظور از اینکه HTML  یک زبان برنامه نویسی نیست، بلکه یک زبان نشانه گذاری است چیست؟

در زبان‌های نشانه گذاری، خبری از ساختارهای رایج برنامه‌نویسی مثل شرط، حلقه، تکرار و غیره وجود ندارد و برای شناخت اعضا و عناصر خود به صفحات وب از یک سری نشانه استفاده می‌کنند.

 حالا HTML عناصر را چگونه کنار هم قرار می دهد؟

با استفاده از تگ ها.

تگ‌ها عناصری هستند که وظایف بخصوصی دارند. با فراخوانی هر تگ، کار آن شروع و با بستن آن تگ، کارش به پایان می‌رسد. در HTML تگ‌های بسیار متنوعی وجود دارد که در آموزش این زبان با آنها آشنا خواهید شد.

مزایا و معایب زبان HTML

مزایا و معایب html

همان طور که می دانید هر زبانی علاوه بر مزایایی که دارد، قطعا عیب هایی هم دارد که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد و متوجه خواهید شد دلیل اصلی ماندگاری HTML چیست و چرا این زبان با تمام مشکلاتش هنوز زبان شماره یک وب به حساب می‌آید.

مزایا HTML

  • یادگیری آسان و لذت‌بخش
  • قابلیت اجرا در تمام مرورگرها
  • متن باز و رایگان بودن
  • ادغام آسان با زبان‌های سمت سرور مثل php

معایب HTML

  • استاتیک بودن و وابستگی به زبان‌های سمت سرور برای تعامل با کاربر
  • ضعف در پشتیبانی از مرورگرهای قدیمی
  • نیاز به طراحی جداگانه هر صفحه به دلیل نبود قواعد منطقی برنامه نویسی

رابطهHTML  با زبان‌‌های css و javascript

کمتر پیش می‌آید که از HTML صحبت کنیم و ذهنمان به سمت زبان‌های css و JavaScript کشیده نشود. تا اینجای کار فهمیدیم HTML چیست و  چرا در طراحی سایت به آن نیاز خواهیم داشت. اما به این نکته توجه داشته باشید که امروزه HTML  به تنهایی کاربرد زیادی ندارد.

چون فقط ساختار صفحه را شکل داده و اجازه اضافه کردن جذابیت‌های ظاهری را نمی‌دهد. صفحات HTML به تنهایی ارزشی برای انتشار ندارند اما زمانی که در کنار css و JavaScript قرار می‌گیرند، زیبایی واقعی خود را در طراحی وب نشان می‌دهند.

به شما توصیه می‌کنیم  که بعد از HTML به سراغ css و جاوا اسکریپت بروید.

تعریف CSS:

خب دوستان نوبتی هم که باشد، نوبت آشنا شدن با CSS است.

CSS  مخفف عبارت Cascading Style Sheets به معنای “برگه های آبشاری” می باشد و صفحه آرایی، استایل دهی و زیباسازی صفحات وب را بر عهده دارد. با استفاده از Css می توان تمامی رنگ ها، ابعاد، مکان های قرارگیری، فونت ها و… را تعیین کرد.

اما چرا میگویند آبشاری؟

جناب آقای Håkon Wium Lie یکی از توسعه دهندگان و سازندگان اولیه زبان CSS در پایان نامه ی دکترای خود آبشاری را اینگونه تعریف کرده است: فرآیند ترکیب چندین صفحه ی استایل و رفع ناسازگاری های بین آن ها.

خب این یعنی چی؟

ما می توانیم برای یک عنصر HTML بیش از یک مورد قانون CSS بنویسیم و آن را به چند شکل استایل دهی کنیم؛ فرض کنید در یک دستور CSS رنگ یک متن را قرمز میکنیم و در دستوری دیگر، رنگ همان متن را بنفش انتخاب می کنیم! این قوانین CSS بسته به نوع ابزار و نوشتار و موقعیت خود  دارای درجه ای از اولویت هستند، بنابراین می توان آن ها را به عنوان یک آبشار در نظر گرفت که از بالا به پایین می ریزد که قوانین بالای آبشار از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. زمانی که ما این آبشار را تعریف کنیم و اهمیت هر نوع قانون را مشخص کنیم، در هنگام مواجهه با ناسازگاری و تضاد، می توانیم نتیجه را مشخص کنیم.

از مزایای CSSبیشتر بدانید:

با CSS علاوه بر اینکه کدنویسی تمیزتری  خواهید داشت، از یک قطعه کد آن می‌توانید برای صفحات مختلف HTML استفاده و در زمان صرفه جویی کنید. CSS  همچنین به بهبود سئو سایت نیز کمک می‌کند و به اصطلاح SEO Friendly است. زیرا استفاده از این کدها می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در زیبایی و دسترس پذیری صفحات وب، پشتیبانی از صفحات وب در دستگاه‌ها و مرورگرهای مختلف و در نهایت بهبود تجربه کاربری داشته باشد. برخی دیگر از مزایای این زبان عبارت است از:

  • ویژگی‌های بیشتری برای کار با اجزای صفحات نسبت به HTML دارد.
  • بهبود بخشیدن به سرعت وب سایت و زمان بارگذاری کمتر برای صفحات وب
  • امکان ساخت جلوه‌های تصویری و انیمیشنی جذاب
  • نگه‌ داری آسان کدها
  • جلوگیری از کدنویسی کثیف و غیر اصولی

به نظر شما معایب CSS چیست؟

  • ناتوانی در انتخاب والد، در CSS نمی‌توان برای هر عنصر، گزینه بالاتر یا والد را انتخاب کرد. دلیل اصلی آن، بهبود کارایی در نمایش صفحات وب در مرورگرهای مختلف است.
  • ناتوانی در نام گذاری نقش‌ها در زمان ارجاع script‌های بخش کاربر و تغییر Selectorها
  • تفاوت کارکرد CSS در مرورگرهای مختلف که ممکن است مشکلاتی برای برنامه نویسان ایجاد کند.
  • دسترسی برای ایجاد هرگونه تغییر، به علت متن باز بودن CSS می‌تواند برنامه نویسان را در دام تغییرات ناخواسته ای بیندازد که ممکن است روی ظاهر کل سایت تاثیر بگذارند.

کلام آخر

خب دوستان علاقه مند به طراحی سایت شما را با زبان های اصلی و مهم اینکار یعنی html و css آشنا کردیم. حتما حتما این زبان ها را به خوبی یاد بگیرید و از آخرین نسخه های به روز آنها یعنی ۵html و ۳css بهره ببرید. اما این دو زبان برای شما کافی نخواهد بود و بعد از آن حتما باید به سراغ زبان جاوا اسکریپت بروید تا طراحی بهتری داشته باشید. امیدواریم مطالب مورد پست شما قرار گرفته باشد. موفق باشید دوستان برنامه نویس.

آموزش html و css در کم ترین زمان و کم ترین هزینه

آموزش Html و css در کم ترین زمان

اگر می خواهید شروعی طوفانی داشته باشید و این زبان نشانه گذاری را با بهترین حالت ممکن یاد بگییرید به طوری که نیاز به هیچ منبعی برای یادگیری نداشته باشید، پیشنهاد ما به شما استفاده از دوره های آکادمی آنلاین درسمن است، سایت درسمن با به کارگیری تجربه و دانش کافی در حوزه های مختلف برنامه نویسی سعی دارد تا دانشجویان خود را وارد بازار کار کند و سسب اشتغال بسیاری از جوانان میهن عزیزمان باشد. برای دانلود دوره html  و css می توانید لینک زیر را کلیک کنید، موفق باشید.

https://darsman.com/courses/html-and-css-tutorial

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

stat counters
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا با غیرفعال کردن مسدود کننده تبلیغ خود ما را حمایت کنید.